سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد   مهر »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش قیمت سنگ آهن چین

    شناسه : 78605 04 شهریور 1402 - 16:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین در هفته گذشته با چشم انداز مثبت تقاضا در بازار افزایش یافت.
    افزایش قیمت سنگ آهن چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین در هفته گذشته با چشم انداز مثبت تقاضا در بازار افزایش یافت.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط  Nasdaq در روز جمعه (۲۵ آگوست) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۱۸ تا ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ به  827 یوان در هر تن رسید که معادل ۱۱۳.۴۹ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۲۵ آگوست) نسبت به هفته قبل ۷.۲ درصد افزایش یافته است.

    فعالان بازار اعلام کردند معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس سنگاپور در روز جمعه در محدوده 114.15 دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۱۸ آگوست حدود ۷.۵ درصد کاهش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، حمایت سیاسی و انتظارات ایجاد شده از تقاضای فصلی از قیمت سنگ آهن در چین حمایت می کند.

    شکل زیر قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان و بورس سنگاپور را در هفته ۱۸ تا ۲۵ آگوست نشان می دهد.

    در این میان معامله گران در روز جمعه (۲۵ آگوست) گزارش دادند قیمت سنگ آهن چین در طول هفته گذشته به دلیل محرک های اقتصادی مداوم و تولید فولاد پایدار که هنوز تحت تاثیر محدودیت ها قرار نگرفته، افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد جو بازار نیز با نزدیک شدن به فصل ساخت و ساز حمایت می شود، که ممکن است تقاضای داخلی برای فولاد را بهبود بخشد.

    تحلیل گران Marex اعلام کردند که با ورود بازار به فصل افزایش مصرف محصولات فولادی، ما معتقدیم که قیمت سنگ آهن پس از اتمام روند نزولی، حمایت خواهد شد.

    به نقل از برخی تاجران، کاهش ذخایر سنگ معدن بندری در بزرگترین بنادر چین، همراه با افزایش تولید محصولات فولادی با پیش بینی افزایش فصلی فعالیت های ساختمانی، حمایت از قیمت سنگ آهن را نیز تقویت می کند.

    همچنین معامله گران اعلام کردند در حال حاضر تقاضا برای سنگ آهن با وجود تعلیق فرآیندهای زینترینگ در برخی از کارخانه های تانگشان به مدت یک هفته از ۲۴ آگوست ۲۰۲۳، مطابق با الزامات دولت برای بهبود کیفیت هوا، ثابت مانده است.

    به نقل از منابع خبری، انتظار می رود تا زمانی که دولت چین محدودیت های نهایی را بر تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ اعمال کند، بازار به رشد خود ادامه دهد. باید توجه داشت که پس از اعلام برنامه های روشن دولت، بازار انتظار کاهش قیمت روز آهن آلات را در شرایط کاهش تقاضا دارد.

    بانک سرمایه گذاری  Goldman Sachs پیش بینی قیمت سنگ آهن خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به سمت پایین و به ۹۰ دلار در هر تن اصلاح کرد که حدود ۱۲ درصد نسبت به نیمه اول ۲۰۲۳ افت داشته است. باید توجه داشت که این امر به دلیل پیش بینی مازاد عرضه مواد اولیه به میزان ۶۸ میلیون تن و کاهش حجم تولید فولاد در چین است.

    فعالان بازار اعلام کردند تحلیلگران ING انتظار دارند قیمت سنگ آهن در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ حدود ۱۰۵ دلار در هر تن و در سه ماهه چهارم ۱۰۰ دلار در هر تن باشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.