سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد   مهر »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش واردات سنگ آهن به چین

    شناسه : 78973 19 شهریور 1402 - 12:00
    با توجه به داده های منتشر شده، شرکت های فولادی چین در آگوست 2023 میزان واردات سنگ آهن را 10.6 درصد نسبت به سال قبل افزایش دادند.
    افزایش واردات سنگ آهن به چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، شرکت های فولادی چین در آگوست ۲۰۲۳ میزان واردات سنگ آهن را ۱۰.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش دادند.

    * افزایش واردات سنگ آهن به چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) نشان می دهد شرکت های فولادی چین در آگوست ۲۰۲۳ میزان واردات سنگ آهن را به ۱۰۶.۴۱ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۱۰.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز شنبه (۹ سپتامبر) اعلام کردند حجم واردات سنگ آهن به چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۱۳.۸ درصد در مقایسه با ژوئیه ۲۰۲۳، رشد داشته است. بررسی ها نشان می دهد میانگین هزینه واردات سنگ آهن به چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۱۰۷.۹ دلار در هر تن گزارش شده است. این در حالی است که میانگین هزینه واردات سنگ آهن به چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ با افزایش ۲.۸ درصدی نسبت به ماه ژوئیه همراه بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، فولادسازان مستقر در کشور چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ میزان واردات سنگ آهن را به ۷۷۵.۷ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ افزایش ۷.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل تجربه کرده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند متوسط قیمت واردات سنگ آهن به چین در دوره ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۷۸۵.۶ یوان در هر تن اعلام شد که معادل ۱۱۲.۷ دلار در هر تن می باشد. بررسی ها نشان می دهد متوسط قیمت واردات سنگ آهن به چین در ۸ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۹.۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ میزان صادرات محصولات فولادی را به ۵۸.۷۸ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ۸ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۲۸.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند میزان واردات محصولات فولادی به چین در ماه های ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ بالغ بر ۵.۰۶ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به چین در ۸ ماه نخست ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۳۲.۱ درصدی همراه بوده است.

    در نیمه اول سال ۲۰۲۳، چین واردات سنگ آهن را به ۵۷۶.۱ میلیون تن رسانده بود. بررسی ها نشان می دهد میزان واردات سنگ آهن به چین در نیمه اول ۲۰۲۳ حدود ۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، همچنین، معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه که بیشترین معامله را در بورس کالای دالیان دارد در دوره ۲۵ آگوست تا ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ به ۸۴۵.۵ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۱۶.۴ دلار در هر تن می باشد. بررسی ها نشان می دهد قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در دوره ۲۵ آگوست تا ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ نسبت به هفته قبل با ۲.۶ درصد افزایش همراه بوده است.

    باید توجه داشت که قیمت سنگ آهن در معاملات مربوط به ماه سپتامبر بورس سنگاپور نیز در دوره ۲۵ آگوست تا ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ به ۱۱۵.۹۵ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور در دوره ۲۵ آگوست تا ۱ سپتامبر حدود ۱.۶ درصد نسبت به هفته قبل رشد داشته است. به این ترتیب بررسی ها نشان می دهد که قیمت سنگ آهن برای چهارمین هفته متوالی در حال افزایش می باشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.