سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد   مهر »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش قیمت سنگ آهن چین

    شناسه : 78992 20 شهریور 1402 - 13:00
    قیمت سنگ آهن چین در هفته گذشته به دلیل اقدامات دولت چین برای تقویت بخش املاک و مستغلات برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافته است.
    افزایش قیمت سنگ آهن چین
    پ
    پ

    قیمت سنگ آهن چین در هفته گذشته به دلیل اقدامات دولت چین برای تقویت بخش املاک و مستغلات برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافته است.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط Nasdaq در روز جمعه (۸ سپتامبر) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۲۵ آگوست تا ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ به  ۸۴۵.۵ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۱۶.۴ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۱ سپتامبر) نسبت به هفته قبل ۲.۶ درصد افزایش یافته است. به این ترتیب قیمت سنگ آهن برای چهارمین هفته متوالی رشد داشته است.

    فعالان بازار در روز شنبه (۹ سپتامبر) اعلام کردند معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس سنگاپور در روز جمعه (۱ سپتامبر) در محدوده  115.95 دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۲۵ آگوست حدود ۱.۶ درصد افزایش یافته است.

    شکل زیر تغییرات قیمت سنگ آهن در دوره ۲۵ آگوست تا ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ را در چین نشان می دهد.

    به نقل از چندین منبع خبری، قیمت سنگ آهن چین به دلیل اقدامات جدید دولت با هدف تقویت بخش املاک و مستغلات و اعتماد بازار به افزایش خود ادامه می دهد. در عین حال باید توجه داشت که افزایش مورد انتظار در موجودی ها و نگرانی ها در مورد کاهش احتمالی تولید فولاد در چین، بازار را تحت فشار قرار داده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند هفته گذشته، بانک مرکزی چین و رگولاتور مالی اعلام کردند که برخی از قوانین وام ‌دهی، از جمله کاهش نرخ‌ های وام مسکن موجود و نرخ ‌های پیش ‌پرداخت در شهرهای بزرگ گوانگژو و شنژن را برای افزایش فروش مسکن کاهش می‌ دهند.

    تحلیل گران Huatai Futures اعلام کردند  که آخرین هجوم محرک های اقتصادی کلان به شدت جو بازار سنگ آهن چین را تقویت کرده است. باید توجه داشت که اگر مصرف فولاد بهبود یابد، تقاضا برای سنگ آهن از سوی شرکت های فولادی حمایت خواهد شد.

    به نقل از برخی تاجران، در عین حال، اعتقاد بر این است که اکثر کارخانه ‌های فولاد چین با پیش ‌بینی دستور دولت برای کاهش تولید فولاد در سال ۲۰۲۳، تولید فولاد خود را ثابت نگه می‌ دارند، که هنوز این امر علنی نشده است. علاوه بر این طبق بررسی های انجام شده، در شرایط کمبود قراضه فولادی در چین، متالورژی ها از سنگ آهن استفاده می کنند که در هفته اخیر باعث ایجاد تقاضای بیشتر برای این محصول در کشور چین شده است.

    بانک سرمایه گذاری Goldman Sachs پیش بینی قیمت سنگ آهن خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به سمت پایین اصلاح کرد و به ۹۰ دلار در هر تن رساند. این در حالی است که قیمت پیش بینی شده برای سنگ آهن در این بانک حدود ۱۲ درصد نسبت به پیش بینی قبلی کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد کاهش قیمت پیش بینی شده برای سنگ آهن به دلیل پیش بینی مازاد عرضه مواد اولیه به میزان ۶۸ میلیون تن و کاهش حجم تولید فولاد در چین می باشد.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند تحلیلگران ING انتظار دارند قیمت سنگ آهن در سه ماهه سوم ۲۰۲۳  به ۱۰۵ دلار در هر تن و در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ به ۱۰۰ دلار در هر تن برسد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.