سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد   مهر »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش صادرات محصولات فولادی چین

    شناسه : 79005 20 شهریور 1402 - 10:00
    با توجه به داده های منتشر شده، شرکت های فولادی چین در ژانویه تا آگوست 2023 میزان صادرات محصولات فولادی را 28.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش دادند.
    افزایش صادرات محصولات فولادی چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، شرکت های فولادی چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ میزان صادرات محصولات فولادی را ۲۸.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش دادند.

    * بررسی میزان صادرات محصولات فولادی از چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) نشان می دهد در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، شرکت های فولادی چین صادرات محصولات فولادی را به ۵۸.۷۸ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۲۸.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز شنبه (۹ سپتامبر) اعلام کردند شرکت های فولادی چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۸.۲۸ میلیون تن محصولات فولادی برای صادرات به کشورهای خارجی ارسال کردند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۱۳.۳ درصد بیشتر از ماه ژوئیه بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، شاخص میزان صادرات محصولات فولادی از چین در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۱۳.۹ درصد در مقایسه با آگوست ۲۰۲۲ افت داشته است. باید توجه داشت که متوسط قیمت صادراتی محصولات فولادی از چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۸۱۰.۷ دلار در هر تن گزارش شده است. طبق بررسی های انجام شده، متوسط قیمت صادراتی محصولات فولادی از چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۵۶.۳ دلار در هر تن یا ۶.۵ درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، میزان واردات محصولات فولادی به چین به ۵.۰۶ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۳۲.۱ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، در ماه آگوست، مصرف کنندگان مستقر در چین واردات محصولات فولادی را آگوست ۲۰۲۳ به ۶۴۰۰۰۰ تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به چین در آگوست ۲۰۲۳ در مقایسه با ژوئیه سال جاری ۵.۶ درصد و نسبت به آگوست ۲۰۲۲ حدود ۲۸ درصد کاهش یافته است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند متوسط قیمت فولاد وارداتی به چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۱۶۶۹.۲ دلار در هر تن بود. باید توجه داشت که متوسط قیمت فولاد وارداتی به چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل ۴.۲ درصد افزایش داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، شاخص های بالای صادرات فولاد از چین به دلیل قیمت پایین محصولات فولادی در مقایسه با سایر کشورهای صادر کننده و همچنین تقاضای پایین داخلی است. در نتیجه این امر تولید کنندگان داخلی را مجبور می کند بقیه محصولات را به خارج از کشور ارسال کنند.

    فعالان بازار در روز شنبه (۹ سپتامبر) اعلام کردند حجم عمده فولاد به مناطقی که موانع تجاری وجود ندارد از جمله آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، آسیای جنوبی، آمریکای مرکزی و غیره صادر می شود.

    به نقل از برخی تاجران، تقاضای داخلی برای محصولات فولادی به دلیل مصرف ضعیف در صنعت ساختمان همچنان پایین می باشد. باید توجه داشت که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ماه فوریه و می با رشد همراه بوده است، اما در ژوئن ۲۰۲۳ این شاخص شروع به کاهش کرد. بررسی ها نشان می دهد کاهش  میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ماه ژوئن ۲۰۲۳ احتمالاً به دلیل کاهش تولید فولاد در میان فشار دولت و همچنین کاهش تقاضای خارج از کشور به دلیل درگیری کشورها با تورم و کاهش قدرت خرید است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۳ چین میزان صادرات محصولات فولادی را به بیش از ۷۲ میلیون تن برساند. این در حالی است که میزان پیش بینی شده برای صادرات محصولات فولادی از چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد یعنی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، حجم صادرات محصولات فولادی از چین به تدریج در پویایی ماهانه کاهش می یابد، البته نسبت به سال ۲۰۲۲ بیشتر خواهد بود.

    چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را به ۴۴۵ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود ۱.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، فولادسازان مستقر در چین در ماه  می ۲۰۲۳ حدود ۹۰.۱۲ میلیون تن محصول فولادی تولید کردند که ۷.۴ درصد کمتر از ماه می سال گذشته بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند انتظار می رود تولید فولاد چین در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ با فشار بیشتری مواجه شود زیرا دولت این کشور برنامه هایی برای کاهش تولید فولاد از سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.