سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد   مهر »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش صادرات محصولات فولادی چین

    شناسه : 79042 22 شهریور 1402 - 11:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات محصولات فولادی از چین در سال 2023 حدود 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت .
    افزایش صادرات محصولات فولادی چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات محصولات فولادی از چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت .

    * بررسی میزان سود صادرات محصولات فولادی از چین

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری SteelMint اعلام کرد صادرات فولاد چین می تواند در سال ۲۰۲۳ به ۹۰ میلیون تن برسد. باید توجه داشت که شاخص اعلام شده حدود ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

    فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۲ سپتامبر) اعلام کردند عوامل متعددی وجود دارد که صادرات محصولات فولادی چین را در سطح بالایی نگه می دارد. اولاً، مزایای رقابتی فولاد چینی به دلیل کیفیت و قیمت پایین آن وجود دارد و عدم اطمینان در مورد اقتصاد جهانی در سال جاری با کاهش شاخص تولید جهانی (PMI) افزایش یافته است. علاوه بر این، بسیاری از اقتصادهای پیشرو حمایت گرایی تجاری را اعمال می کنند. با این حال، فولاد چین همچنان رقابتی است و سهم بازار آن همچنان در حال رشد می باشد.

    به نقل از چندین منبع خبری، بر اساس بررسی کارخانه های فولاد چین، سفارشات صادراتی در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۸.۳ واحد درصد افزایش یافته است که افزایش آنها برای سه ماه متوالی ثبت شده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند کاهش ارزش یوان در برابر دلار همچنین به تولید کنندگان مستقر در چین مزیت رقابتی می دهد. علاوه بر این، دولت های ملی و منطقه ای در همه سطوح به طور مداوم تعدادی از اقدامات را برای ترویج تجارت خارجی در تلاش برای ایجاد فضای صادراتی مثبت تر ارائه می دهند. باید توجه داشت که حمایت های دولت در قالب استقراض، تایید تجارت و جنبه های دیگر ارائه شده است. این اقدامات به تثبیت صادرات همه محصولات از جمله فولاد کمک کرده است.

    به نقل از برخی تاجران، رشد قابل توجه صادرات فولاد چین تا حد زیادی کمبود تقاضای داخلی را جبران کرده و به یکی از دلایل اصلی افزایش حجم تولید در صنعت فولاد چین تبدیل شد.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند این عوامل در کوتاه ‌مدت و میان ‌مدت همچنان حاکم خواهند بود، بنابراین تفاوت پیشنهادات صادراتی از چین و سایر کشورها ممکن است تا پایان سال ادامه داشته باشد.

    طبق گزارش CISA فولادسازان مستقر در کشور چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ صادرات محصولات فولادی را به ۵۸.۷۸ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از کشور چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۲۸.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار اعلام کردند در آگوست ۲۰۲۳، حجم صادرات فولاد به ۸.۲۸ میلیون تن رسید که ۱۳.۳ درصد بیشتر از ژوئیه است. این در حالی است که حجم صادرات محصولات فولادی از کشور چین در آگوست ۲۰۲۳ در مقایسه با آگوست ۲۰۲۲ حدود ۱۳.۹ درصد کاهش یافته است.

    به نقل از برخی منابع خبری، متوسط قیمت صادراتی محصولات فولادی در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۸۱۰.۷ دلار در هر تن بوده است. این در حالی است که متوسط قیمت صادراتی محصولات فولادی از چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۵۶.۳ دلار در هر تن یا ۶.۵ درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.