سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد   مهر »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد

    افزایش قیمت سنگ آهن چین

    شناسه : 79084 26 شهریور 1402 - 15:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین در هفته گذشته در میان بهبود عملکرد اقتصادی در بازار افزایش یافت.
    افزایش قیمت سنگ آهن چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین در هفته گذشته در میان بهبود عملکرد اقتصادی در بازار، افزایش یافت.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط  Nasdaq در روز جمعه (۱۵ سپتامبر) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۸ تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳ به  879 یوان در هر تن رسید که معادل ۱۲۰.۹۱ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۱۵ سپتامبر) نسبت به هفته قبل ۷.۳ درصد افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز شنبه (۱۶ سپتامبر) اعلام کردند معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس سنگاپور در روز جمعه در محدوده  123.5 دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۹ سپتامبر حدود ۹.۲ درصد افزایش یافته است.   

    شکل زیر قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان و بورس سنگاپور چین را در هفته ۸ تا ۱۵ سپتامبر نشان می دهد.

    به نقل از چندین منبع خبری، قیمت سنگ آهن در چین به لطف بهبود شاخص های اقتصادی و کاهش کنترل بازار توسط مقامات، در سطوح بالایی حمایت می شود. علاوه بر این، تقاضای پایدار برای مواد خام در میان شاخص های بالای تولید روزانه آهن خام حمایت می شود.

    تحلیل گران Huatai Futures اعلام کردند افزایش بارهای کوره بلند در میان کارخانه های فولادی به همراه افزایش تولید روزانه آهن خام به رشد خود ادامه می دهد و هنوز تغییراتی در روندها انتظار نمی رود.

    در این میان معامله گران گزارش دادند علاوه بر این، وام دادن به بازار املاک و مستغلات همراه با تقویت یوان بهبود یافته است. بانک های مستقر در چین در ماه آگوست ۱.۳۶ تریلیون یوان را برای وام اختصاص دادند، در حالی که این رقم در ماه ژوئیه ۳۴۵.۹ میلیارد بوده است. طبق بررسی های انجام شده، انتظار می رفت این رقم از ۱.۲ تریلیون یوان تجاوز نکند.

    تحلیلگران بانک ING اظهار داشتند که داده ‌های وام ‌دهی بهتر از حد انتظار و همچنین تثبیت تقاضای بازار املاک و مستغلات برای وام‌ های رهنی بتواند جو بازار فولاد چین را تقویت کند.

    همچنین تحلیل گران بازار گزارش دادند در کوتاه مدت، فولادسازان برای تامین نیازهای تولید، ذخایر سنگ آهن را دوباره پر خواهند کرد، زیرا بیشتر کارخانه ها قبل از تعطیلات دارای موجودی کمی هستند. باید توجه داشت که قیمت ها همچنین با موجودی کم در بنادر که در پایین ترین حد سه سال گذشته قرار دارند، پشتیبانی می شود.

    به نقل از برخی تاجران، پیش ‌بینی ‌های بلند مدت مبهم هستند، زیرا وضعیت بازار به میزان تحریک اقتصاد چین و همچنین عامل محدودیت احتمالی تولید فولاد در این کشور توسط مقامات بستگی دارد.

    بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی قیمت سنگ آهن خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به سمت پایین و به ۹۰ دلار در هر تن اصلاح کرد که حدود ۱۲ درصد نسبت به نیمه اول ۲۰۲۳ افت داشته است. باید توجه داشت که این امر به دلیل پیش بینی مازاد عرضه مواد اولیه به میزان ۶۸ میلیون تن و کاهش حجم تولید فولاد در چین است.

    فعالان بازار اعلام کردند تحلیلگران ING انتظار دارند قیمت سنگ آهن در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ حدود ۱۰۵ دلار در هر تن و در سه ماهه چهارم ۱۰۰ دلار در هر تن باشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.