سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد   مهر »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش تولید سنگ آهن چین

    شناسه : 79158 29 شهریور 1402 - 12:00
    با توجه به اطلاعات بدست آمده مشخص شد که، میزان تولید سنگ آهن چین در ژانویه تا آگوست 2023 حدود 7 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
    افزایش تولید سنگ آهن چین
    پ
    پ

    با توجه به اطلاعات بدست آمده مشخص شد که، میزان تولید سنگ آهن چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

    * بررسی میزان تولید سنگ آهن در چین

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری SteelOrbis با استناد به داده های اداره ملی آمار چین (NBSC) اعلام کرد چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ تولید سنگ آهن را به ۶۵۹.۲ میلیون تن رسانده است. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن در چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار اعلام کردند میزان تولید سنگ آهن در چین در آگوست ۲۰۲۳، به ۸۶.۳۳ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان سنگ آهن تولید شده در چین در آگوست ۲۰۲۳ نسبت به آگوست ۲۰۲۲ حدود ۱.۳ درصد و نسبت به ماه قبل ۰.۷ درصد افزایش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ماه آگوست ۲۰۲۳ قیمت‌ سنگ آهن در بازار اسپات چین به ‌دلیل افزایش قیمت ‌های بازار معاملات آتی و اعمال اقدامات محرک از سوی مقامات دولتی چین که جو بازار را تقویت کرد، به شدت افزایش یافت.

    * بررسی میزان واردات سنگ آهن به چین

    شرکت های فولادی مستقر در چین در آگوست ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن را به ۱۰۶.۴۱ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۱۰.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند فولادسازان مستقر در کشور چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ میزان واردات سنگ آهن را به ۷۷۵.۷ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ۸ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۷.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.

    بررسی ها نشان می دهد متوسط قیمت واردات سنگ آهن به چین در دوره ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۷۸۵.۶ یوان در هر تن ذکر شده است که معادل ۱۱۲.۷ دلار در هر تن می باشد. باید توجه داشت که متوسط قیمت واردات سنگ آهن به چین در دوره ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۹.۹ درصد کاهش داشته است.

    * بررسی قیمت سنگ آهن در چین

    همچنین، تحلیل گران بازار اعلام کردند کاهش قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ حدود ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر تن پیش بینی می شود. باید توجه داشت که کاهش قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ به دلیل تقاضای ضعیف فولادسازان چینی به دلیل وضعیت نامناسب بخش ساخت و ساز است.

    به نقل از چندین منبع خبری، گلدمن ساکس پیش بینی خود را برای قیمت سنگ آهن در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ با کاهش ۱۲ درصدی به ۹۰ دلار در هر تن کاهش داده است. تحلیل گران ING انتظار دارند قیمت این ماده خام در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ حدود ۱۰۵ دلار در هر تن و در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ به ۱۰۰ دلار در هر تن برسد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.