شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش میزان ذخیره قراضه فولادی اوکراین

    شناسه : 79251 04 مهر 1402 - 12:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان قراضه فولادی جمع آوری شده توسط اوکراین در 8 ماه نخست 2023 حدود 3.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.
    کاهش میزان ذخیره قراضه فولادی اوکراین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان قراضه فولادی جمع آوری شده توسط اوکراین در ۸ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۳.۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

    * بررسی میزان قراضه فولادی جمع آوری شده اوکراین

    به گزارش آرتان پرس، داده های انجمن فلزات ثانویه اوکراین (UAVtormet) نشان می دهد در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، حجم جمع آوری قراضه فولادی در اوکراین به ۷۵۴.۵ هزار تن رسید. این در حالی است که حجم جمع آوری قراضه فولادی در اوکراین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۳.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۵ سپتامبر) اعلام کردند حجم جمع آوری قراضه فولادی در اوکراین به مدت ۸ ماه به کاهش خود ادامه داد. باید توجه داشت که این روند به دلیل پدیده های بحرانی در صنعت جمع آوری اوکراین، مازاد مواد در بازار و سایر عوامل است.

    به نقل از چندین منبع خبری، عرضه مواد خام به کارخانه های فولادی مستقر در اوکراین در ماه های ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ به ۶۰۱.۱ هزار تن رسید. این در حالی است که عرضه مواد خام به کارخانه های فولادی مستقر در اوکراین در ۸ ماه نخست ۲۰۲۳ با ۱۵.۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند ذخایر قراضه فولادی در شرکت ها تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۱۷ تا ۲۰ هزار تن تخمین زده می شود. باید توجه داشت که برآورد نیازهای تکنولوژیکی فولادسازان با بیش از ۸.۱ درصد به طور کامل برآورده شده است.

    به نقل از برخی تاجران، میزان صادرات قراضه فولادی در ۸ ماه نخست ۲۰۲۳ از اوکراین حدود ۱۱۷.۵ هزار تن بوده است. این در حالی است که میزان صادرات قراضه فولادی در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ حدود ۳.۹ برابر بیشتر شده است.

    به گفته رئیس اتحادیه شرکت های Ukrmetalurgprom Oleksandr Kalenkov، در سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است که حدود ۶.۲ میلیون تن فولاد در کارخانه های فولادی اوکراین تولید شود که برای این منظور لازم است شرکت های فولادی داخلی مستقر در اوکراین حدود ۱.۹ میلیون تن قراضه فولادی وارد کنن.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند طبق پیش بینی UAVtormet برای سال ۲۰۲۳ حدود ۵.۵ تا ۵.۸ میلیون تن فولاد توسط کارخانه های فولادی داخلی مستقر در اوکراین تولید خواهد شد. در نتیجه باید توجه داشت که برای تولید این مقدار فولاد حدود ۱ تا ۱.۰۵ میلیون تن قراضه فولادی برای کارخانه های فرآوری فولاد در اوکراین مورد نیاز خواهد بود.

    حجم جمع آوری قراضه فولادی در اوکراین در سال ۲۰۲۲ به ۹۹۶.۷ هزار تن رسید. این در حالی است که حجم جمع آوری قراضه فولادی در اوکراین در سال ۲۰۲۲ با ۷۵.۹ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ همراه بوده است.

    فعالان بازار اعلام کردند میزان صادرات قراضه فولادی از اوکراین در سال ۲۰۲۲ به ۵۳.۶ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ۱۱.۴ برابر کاهش همراه بوده است.

    همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان واردات قراضه فولادی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ به ۱.۸ هزار تن کاهش یافته است. باید توجه داشت که میزان واردات قراضه فولادی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با ۹۲.۱ درصد کاهش نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    تحلیل گران بازار اعلام کردند میزان عرضه داخلی قراضه فولادی به کارخانه‌های فولادسازی داخلی مستقر در اوکراین در سال ۲۰۲۲ به ۸۹۵.۷ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان عرضه داخلی قراضه فولادی در اوکراین در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۷۳ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.