چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش واردات سنگ آهن اوکراین به ترکیه

    شناسه : 79255 04 مهر 1402 - 13:00
    با توجه به اطلاعات بدست آمده، میزان واردات سنگ آهن اوکراین به ترکیه در ژانویه تا ژوئیه 2023 حدود 14.6 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است.
    کاهش واردات سنگ آهن اوکراین به ترکیه
    پ
    پ

    با توجه به اطلاعات بدست آمده، میزان واردات سنگ آهن اوکراین به ترکیه در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۱۴.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است.

    * بررسی میزان واردات سنگ آهن اوکراین به ترکیه

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری SteelOrbis با توجه به داده های موسسه آماری ترکیه (TUIK) اعلام کرد شرکت های فولادی ترکیه، واردات سنگ آهن از اوکراین را در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ به ۳۳۳.۴۴ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به ترکیه در ۷ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱۴.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    فعالان بازار اعلام کردند فولادسازان مستقر در ترکیه در ژوئیه ۲۰۲۳، میزان مصرف سنگ آهن تولید شده در اوکراین را به ۳.۲ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان مصرف سنگ آهن تولید شده در اوکراین توسط ترکیه در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۹۱.۱ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، به طور کلی، ترکیه در ماه های ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۴.۲۳ میلیون تن سنگ آهن وارد کرده است. باید توجه داشت که میزان واردات سنگ آهن به ترکیه در ماه های ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۳۱.۴ درصد کمتر از سال قبل بوده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند ارزش واردات سنگ آهن به ترکیه در دوره ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ به ۵۳۶.۹ میلیون دلار رسیده است. باید توجه داشت که ارزش واردات این محصولات به ترکیه در ۷ ماه نخست ۲۰۲۳ با کاهش ۴۲.۶ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد کاهش ارزش واردات سنگ آهن به ترکیه در این مدت به این دلیل بوده است که قیمت سنگ آهن نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، تامین کننده اصلی سنگ آهن مورد نیاز ترکیه کشور برزیل می باشد که ۶۹ درصد از کل حجم واردات سنگ آهن به ترکیه را به خود اختصاص داده است. بررسی ها نشان می دهد در ۷ ماه نخست ۲۰۲۳، شرکت های مستقر در برزیل حدود ۲.۹۱ میلیون تن سنگ آهن را به مصرف کنندگان ترکیه ارسال کردند. این در حالی است که میزان صادرات سنگ آهن از برزیل به ترکیه در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲۰.۷ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۵ سپتامبر) اعلام کردند از نظر میزان واردات سنگ آهن به ترکیه سوئد در رتبه دوم قرار دارد. باید توجه داشت که کشور سوئد در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۶۵۴.۷۸ میلیون تن سنگ آهن به ترکیه ارسال کرده است که ۱۵ درصد از سنگ آهن مورد نیاز ترکیه را به خود اختصاص داده است. بررسی ها نشان می دهد میزان صادرات سنگ آهن از سوئد به ترکیه در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۳۳.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.

    به نقل از برخی منابع خبری، اوکراین نیز از نظر میزان صادرات سنگ آهن به ترکیه در رتبه سوم قرار دارد و در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود  ۸ درصد از سنگ آهن مورد نیاز فولادسازان ترکیه را تامین کرده است.

    در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳، شرکت های معدنی مستقر در اوکراین ۹.۶۸ میلیون تن سنگ آهن به کشورهای دیگر صادر کردند. باید توجه داشت که میزان صادرات سنگ آهن از اوکراین به کشورهای دیگر در ۷ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۴۷.۹ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

    فعالان بازار اعلام کردند اسلواکی بیشترین مصرف کننده سنگ آهن تولید شده در اوکراین می باشد که در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۳۰.۶ درصد از سنگ آهن تولید شده در اوکراین را مصرف کرده است.

    بررسی ها نشان می دهد جمهوری چک دومین کشور مصرف کننده سنگ آهن تولید شده در اوکراین می باشد که در ۷ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۲۳.۷ درصد از سنگ آهن تولید شده در اوکراین را خریداری کرده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند کشور لهستان نیز از نظر میزان مصرف سنگ آهن تولید شده در اوکراین در رتبه سوم قرار دارد که در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۱۹.۶ درصد از سنگ آهن تولید شده در اوکراین را مصرف کرده است.

    به نقل از برخی منابع خبری، شرکت های فولادی مستقر در ترکیه در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۱۵.۹۲ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ترکیه در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ با ۱۶.۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.