سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا

    شناسه : 79330 06 مهر 1402 - 12:00
    با توجه به داده های منتشر شده، اتحادیه اروپا واردات سنگ آهن از اوکراین را در ماه ژوئیه 2023 حدود 16 درصد افزایش داد.
    افزایش واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، اتحادیه اروپا واردات سنگ آهن از اوکراین را در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۱۶ درصد افزایش داد.

    * بررسی میزان واردات آهن خام از اوکراین به اتحادیه اروپا

    به گزارش آرتان پرس، داده های Eurostat در روز سه شنبه (۲۶ سپتامبر) نشان می دهد اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن از اوکراین را به ۱.۱۴ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود  ۱۶ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

    همچنین بررسی ها نشان می دهد از نظر پولی، میزان سنگ آهن وارد شده از اوکراین به اتحادیه اروپا طی ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۱۳۱ میلیون یورو بود که نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ با ۱۳ درصد افزایش همراه بوده است.

    فعالان بازار اعلام کردند عرضه سنگ آهن اوکراین به کشورهای اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۵.۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. همچنین باید توجه داشت که عرضه سنگ آهن اوکراین به کشورهای اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ از نظر پولی حدود ۱۳.۶ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.  

    داده های منتشر شده در روز سه شنبه (۲۶ سپتامبر) نشان می دهد اتحادیه اروپا در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن از اوکراین را به ۸.۰۲ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود  15.2 درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    همچنین بررسی ها نشان می دهد از نظر پولی، میزان سنگ آهن وارد شده از اوکراین به اتحادیه اروپا طی ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۹۴۷.۹۵ میلیون یورو بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۲۷.۶ درصد کاهش یافت است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ۷ ماه نخست سال ۲۰۲۳ (ژانویه تا ژوئیه)، بزرگترین وارد کنندگان سنگ آهن از اوکراین در میان کشورهای اتحادیه اروپا شامل کشورهای زیر بوده است:

    • بررسی ها نشان می دهد جمهوری چک اولین وارد کننده سنگ آهن از اوکراین بوده که در ۷ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۲.۴ میلیون تن سنگ آهن از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به جمهوری چک در ۷ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۱۳.۵ درصد نسبت به ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ افت داشته است.
    • به نقل از منابع خبری، لهستان دومین کشور وارد کننده سنگ آهن از اوکراین بوده که در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ حدود ۱.۸۹ میلیون تن آهن خام از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به لهستان در ۷ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۲۷.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.
    • باید توجه داشت که اسلواکی سومین وارد کننده سنگ آهن از اوکراین بوده که در ۷ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۳.۱ میلیون تن سنگ آهن از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اسلواکی در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ حدود ۴.۷ درصد نسبت به ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ رشد داشته است.
    • به نقل از برخی تاجران، چهارمین وارد کننده سنگ آهن از اوکراین کشور مجارستان بوده که در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ حدود ۲۱۱ هزار تن آهن خام از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به مجارستان در ۷ ماه اول ۲۰۲۳ با کاهش ۵۱.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند جمهوری چک در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲۶۶.۳ هزار تن سنگ آهن از اوکراین وارد کرد که ۲۲.۱ درصد کمتر از ژوئیه ۲۰۲۲ و ۱۱.۸ درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، لهستان در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ میزان واردات سنگ آهن از اوکراین را به ۲۳۲.۵ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به لهستان در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۱۴۹ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و ۲۷.۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

    بررسی ها نشان می دهد مجارستان در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۱۵.۱ هزار تن سنگ آهن از اوکراین وارد کرد که ۶۶.۵ درصد کمتر از ژوئیه ۲۰۲۲ و ۷۳.۴ درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

    فعالان بازار اعلام کردند میزان سنگ آهن تحویل داده شده از اوکراین به اسلواکی در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۳۱۱.۶ هزار تن بوده است. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اسلواکی در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۳۱.۶ درصد کمتر از ژوئن ۲۰۲۳ و حدود ۵.۸ درصد کمتر از ژوئیه ۲۰۲۲ بوده است.

    شکل زیر میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ و ۷ ماه نخست ۲۰۲۳ را نشان می دهد.

    صنعت فولاد اوکراین در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ برای صادرات ۹.۶۸ میلیون تن سنگ آهن ارسال کرد که ۴۷.۹ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است. بررسی ها نشان می دهد درآمد حاصل از صادرات سنگ آهن از اوکراین در ۷ ماه نخست ۲۰۲۳ به ۱.۰۴ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۵۶ درصدی همراه بوده است. بنابراین باید توجه داشت که حجم اصلی صادرات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا هدایت می شود.

    در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۲۶ سپتامبر) گزارش دادند راه آهن اوکراین در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۱.۴۵ میلیون تن سنگ آهن را برای صادرات حمل کرد که در مقایسه با ماه قبل ۱.۷ درصد رشد داشته است. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳، حجم حمل و نقل سنگ آهن از راه آهن اوکراین به ۱۰.۱ میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۴۱.۲ درصدی همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.