شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    قیمت سنگ آهن در آستانه تعطیلات چین در حال تعدیل است

    شناسه : 79405 08 مهر 1402 - 13:00
    با توجه به داده های بدست آمده مشخص شد، معاملات آتی سنگ آهن طی 22 تا 29 سپتامبر در بورس کالای دالیان به 116.64 دلار در هر تن و در بورس سنگاپور به 120.77 دلار در هر تن کاهش یافت.
    قیمت سنگ آهن در آستانه تعطیلات چین در حال تعدیل است
    پ
    پ

    با توجه به داده های بدست آمده مشخص شد، معاملات آتی سنگ آهن طی ۲۲ تا ۲۹ سپتامبر در بورس کالای دالیان به ۱۱۶.۶۴ دلار در هر تن و در بورس سنگاپور به ۱۲۰.۷۷ دلار در هر تن کاهش یافت.

    * قیمت سنگ آهن در حال تعدیل است

    به گزارش آرتان پرس، معاملات آتی سنگ آهن ژانویه، که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، برای دوره ۲۲ تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳، با ۲.۵ درصد کاهش نسبت به هفته قبل – به ۸۵۱.۵ یوان / تن (۱۱۶.۶۴ دلار در هر تن) رسید.

    در صرافی سنگاپور، مظنه معاملات آتی اصلی اکتبر تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ نسبت به قیمت هفته قبل ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۰.۷۷ دلار در هر تن رسید.

    بنابراین، قیمت سنگ آهن پس از رسیدن به اوج در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳ به ۱۲۳.۳۷ دلار در هر تن (بورس کالای دالیان) رسید و برای دومین هفته متوالی کاهش می یابد. از آن زمان، قیمت ها ۵.۴٪ کاهش یافته است، اما هنوز ۱۷٪ بالاتر از پایین ترین قیمت در ۳ اوت (۱۰۳.۲۱ دلار در هر تن) هستند.

    قیمت سنگ آهن در بحبوحه نگرانی های بازار در مورد تقاضای کمتر از حد انتظار برای فولاد در فصل اوج ساخت و ساز در پاییز، پایان ذخیره سازی قبل از تعطیلات و محدودیت های احتمالی تولید فولاد در چین که هنوز به طور رسمی اجرا نشده است، بازگشت.

    پی هائو، تحلیلگر FIS گفت:

    «مشخص شده است که تقاضا برای فروش فولاد، به ضعیف ترین حد مورد انتظار در سپتامبر و اکتبر رسیده و همچنین تکمیل ذخایر قبل از تعطیلات چین که از ۲۹ سپتامبر شروع می شود به اوج خود رسیده است.

    روند قیمت ها نیز تحت تأثیر نگرانی ها در مورد معرفی یک سیاست پولی خشن در ایالات متحده است. اخیراً نمایندگان سیستم فدرال رزرو ایالات متحده قصد خود را برای ادامه افزایش نرخ وام برای مبارزه با تورم بالا اعلام کردند.

    علاوه بر این، سرمایه گذاران چینی به دلیل چالش های مداوم و نوسانات در بازار املاک و مستغلات محتاط هستند. با وجود اقدامات محرک متعدد برای بازگرداندن فعالیت در بازار، تأثیر آن بر تقاضا و سرمایه گذاری تقریباً نامحسوس باقی مانده است. بازار املاک و مستغلات بزرگترین مصرف کننده فولاد در چین است و تداوم ضعف آن در بازار فولاد و مواد اولیه منعکس شده است.

    هفته گذشته، بانک مرکزی چین اعلام کرد که بهبود اقتصادی یک اولویت است و کمی از جو بازار حمایت کرد همچنین قیمت ها را کاهش داد، اما کاهش سودآوری فولادسازان و دوباره مشکلات بدهی در میان تجار چینی، پذیرش وعده های دولت را سخت می کند.

    تحلیلگران Sinosteel Futures اظهار کردند:

    تا زمانی که بازار فولاد ضعیف باقی بماند، قیمت کالاها از جمله سنگ آهن تحت فشار باقی خواهد ماند. اکنون، تعدیل قیمت در یک محدوده باریک انجام می شود و احتمالا تا اواسط نوامبر ادامه خواهد داشت.

    به طور کلی، در حال حاضر عوامل بیشتری بر قیمت سنگ آهن تاثیر می گذارد و یک رویداد کلیدی که می تواند بازار را سرنگون کند، اجرای محدودیت های تولید فولاد چین در سه ماهه چهارم است.

    آژانس رتبه بندی Fitch اخیرا پیش بینی قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ را به سمت رشد بررسی کرد و پیش‌بینی‌ها برای سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۶ بدون تغییر باقی ماندند.

    بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس در ماه اوت پیش بینی قیمت سنگ آهن را برای نیمه دوم سال ۲۰۲۳ با کاهش ۱۲ درصدی به ۹۰ دلار در هر تن تغییر داد. این به دلیل پیش بینی مازاد عرضه سنگ آهن به میزان ۶۸ میلیون تن و کاهش فولادسازی در چین است. در عین حال، تحلیلگران ING انتظار دارند قیمت این ماده خام در سه ماهه سوم ۱۰۵ دلار در هر تن و در سه ماهه چهارم ۱۰۰ دلار در هر تن باقی بماند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.