سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش قیمت جهانی مواد اولیه فولادی

    شناسه : 79523 16 مهر 1402 - 11:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت جهانی مواد اولیه فولادی از جمله قراضه فولادی، زغال کک و سنگ آهن در ماه سپتامبر افزایش قابل توجهی را نشان داد.
    افزایش قیمت جهانی مواد اولیه فولادی
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت جهانی مواد اولیه فولادی از جمله قراضه فولادی، زغال کک و سنگ آهن در ماه سپتامبر افزایش قابل توجهی را نشان داد.

    * بررسی تغییرات قیمت جهانی قراضه فولادی

    به گزارش آرتان پرس، قیمت مواد اولیه فولادی پس از رسیدن به مقادیر اوج خود در نیمه دوم سپتامبر ۲۰۲۳ تعدیل خواهد شد. بررسی ها نشان می دهد که بازار زغال کک‌ از روند عمومی ذکر شده متمایز است، زیرا قیمت ‌ها در این بازار با عرضه محدود پشتیبانی می‌ شوند. باید توجه داشت که پویایی مثبت در بازار قراضه فولادی به دلیل وخامت بالقوه اقتصاد چین در معرض خطر می باشد.

    فعالان بازار در روز جمعه (۶ اکتبر) اعلام کردند بازار قراضه فولادی ایالات متحده با آغاز معاملات اکتبر با اندکی افزایش همراه خواهد شد. باید توجه داشت که در هفته اول اکتبر قیمت قراضه فولادی در چین تغییر چندانی نداشته است. بررسی ها نشان می دهد فشار بیشتر بر قیمت قراضه فولادی باعث ایجاد شرایط اقتصادی نامطمئن در ترکیه شده است و قیمت این محصول در ترکیه کاهش یافته است. طبق آمار منتشر شده، قیمت قراضه فولادی در هفته گذشته در ترکیه ۴ دلار در هر تن کاهش یافت، در ایالات متحده ۰.۴ درصد افزایش یافت و در چین در سطح هفته قبل باقی ماند.

    * بررسی قیمت قراضه فولادی در بازار ترکیه

    بررسی ها نشان می دهد قیمت قراضه فولادی HMS 1/2 در ترکیه برای هفته ۲۸ سپتامبر تا ۵ اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۶۸ تا ۳۷۱ دلار در هر تن CFR رسید. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی ترکیه در هفته منتهی به روز پنج شنبه (۵ اکتبر) حدود ۴ دلار در هر تن نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

    در این میان معامله گران در روز جمعه (۶ اکتبر) گزارش دادند معاملات هفته گذشته در بازار قراضه فولادی ترکیه آرام بوده است. باید توجه داشت که قیمت ‌ها در بازار قراضه فولادی داخلی ترکیه در هفته گذشته ثابت ماند، در حالی که قیمت واردات به دلیل سفارش‌ های جدید از ایالات متحده اندکی کاهش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، فعالیت ضعیف در بازار قراضه فولادی ناشی از تقاضای کم برای میلگرد فولادی ترکیه در بازارهای صادراتی است. در عین حال بررسی ها نشان می دهد فروش فولاد در بازار داخلی ترکیه که مصرف کننده اصلی محصولات است نیز در هفته گذشته کاهش یافته است. باید توجه داشت که اخیراً فولادسازان داخلی ترکیه به دلیل افزایش تعرفه برق و گاز مجبور به افزایش قیمت میلگرد فولادی شدند.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۶ اکتبر) اعلام کردند در میان کاهش خرید قراضه فولادی در بازار ترکیه، تامین کنندگان اروپایی شروع به ارسال مواد خام به مصر با قیمت ۳۶۶ تا ۳۶۷ دلار در هر تن CFR کردند. در نتیجه این امر نشان می دهد که آنها آماده هستند مواد اولیه را با قیمت مشابه به ترکیه بفروشند اما هنوز تقاضایی برایزا ین محصولات وجود ندارد.

    * بررسی قیمت قراضه فولادی در بازار چین

    فعالان بازار در روز جمعه (۶ اکتبر) اعلام کردند قیمت قراضه فولادی در بازار چین در هفته ۲۸ سپتامبر تا ۵ اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۸۹.۵۱ دلار در هر تن رسید. باید توجه داشت که قیمت قراضه فولادی چین در هفته منتهی به روز پنج شنبه (۵ اکتبر) نسبت به هفته قبل تغییر چندانی نداشته است.

    به نقل از برخی تاجران، در هفته گذشته قیمت قراضه فولادی در چین ثابت ماند، زیرا دهه اول اکتبر در این کشور تعطیل می باشد، بنابراین هیچ گونه فعالیت تجاری وجود ندارد.

    * بررسی قیمت قراضه فولادی در بازار ایالات متحده آمریکا

    در این میان معامله گران گزارش دادند قیمت قراضه فولادی در بازار ایالات متحده آمریکا طی هفته ۲۸ سپتامبر تا ۵ اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۴۵ تا ۳۴۷ دلار در هر تن فوب رسید. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی در ایالات متحده در هفته قبل در محدوده ۳۴۳ تا ۳۴۷ دلار در هر تن فوب گزارش شده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، بازار قراضه فولادی در ایالات متحده در آستانه معاملات اکتبر در میان عدم اطمینان بازار، ضعیف باقی می ماند. با توجه به اینکه عوامل زیادی بر تجارت تأثیر می گذارد، اما دو مورد از آنها بیشترین تأثیر را بر چشم انداز آینده دارند. این دو مورد شامل تشدید اعتصاب در صنعت خودرو و در نتیجه توقف کارخانه می باشد.

    همچنین تحلیل گران اعلام کردند فعالان بازار انتظار دارند قیمت قراضه فولادی با عیار بالا در سطوح بالا باقی بماند، در حالی که قیمت قراضه فولادی با عیار پایین کاهش خواهد یافت. بررسی ها نشان می دهد در ماه سپتامبر، بازار به لطف تقاضای صادراتی روند صعودی را شاهد بود، اما در حال حاضر انتظار نمی رود چنین حمایتی در بازار قراضه فولادی وجود داشته باشد.

    به نقل از برخی تاجران، این اعتصاب ممکن است بر عرضه مواد اولیه نیز تأثیر بگذارد، بنابراین سقوط شدید قیمت ها پیش بینی نمی شود، اما نباید انتظار رشد در بازار قراضه فولادی نیز داشت.

    * بررسی بازار جهانی زغال کک

    فعالان بازار در روز جمعه (۶ اکتبر) اعلام کردند قیمت زغال کک در استرالیا برای هفته ۲۷ سپتامبر تا ۴ اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۵۸.۲۵ دلار در هر تن فوب رسید. این در حالی است که قیمت زغال کک در استرالیا در مدت ذکر شده حدود ۲۷.۲ دلار در تن یا ۸.۲ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

    به نقل از چندین منبع خبری، در هفته منتهی به روز پنج شنبه (۵ اکتبر) افزایش جزئی در بازار زغال کک چین مشاهده شد و قیمت این محصول به ۲۸۰ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت زغال کک در چین در هفته گذشته حدود ۲ دلار در هر تن یا ۰.۷ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

    در این میان معامله گران در روز جمعه (۶ اکتبر) گزارش دادند روند مثبت در بازار جهانی زغال کک توسط بازار نقدی حمایت می شود. بررسی ها نشان می دهد با توجه به کاهش حاشیه سود برای فولادسازان و کاهش قیمت فولاد، اکثر فولادسازان فقط حجم کمی از مواد اولیه را در بازار نقدی خریداری می کنند، در حالی که قیمت ها به طور سنتی بالاتر از قراردادهای بلندمدت است.

    همچنین برخی منابع خبری اعلام کردند از سوی دیگر، قیمت‌ جهانی زغال کک با عرضه محدود حمایت می‌ شود، زیرا شرکت‌ های بزرگ معدنی حجم محموله‌ ای کم برای تجارت در سه ماهه چهارم دارند.

    * بررسی بازار جهانی سنگ آهن

    فعالان بازار در روز جمعه (۶ اکتبر) اعلام کردند بازار سنگ آهن چین تعطیلات یک هفته ای خود را از ۲۹ سپتامبر آغاز کرده است. باید توجه داشت که در روزهای پایانی سپتامبر آخرین معاملات آتی در بورس کالای دالیان برای سنگ آهن چین با قیمت ۱۱۶.۶۴ دلار در هر تن انجام شد. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده برای سنگ آهن چین در پایان سپتامبر حدود ۵.۴ درصد کمتر از حداکثر مقدار اعلام شده در ماه سپتامبر یعنی ۱۲۳.۳۷ دلار در هر تن بود.

    به نقل از چندین منبع خبری، رشد قیمت سنگ آهن در بازار چین در ماه سپتامبر به دلیل افزایش واردات و کاهش ذخایر بندری بوده است. علاوه بر این، علاقه فعالان بازار به خرید سنگ آهن به دلیل نشانه ‌هایی از بهبود در بخش مسکن، به ویژه در قالب افزایش صدور وام‌ های جدید بانکی در ماه سپتامبر بهبود یافته است.

    در این میان معامله گران در روز جمعه (۶ اکتبر) گزارش دادند به طور کلی، بازارهای جهانی مواد اولیه در ماه سپتامبر افزایش چشمگیری را نشان دادند. بررسی ها نشان می دهد اوج قیمت قراضه فولادی در ترکیه در سطح ۳۷۹ دلار در هر تن در ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاده بود، در حالی که این سطح قیمت آخرین بار در ابتدای ژوئیه مشاهده شد.

    به نقل از چندین منبع خبری، زغال کک با سرعت زیاد به رشد خود ادامه می دهد و از فوریه ۲۰۲۳ به حداکثر خود رسیده است. بازار سنگ آهن نیز تا اواسط سپتامبر افزایش یافت و با توجه به فروش فعلی فولاد به اوج خود رسید.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۶ اکتبر) اعلام کردند بازار جهانی قراضه فولادی به دلیل افزایش خرید از ترکیه در هفته گذشته رشد کرده است. باید توجه داشت که فولادسازان محلی فعالانه مواد خام را در میان تقاضای داخلی پایدار خریداری کرده اند.

    به نقل از برخی تاجران، در هفته منتهی به روز پنج شنبه (۵ اکتبر)  چین سهم قابل توجهی در افزایش بازارهای مواد خام داشته است. بررسی ها نشان می دهد فولادسازان مستقر در چین به طور فعال در حال افزایش تولید فولاد هستند زیرا مقامات این کشور هنوز محدودیت های تولید را در سال ۲۰۲۳ اعمال نکرده اند.

    فعالان بازار در روز جمعه (۶ اکتبر) اعلام کردند از آنجایی که فولادسازان مستقر در چین به دلیل هزینه کمتر نسبت به اکثر رقبا در بازار جهانی مزیت دارند، چین حجم فولاد زیادی تولید می کند. علاوه بر این، حجم تولید با تقاضای داخلی مطابقت ندارد، بنابراین بخش قابل توجهی از محصولات فولادی با قیمت های بسیار ارزان تر به بازارهای صادراتی، به ویژه اتحادیه اروپا ارسال می شود. در نتیجه این امر به نوبه خود تولید کنندگان داخلی را مجبور می‌ کند که ظرفیت خود را تعطیل کرده و تولید را محدود کنند، زیرا واردات برای خریداران سود آورتر است. بنابراین باید توجه داشت که افزایش قیمت مواد اولیه فولادی وضعیت واقعی بازار فولاد را منعکس نمی کند.

    آقای  Andriy Glushchenko تحلیلگر مرکز GMK اظهار کرد:

    بازار چین تحت تأثیر انتظارات محرک اقتصادی از سوی دولت می باشد. با این حال، این انتظارات توسط اقدامات واقعی پشتیبانی نمی شود. باید توجه داشت مشوق هایی که قبلاً اتخاذ شده اند تأثیر طولانی مدت دارند و نمی توانند به سرعت بر رشد تقاضا برای فولاد تأثیر بگذارند.

    قبلاً آژانس بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings پیش بینی قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ را در روند صعودی بررسی کرد و قیمت این محصول را حدود ۱۱۰ دلار در هر تن پیش بینی کرد. این در حالی است که در پیش بینی قبلی قیمت این محصول حدود ۱۰۵ دلار در هر تن ذکر شده است.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۶ اکتبر) اعلام کردند آژانس بین المللی رتبه بندی Fitch Ratings همچنین پیش بینی قیمت زغال کک را از ۲۲۰ دلار در هر تن در هفته گذشته به ۲۵۰ دلار در هر تن افزایش داد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.