جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    کاهش واردات محصولات فولادی نورد شده طویل اوکراین به اتحادیه اروپا

    شناسه : 79561 18 مهر 1402 - 15:00
    با توجه به داده های منتشر شده، اتحادیه اروپا میزان واردات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین را در ژانویه تا ژوئیه 2023 حدود 26.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش داد.
    کاهش واردات محصولات فولادی نورد شده طویل اوکراین به اتحادیه اروپا
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، اتحادیه اروپا میزان واردات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین را در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲۶.۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش داد.

    * بررسی میزان واردات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین به اتحادیه اروپا

    به گزارش آرتان پرس، داده های Eurostat نشان می دهد اتحادیه اروپا در در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ میزان واردات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین را به ۲۲۳.۲۷ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین به اروپا در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود  ۲۶.۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است. همچنین بررسی ها نشان می دهد به لحاظ پولی ارزش واردات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین به اتحادیه اروپا در مدت ذکر شده حدود ۲۶۰.۲ میلیون یورو بوده است که نسبت به سال قبل با کاهش ۲۵ درصدی همراه بوده است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۹ اکتبر) اعلام کردند در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳، میله های فولادی نورد گرم با کد نامگذاری ۷۲۱۳ بیشترین مقدار واردات به اتحادیه اروپا را بین بقیه محصولات داشتند. بررسی ها نشان می دهد میزان میله های فولادی نورد گرم وارد شده به اتحادیه اروپا در ۷ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۱۲۰.۸ هزار تن به ارزش ۱۴۵.۵ میلیون دلار بوده است. باید توجه داشت که میزان واردات این محصولات به اتحادیه اروپا در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۱۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، بیش از ۵۴ درصد از کل حجم واردات محصولات فولادی نورد شده طویل اوکراین در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ به اتحادیه اروپا صادر شده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در دوره ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ واردات مفتول کربنی با کد نامگذاری ۷۲۱۷ از اوکراین به اتحادیه اروپا به ۶۶ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳۸.۴ درصد افزایش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ اوکراین حدود ۱۳.۲۸ هزار تن میلگرد نورد گرم ساخته شده از فولاد آلیاژی با کد نامگذاری ۷۲۲۷ به اتحادیه اروپا صادر کرد. بررسی ها نشان می دهد میزان واردات محصولات ذکر شده به اتحادیه اروپا در ۷ ماه نخست ۲۰۲۳ با افزایش ۱۰.۲ برابری همراه بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، بزرگترین وارد کننده میله های نورد گرم ساخت اوکراین در بین کشورهای اتحادیه اروپا در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ رومانی و لهستان بوده است. طبق داده های منتشر شده، لهستان در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۴۹.۱ هزار تن میله های نورد گرم ساخت اوکراین وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات محصولات ذکر شده در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۳۹.۶ درصد نسبت به ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ افت داشته است.

    همچنین باید توجه داشت که رومانی در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۵۰.۶ هزار تن میله های نورد گرم ساخت اوکراین وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات محصولات ذکر شده در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۰.۲ درصد نسبت به ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ رشد داشته است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند لهستان در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳  بیش از ۳۰ هزار تن سیم فولاد کربنی ساخت اوکراین مصرف کرد که نسبت به سال قبل حدود ۵۵ درصد رشد داشته است. بررسی ها نشان می دهد میزان واردات سیم فولاد کربنی در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ به آلمان حدود ۱۴.۹۴ هزار تن بود که نسبت به سال قبل با افزایش ۴۹.۸ درصدی همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد کل حجم میله ها و مفتول های فولادی آلیاژی نورد گرم ساخت اوکراین در ۷ ماه نخست ۲۰۲۳ به بازار لهستان ارسال شده است.

    به نقل از برخی منابع خبری، مصرف کنندگان مستقر در اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۱۸.۸۴ هزار تن محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین وارد کردند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین به اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۵۲.۴ درصد بیشتر از ماه ژوئن و ۲۶ درصد کمتر از ژوئن ۲۰۲۲ بوده است.

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین به اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ بر حسب نوع محصول به شرح زیر می باشد :

    بررسی ها نشان می دهد اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۶.۹۳ هزار تن میله و مفتول نورد گرم از اوکراین وارد کرد. باید توجه داشت که میزان واردات این محصول از اوکراین به اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۵۹.۶ درصد نسبت به ماه قبل و ۴۴.۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۶.۹۳ هزار تن مفتول فولادی از اوکراین وارد کرد. باید توجه داشت که میزان واردات این محصول از اوکراین به اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۶۱۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و نسبت به سال قبل با افزایش ۴۷.۹ درصدی همراه بوده است.

    باید توجه داشت میزان واردات میله ها و مفتول نورد گرم ساخته شده از فولاد آلیاژی از اوکراین به اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ برابر ۰.۴ هزار تن بوده است که نسبت به ماه قبل ۹۲.۵ درصد افت داشته و نسبت به سال قبل ۵۸.۱ درصد افت داشته است.

    شکل زیر میزان واردات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین را در سال ۲۰۲۳ نشان می دهد.

    فعالان بازار اعلام کردند بخش عمده محصولات فولادی نورد طویل تولید شده در اوکراین در طول ماه ژوئیه ۲۰۲۳ به کشور لهستان وارد شده است.

    بر اساس نتایج ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ شرکت های متالورژی مستقر در اوکراین ۲۵۳.۴ هزار تن محصولات فولادی نورد شده تخت صادر کردند. بررسی ها نشان می دهد حجم صادرات محصولات ذکر شده  از اوکراین در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۳۹.۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل در ماه ژوئیه ۲۰۲۳  از اوکراین به ۶۱.۰۶ هزار تن رسید. باید توجه داشت که میزان صادرات این محصولات از اوکراین در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ با افزایش ۵.۶ درصدی نسبت به ماه قبل و افزایش ۲۸.۱ درصدی نسبت به ژوئیه ۲۰۲۲ همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.