شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش صادرات محصولات فولادی نیمه تمام اوکراین

    شناسه : 79700 23 مهر 1402 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات محصولات فولادی نیمه تمام توسط فولادسازان اوکراین در ماه سپتامبر حدود 18.4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.
    افزایش صادرات محصولات فولادی نیمه تمام اوکراین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات محصولات فولادی نیمه تمام توسط فولادسازان اوکراین در ماه سپتامبر حدود ۱۸.۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

    * بررسی میزان صادرات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین

    به گزارش آرتان پرس، داده های خدمات گمرکی دولتی نشان می دهد شرکت های فولادی اوکراین در سپتامبر ۲۰۲۳ میزان صادرات محصولات فولادی نیمه تمام را به ۱۴۴.۰۵ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۸.۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱۳ اکتبر) اعلام کردند درآمد تولید کنندگان از صادرات محصولات فولادی نیمه تمام اوکراین در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ به ۶۶.۰۲ میلیون دلار رسید. این در حالی است که درآمد حاصل از صادرات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین در ماه سپتامبر با افزایش ۱۶.۹ درصدی نسبت به ماه قبل همراه بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، درآمد فولادسازان مستقر در اوکراین از صادرات اسلب فولادی و بیلت فولادی در سپتامبر ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل ۱۶.۹ درصد افزایش یافته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند شرکت های متالورژی اوکراین در سپتامبر ۲۰۲۳ حجم صادرات محصولات فولادی نیمه تمام را را نسبت به ماه سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۸۸.۳ درصد افزایش دادند. این در حالی است که درآمد حاصل از صادرات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۴۲.۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، بر اساس نتایج ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، اوکراین ۹۲۴.۵ هزار تن محصولات فولادی نیمه تمام به ارزش ۴۷۶.۷ میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر کرده است. باید توجه داشت که حجم صادرات اسلب فولادی و بیلت فولادی در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۴.۵ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که درآمد حاصل از صادرات این محموله ها در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۵۸.۴ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.

    همچنین معامله گران اعلام کردند وارد کنندگان اصلی محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، بلغارستان، لهستان و ایتالیا بودند. بررسی ها نشان می دهد از لحاظ پولی بلغارستان حدود ۳۵.۶ درصد از محصولات فولادی نیمه تمام عرضه شده از اوکراین را در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ وارد کرده است. همچنین ارزش واردات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین به لهستان و ایتالیا نیز به ترتیب ۲۶.۵ درصد و ۹.۹ درصد از کل عرضه اوکراین را به خود اختصاص می دهد.

    شکل زیر میزان صادرات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین را در سال ۲۰۲۳ نشان می دهد.

    به نقل از برخی تاجران، صادرات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین از ابتدای سال ۲۰۲۳ به تدریج از سر گرفته شده و در حال بهبود و رشد بوده است. بررسی ها نشان می دهد بیشترین حجم محموله های محصولات فولادی نیمه تمام ارسال شده از اوکراین به صادر کشورها در ماه می ۲۰۲۳ ثبت شد. باید توجه داشت فولادسازان مستقر در اوکراین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۱۵۲ هزار تن اسلب فولادی و بیلت فولادی صادر کردند. بررسی ها نشان می دهد پس از کاهش نرخ حمل و نقل به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن در ماه های ژوئن تا آگوست، میزان صادرات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین در ماه سپتامبر در سطح بالایی باقی می ماند.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱۳ اکتبر) اعلام کردند این روند نشان دهنده افزایش تولید محصولات فولادی توسط فولادسازان مستقر در اوکراین است. بررسی ها نشان می دهد در ماه ژوئن ۲۰۲۳، میزان صادرات محصولات فولادی نیمه تمام در میان کاهش ظرفیت به دلیل تضعیف نیروگاه برق آبی Kakhovskaya توسط نیروهای روسی کاهش یافته است. در نتیجه این امر باعث تعلیق تولید فولاد و محصولات فولادی نورد شده در کارخانه فولادی ArcelorMittal Kryvyi Rih و اختلال در عملکرد برخی از شرکت های MMC مستقر در اوکراین شد. باید توجه داشت که در ماه ژوئیه ۲۰۲۳، تولید و صادرات محصولات فولادی نیمه تمام در اوکراین از سر گرفته شد، اما محموله ها به دلیل وضعیت منفی در بازار اروپا محدود شد.

    منابع خبری گزارش دادند به ویژه، متالوژیست های مستقر در اوکراین در پی نتایج منتشر شده مربوط به ماه سپتامبر ۲۰۲۳، تولید محصولات فولادی را حدود ۷.۳ درصد نسبت به آگوست افزایش دادند و به ۵۵۸ هزار تن رساندند. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، حدود ۴.۵۹ میلیون تن محصول فولادی در اوکراین تولید شد. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط اوکراین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ با کاهش ۱۶.۹ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    صادرات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین در سال ۲۰۲۲ به ۱.۸۹ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افت داشته است.

    به نقل  از چندین منبع خبری، از نظر پولی، ارزش صادرات محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین در سال ۲۰۲۲ به ۱.۱۹ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال قبل افت ۷۰.۹ درصدی را تجربه کرده است.

    در این میان معامله گران اعلام کردند واردکنندگان اصلی محصولات فولادی نیمه تمام از اوکراین در سال ۲۰۲۲ بلغارستان، لهستان و ایتالیا بودند. طبق بررسی های انجام شده، در سال ۲۰۲۲ کشور بلغارستان حدود ۲۵.۵۵ درصد، لهستان حدود ۱۳.۹۷ درصد و ایتالیا حدود ۱۲.۱۳ درصد از محصولات فولادی نیمه تمام اوکراین را وارد کرده اند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.