سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش واردات سنگ آهن به چین

    شناسه : 79780 25 مهر 1402 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، چین واردات سنگ آهن را در سپتامبر 2023 حدود 4.9 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داد.
    کاهش واردات سنگ آهن به چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، چین واردات سنگ آهن را در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۴.۹ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داد.

    * بررسی میزان واردات سنگ آهن به چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) نشان می دهد در سپتامبر ۲۰۲۳ شرکت های فولادی چین واردات سنگ آهن را به ۱۰۱.۲ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن چین در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۴.۹ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۶ اکتبر) اعلام کردند در ماه سپتامبر ۲۰۲۳، فولادسازان چین حجم واردات سنگ آهن را ۱.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش دادند.

    به نقل از چندین منبع خبری، متوسط هزینه واردات سنگ آهن به چین در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۰۶.۸ دلار در هر تن بوده است. این در حالی است که هزینه واردات سنگ آهن به چین در سپتامبر ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل حدود ۱.۱ درصد و نسبت به سال قبل حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، شرکت های فولادی چین واردات سنگ آهن را به ۸۷۶.۶۵ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، متوسط قیمت واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۱۱.۹ دلار در هر تن بوده است. بررسی ها نشان می دهد کاهش واردات سنگ آهن به چین در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ احتمالاً به دلیل کاهش تولید محصولات فولادی در کارخانه ‌های فولاد چین در اواخر سپتامبر ۲۰۲۳ بوده که ناشی از افزایش تلفات می باشد.

    تحلیل گران بازار اعلام کردند در عین حال در ابتدای ماه سپتامبر شاخص های تولید محصولات فولادی در چین افزایش یافته است.

    بررسی ها نشان می دهد چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ میزان صادرات محصولات فولادی را به ۶۶.۸۲ میلیون تن رسانده است. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۳۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۶ اکتبر) اعلام کردند در سپتامبر سال جاری، فولادسازان مستقر در چین حدود ۸.۰۶ میلیون تن محصول فولادی برای صادرات ارسال کردند. باید توجه داشت که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۶ درصد کمتر از ماه آگوست بوده است.

    معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه در بورس کالای دالیان چین در دوره ۲۲ تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ به ۸۵۱.۵ یوان در هر تن رسیده که معادل ۱۱۶.۶۴ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان چین در هفته آخر سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۵ درصد نسبت به هفته قبل افت داشته است. بررسی ها نشان می دهد در ماه سپتامبر ۲۰۲۳، قیمت سنگ آهن چین به اوج خود رسید که برابر ۱۲۳.۳۷ دلار در هر تن گزارش شده بود.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.