جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش تولید محصولات فولادی چین

    شناسه : 79839 30 مهر 1402 - 12:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید محصولات فولادی چین در ماه سپتامبر 2023 حدود 5 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.
    کاهش تولید محصولات فولادی چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید محصولات فولادی چین در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۵ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

    * بررسی میزان تولید محصولات فولادی در چین

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت رویترز با استناد به اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد چین میزان تولید محصولات فولادی در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ را به ۸۲.۱۱ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی  در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ در چین حدود ۵ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. باید توجه داشت که این رقم با سرعتی سریعتر از آنچه بازار انتظار داشت کاهش یافت، زیرا برخی از شرکت های فولادی مستقر در چین تولید خود را در میان کاهش حاشیه سود کارخانه ها کاهش دادند.  

    فعالان بازار در روز شنبه (۲۱ اکتبر) اعلام کردند در مقایسه با سپتامبر ۲۰۲۲، تولید محصولات فولادی در چین ۵.۶ درصد کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد میانگین تولید روزانه محصولات فولادی در سپتامبر ۲۰۲۳ در چین ۲.۷۴ میلیون تن بود. این در حالی است که میانگین تولید روزانه محصولات فولادی در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۲.۷۹ میلیون تن و در سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۲.۹ میلیون تن گزارش شده است. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی در چین در سپتامبر ۲۰۲۳ کمترین رقم از دسامبر ۲۰۲۲ بوده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، چین ۷۹۵.۰۷ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ در چین حدود ۱.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، داده های منتشر شده در مورد میزان تولید محصولات فولادی در چین، انتظارات بازار را برای افزایش تولید پس از افزایش بار کارخانه های فولاد در اوج فصل ساخت و ساز، به چالش کشید. باید توجه داشت که کاهش تولید محصولات فولادی برای سومین ماه متوالی ادامه دارد و در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ این میزان کمترین مقدار از ابتدای سال گزارش شده است.

    آقای Pei Hao تحلیلگر مستقر در شرکت کارگزاری بین‌المللی FIS، در شانگهای اظهار کرد:

    داده ‌های منتشر شده برای میزان تولید محصولات فولادی در چین به طرز شگفت ‌آوری پایین هستند، به طوری که بسیار کمتر از تخمین قبلی ما اعلام شده است.

    همچنین معامله گران در روز شنبه (۲۱ اکتبر) اعلام کردند دو تحلیلگر دیگر مستقر در شانگهای چین حجم تولید محصولات فولادی در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ در این کشور را حدود ۹۵ میلیون تن پیش بینی کردند.

    منابع خبری اعلام کردند بر اساس گزارش شرکت مشاور Mysteel، نرخ بهره برداری از ظرفیت ۲۴۷ کارخانه فولاد کوره بلند مستقر در چین در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ به طور متوسط ۹۲.۷۶ درصد بوده است، در حالی که این میزان در ماه آگوست حدود ۹۱.۱۶ درصد و در سپتامبر سال گذشته ۸۸.۱۹ درصد گزارش شده است.

    فعالان بازار در روز شنبه (۲۱ اکتبر) اعلام کردند به گفته تحلیلگران، میزان تولید محصولات فولادی در چین در ماه اکتبر ۲۰۲۳ احتمالاً کاهش می یابد زیرا کاهش سودآوری کارخانه های بیشتری را مجبور به کاهش تولید می کند.

    شرکت های فولادی مستقر در چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ میزان صادرات محصولات فولادی را به ۶۶.۸۲ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ۹ ماه نخست ۲۰۲۲ حدود ۳۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در سپتامبر ۲۰۲۳، چین ۸.۰۶ میلیون تن محصول فولادی صادر کرد. این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۶ درصد کمتر از ماه آگوست ۲۰۲۲ می باشد.

    به نقل از برخی تاجران، در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، میزان واردات محصولات فولادی به کشور چین حدود ۵.۷ میلیون تن بوده است. باید توجه داشت که میزان واردات محصولات فولادی به کشور چین در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۳۱.۷ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

    همچنین معامله گران اعلام کردند در سپتامبر ۲۰۲۳، مصرف کنندگان مستقر در چین حدود ۶۴۰۰۰۰ تن فولاد وارد کردند که مطابق با مقدار شاخص اعلام شده برای ماه آگوست می باشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.