جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر   آذر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش اهمیت بازار آفریقا برای فولادسازان ترکیه

    شناسه : 79896 01 آبان 1402 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان اهمیت سایر کشورها از جمله افریقا برای صادرات محصولات فولادی ترکیه در حال افزایش است.
    افزایش اهمیت بازار آفریقا برای فولادسازان ترکیه
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان اهمیت سایر کشورها از جمله افریقا برای صادرات محصولات فولادی ترکیه در حال افزایش است.

    * بررسی میزان صادرات لوله از اوکراین

    به گزارش آرتان پرس، انجمن صادرکنندگان فلزات آهنی و غیرآهنی مدیترانه (ADMIB) اعلام کرد بازارهای آفریقا به ویژه الجزایر و مصر در حال تبدیل شدن به مقصدهای مهم صادراتی جایگزین برای فولادسازان ترکیه هستند. بررسی ها نشان می دهد تولید کنندگان فولاد مستقر در کشور ترکیه بر روی مسیرهای جایگزین برای جبران زیان متمرکز شده اند. باید توجه داشت که این روند به تداوم کاهش تقاضای جهانی فولاد مربوط می شود.

    فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۲ اکتبر) اعلام کردند در ماه سپتامبر ۲۰۲۳، مقصد اصلی صادرات برای محصولات فولادی ساخته شده در ترکیه کشور آلمان بود که از لحاظ پولی در ماه سپتامبر ۲۰۵.۵ میلیون دلار محصول فولادی از ترکیه به این کشور صادر شد.

    به نقل از چندین منبع خبری، رتبه های دوم و سوم از نظر میزان صادرات محصولات فولادی تولید شده در ترکیه مربوط به رومانی و اسرائیل بود. باید توجه داشت که در سپتامبر ۲۰۲۳ رومانی حدود ۱۵۶.۲ میلیون دلار و اسرائیل حدود ۱۱۸.۶ میلیون دلار از محصولات فولادی ترکیه وارد کرده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند یمن در ماه سپتامبر واردات محصولات فولادی از ترکیه را ۱۰۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داد. همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان واردات محصولات فولادی از ترکیه به مصر در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۳۹ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است. باید توجه داشت که هر دو کشور وارد بازار صادراتی ترکیه شده اند.

    به نقل از برخی تاجران، در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ اعضای انجمن صادرکنندگان فلزات آهنی و غیرآهنی مدیترانه (ADMIB) گزارش دادند که رومانی در میان مقاصد صادراتی آنها در ماه سپتامبر مقام اول را به خود اختصاص داد و پس از آن الجزایر و عراق در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

    آقای Fuat Tosiali رئیس ADMIN اظهار کرد:

    کاهش تقاضای فولاد در جهان همچنان ادامه دارد و اقدامات حمایتی بخش و استفاده از سرمایه گذاری عمومی در سراسر جهان در حال افزایش است. باید توجه داشت که روند منفی همچنان برای صادرکنندگان فولاد ترکیه ادامه دارد  و آنها در حجم و هزینه عرضه با ضرر مواجه هستند. در نتیجه در این شرایط، تمرکز فولادسازان کشور بر جبران زیان با تمرکز بر بازارهای جایگزین بوده است. فولادسازان ترکیه توانستند به شتاب رشد، به ویژه در بازارهای آفریقا، به ویژه الجزایر و مصر دست یابند.

    وی در ادامه تصریح کرد:

    به محض بهبود تقاضای جهانی، ترکیه تلاش خواهد کرد تا سهم خود را از تجارت جهانی فولاد افزایش دهد.

    شرکت های فولادی مستقر در ترکیه در آگوست ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۲.۷۹۱ میلیون تن برسانند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ترکیه در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۳.۵ درصد نسبت به ماه ژوئیه کاهش یافته است. همچنین شاخص ذکر شده نسبت به آگوست ۲۰۲۲ با کاهش ۱.۶ درصدی همراه بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز یکشنبه (۲۲ اکتبر) اعلام کردند در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در ترکیه ۲۱.۶ میلیون تن محصول فولادی تولید کردند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط فولادسازان ترکیه در ۸ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱۲.۱ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.