سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر   آذر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش تولید سنگ آهن چین

    شناسه : 79958 03 آبان 1402 - 9:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید سنگ آهن چین در ژانویه تا سپتامبر 2023 حدود 6.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
    افزایش تولید سنگ آهن چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید سنگ آهن چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۶.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

    * بررسی میزان تولید سنگ آهن در چین

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری SteelOrbis با استناد به داده های اداره ملی آمار چین (NBSC) اعلام کرد چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ تولید سنگ آهن را به ۷۴۲.۸ میلیون تن رسانده است. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن در چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۶.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۳ اکتبر) اعلام کردند میزان تولید سنگ آهن در چین در سپتامبر ۲۰۲۳، به ۸۴.۴ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان سنگ آهن تولید شده در چین در سپتامبر ۲۰۲۳ نسبت به سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۰.۹ درصد و نسبت به ماه قبل ۲.۳ درصد کاهش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در نیمه اول ماه سپتامبر ۲۰۲۳ قیمت‌ سنگ آهن در بازار چین به شدت افزایش یافت و به بالاترین حد خود از ابتدای تابستان رسید، اما در نیمه دوم سپتامبر، قیمت این محصول در بازار چین نزولی بود.

    بررسی ها نشان می دهد با وجود انتظارات مثبت فعالان بازار، ذخایر مجدد توسط کارخانه های فولاد چین کند شده است. باید توجه داشت که در ماه اکتبر، قیمت کالاها در محدوده محدودی با جوی محتاطانه در بازار نوسان می کند.

    * بررسی میزان واردات سنگ آهن به چین

    در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۲۳ اکتبر) گزارش دادند شرکت های فولادی مستقر در چین در سپتامبر ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن را به ۱۰۱.۲ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد کاهش واردات سنگ آهن به چین در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ احتمالاً به دلیل کاهش تولید فولاد در کارخانه های فولاد چین در پایان سپتامبر است که به دلیل افزایش زیان اتفاق افتاده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، فولادسازان مستقر در کشور چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ میزان واردات سنگ آهن را به ۸۷۶.۶۵ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.  

    بررسی ها نشان می دهد متوسط قیمت واردات سنگ آهن به چین در دوره ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۱۱.۹ دلار در هر تن می باشد. باید توجه داشت که متوسط قیمت واردات سنگ آهن به چین در دوره ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۰.۹ درصد کاهش داشته است.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، آژانس رتبه بندی Fitch اخیرا روند قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ را به صورت صعودی مشخص کرد و اعلام کرد و پیش بینی خود برای قیمت این محصول را از ۱۰۵ دلار در هر تن در پیش بینی قبلی به ۱۱۰ دلار در هر تن رسانده است.

    به نقل از برخی تاجران، پیش ‌بینی‌ انجام شده توسط  آژانس رتبه بندی Fitch برای قیمت سنگ آهن چین در سال ‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ بدون تغییر باقی مانده است. باید توجه داشت که قیمت سنگ آهن چین در سال های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ به ترتیب ۸۵ دلار در تن، ۷۵ دلار در هر تن و ۷۰ دلار در هر تن گزارش شده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، گلدمن ساکس پیش بینی خود را برای قیمت سنگ آهن در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ با کاهش ۱۲ درصدی به ۹۰ دلار در هر تن کاهش داده است. باید توجه داشت که کاهش قیمت اعلام شده برای سنگ آهن در چین، به دلیل پیش بینی مازاد عرضه سنگ آهن به میزان ۶۸ میلیون تن و کاهش فولادسازی در چین است.  تحلیل گران ING انتظار دارند قیمت این ماده خام در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ حدود ۱۰۵ دلار در هر تن و در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ به ۱۰۰ دلار در هر تن برسد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.