جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر   آذر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    ادامه مذاکرات درباره توافقنامه فولاد بین اتحادیه اروپا و آمریکا

    شناسه : 79963 04 آبان 1402 - 11:00
    با توجه به داده های منتشر شده، مذاکرات درباره توافقنامه فولاد بین اتحادیه اروپا و آمریکا ادامه خواهد یافت تا طرفین بتوانند تا پایان سال به توافق برسند.
    ادامه مذاکرات درباره توافقنامه فولاد بین اتحادیه اروپا و آمریکا
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، مذاکرات درباره توافقنامه فولاد بین اتحادیه اروپا و آمریکا ادامه خواهد یافت تا طرفین بتوانند تا پایان سال به توافق برسند.

    * بررسی توافقنامه فولاد بین اتحادیه اروپا و آمریکا

    به گزارش آرتان پرس، اتحادیه اروپا و آمریکا در نشستی که اواخر هفته گذشته برگزار شد، نتوانستند درباره حل و فصل اختلافات تجاری به توافق برسند. به گزارش رویترز، این دو کشور در واشنگتن اعلام کردند که سهمیه واردات فولاد و آلومینیوم را ادامه خواهند داد. علاوه بر این، طرفین اطمینان دادند که مذاکرات ادامه خواهد یافت. با توجه به بررسی های انجام شده، در حال حاضر، طرفین قصد دارند تا پایان سال به توافق برسند.

    به نقل از چندین منبع خبری، بازار انتظار داشت که این اجلاس توافقنامه ‌های موقتی را منعقد کند که تا حدودی به توافق جهانی در مورد تولید پایدار فولاد و آلومینیوم (GSA) برسد. با این حال بیانیه مشترک طرفین بیشتر بر ژئوپلیتیک متمرکز بوده است.

    Bernhard Osburg رئیس انجمن فولاد آلمان WV Stahl  اظهار کرد:

    طی این دو سال، پیشرفت قابل توجهی در شناسایی منابع ظرفیت ‌های مازاد غیر بازاری داشته ‌ایم. ما همچنین درک بهتری از ابزارها برای رسیدگی به مشکل شدت انتشار در صنایع فولاد و آلومینیوم به دست آوردیم. در نتیجه مشتاقانه منتظر پیشرفت بیشتر در راستای این اهداف مهم در دو ماه آینده هستیم.

    Bernhard Osburg رئیس انجمن فولاد آلمان در ادامه تصریح کرد:

    انجمن فولاد آلمان متأسف است که فرصت بزرگی در واشنگتن از دست رفت و از کمیسیون اروپا می‌ خواهد تا از زمان تا پایان سال برای یافتن راه‌ حل ‌های مشترک و هماهنگی اقدامات مؤثر استفاده کند.

    Bernhard Osburg رئیس انجمن فولاد آلمان گفت:

    صنعت فولاد در آلمان و اروپا در میانه تحول به سمت بی طرفی آب و هوا قرار دارد و بنابراین در مرحله بسیار آسیب پذیری قرار دارد. در این شرایط، اتحادیه اروپا نمی تواند درگیری تجاری با ایالات متحده را تحمل کند. آنچه در حال حاضر مورد نیاز است، اقدام قاطع و هماهنگ برای مقابله با مازاد تولید و همکاری عمیق در توسعه بازارهای سبز است. باید توجه داشت که مازاد تولید به شدت به اقلیم این کشور آسیب می زند.

    Kevin Dempsey رئیس و مدیر عامل موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) اظهار کرد:

    کارگران فولاد ایالات متحده از تلاش های مداوم دولت برای ایجاد یک توافق بین المللی جدید که مشکلات مربوط به ظرفیت مازاد و واردات کربن فشرده را برطرف می کند، قدردانی می کنند.

    Kevin Dempsey رئیس و مدیر عامل موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) در ادامه تصریح کرد:

    ما از اینکه اتحادیه اروپا تاکنون برای موافقت با پیشنهادهای آمریکا برای ایجاد تدابیر تجاری جدید که بتواند به طور موثر به این دو موضوع کلیدی که برای آینده صنایع فولاد آمریکا و اتحادیه اروپا حیاتی هستند، رسیدگی کند، ناامید شده ‌ایم.

    در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۲۳ اکتبر) گزارش دادند زمان تعیین شده برای دستیابی به توافق بین اتحادیه اروپا و آمریکا تا تاریخ ۳۱ اکتبر گزارش شده است، اما در حال حاضر مذاکره کنندگان پایان سال را هدف قرار داده اند.

    وب سایت خبری SteelNews اشاره می کند که واشنگتن و بروکسل، از جمله، دیدگاه های بسیار متفاوتی در مورد چین دارند. بررسی ها نشان می دهد این دیدگاه متفاوت به ویژه در مورد رویه های احتمالی ضد یارانه ای علیه تولید کنندگان فولاد چینی و اعمال تعرفه بر این واردات صادق است.

    به نقل از چندین منبع خبری، ایالات متحده می خواهد شاهد اقدام فوری علیه چین باشد، در حالی که اتحادیه اروپا بر تحقیقات ضد یارانه ای فشار می آورد که ممکن است سال ها طول بکشد.  

    Andriy Glushchenko تحلیلگر مرکز GMK تاکید کرد:

    اتحادیه اروپا و ایالات متحده در حال تلاش برای یک سیستم جدید حمایت گرایی هستند که شامل یک جزء زیست محیطی می باشد. این روند ادامه منطقی اجرای CBAM در اتحادیه اروپا است. در نتیجه می توان انتظار داشت که در آینده تعداد محدودیت های آب و هوایی افزایش یابد، زیرا این امر دلیل خوبی برای حمایت از تولید داخلی فولاد است.

    اتحادیه اروپا در تلاش است تا راه حلی دائمی در مورد تعرفه ها بر اساس بند ۲۳۲ پیدا کند. باید توجه داشت که در اکتبر ۲۰۲۱، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به توافق موقتی دست یافتند که سهمیه واردات ۳.۳ میلیون تن فولاد اروپایی و ۳۸۴ هزار تن آلومینیوم را به صورت سالانه جایگزین آنها کرد. باید توجه داشت که این قرارداد از ژانویه ۲۰۲۲ اجرایی شد، اما در پایان سال جاری منقضی می شود.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.