سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر   آذر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    قیمت سنگ آهن چین افزایش یافت

    شناسه : 80021 07 آبان 1402 - 13:00
    قیمت سنگ آهن چین در میان محرک های اقتصادی در روزهای گذشته، حدود 1.3 درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت.
    قیمت سنگ آهن چین افزایش یافت
    پ
    پ

    قیمت سنگ آهن چین در میان محرک های اقتصادی در روزهای گذشته، حدود ۱.۳ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط HellenicShippingNew در روز شنبه (۲۸ اکتبر) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۲۰ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ به  ۸۷۶.۵ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۱۹.۷۶ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۲۷ اکتبر) نسبت به هفته قبل ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۲۷ اکتبر) اعلام کردند نگرانی در مورد کاهش احتمالی تولید فولاد در سال ۲۰۲۳ تأثیر محرک های اقتصادی را کاهش می دهد.

    به نقل از چندین منبع خبری، معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه نوامبر در بورس سنگاپور در روز جمعه (۲۷ اکتبر) در محدوده  117.15 دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۲۰ اکتبر حدود ۰.۳ درصد افزایش یافته است.      

     شکل زیر قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان و بورس سنگاپور چین را در هفته ۲۰ تا ۲۷ اکتبر نشان می دهد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند قیمت سنگ آهن چین در هفته گذشته به دلیل نگرانی های بازار در مورد بازار ضعیف املاک چین و تولید ضعیف تر از حد انتظار فولاد چین در ماه سپتامبر، نوسان داشت.

    به نقل از چندین منبع خبری، عدم اطمینان بازار باعث کاهش قیمت مواد خام به ۱۱۲ تا ۱۱۴ دلار در هر تن در هفته گذشته شد. با این حال باید توجه داشت که در پایان هفته سطوح قیمت مواد خام با این وجود بهبود یافتند و حتی نسبت به هفته قبل افزایش یافتند.

    همچنین معامله گران در روز سه شنبه (۲۴ اکتبر) اعلام کردند بازار املاک چین که حدود یک سوم تقاضای فولاد این کشور را تشکیل می دهد، باعث نوسانات بازار شده است زیرا بهبود آن به شدت به مشوق های دولتی وابسته است. باید توجه داشت که علیرغم تعدادی از اقدامات محرک دولت، تاکنون علائم کمی از بهبود در بازار املاک چین در کوتاه مدت نشان داده شده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، برخی از فعالان بازار بر این باورند که ضعف در بخش املاک و مستغلات در کوتاه مدت تأثیر مثبتی بر بازار سنگ آهن چین خواهد داشت، زیرا به این معنی است که به زودی اقدامات تکمیلی برای تحریک آن انجام خواهد شد.

    فعالان بازار در روز جمعه (۲۷ اکتبر) اعلام کردند فشار نزولی بر قیمت کالاها در پایان هفته به پایان رسید زیرا پکن انتشار یک تریلیون یوان اوراق قرضه دولتی را در ۲۶ اکتبر تصویب کرد و با افزایش محرک ها کسری بودجه را به شدت افزایش داد. باید توجه داشت که مقدار اعلام شده معادل ۱۳۷ میلیارد دلار می باشد. بررسی ها نشان می دهد اقدامات مربوطه بر اعتماد بازار افزوده و از قیمت سنگ آهن حمایت کرده است.

    شرکت Baoshan Stee که یکی از فولادسازان مستقر در چین است اظهار کرد:

    تقاضای فولاد چین در سه ماهه چهارم سال جاری و تا سال ۲۰۲۴ با حمایت قوی از بخش زیرساخت ها، تحت حمایت جدیدترین محرک های اقتصادی قرار خواهد گرفت.

    در این میان معامله گران در روز جمعه (۲۷ اکتبر) گزارش دادند با این حال، نگرانی‌ های مداوم در مورد بخش املاک و مستغلات چین و حاشیه سود نامطلوب برای کارخانه‌ هایی که به دلیل فروش ضعیف و هزینه‌ های بالای مواد خام آسیب دیده ‌اند، می ‌تواند درآمد را محدود کند.

    به نقل از چندین منبع خبری، علاوه بر این نگرانی ها در مورد سقف احتمالی تولید فولاد در سال ۲۰۲۳ هنوز تا حدودی تأثیر محرک های اقتصادی را مختل می کند.

    شرکت های فولادی مستقر در چین در سپتامبر ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن را به ۱۰۱.۲ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در سپتامبر ۲۰۲۳ با کاهش ۴.۹ درصدی  نسبت به ماه قبل همراه بوده است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۲۷ اکتبر) اعلام کردند در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در کشور چین میزان واردات سنگ آهن را به ۸۷۶.۶۵ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، متوسط قیمت واردات سنگ آهن به چین در در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۱۱.۹ دلار در هر تن گزارش شده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.