سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر   آذر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش قیمت سنگ آهن چین

    شناسه : 80232 13 آبان 1402 - 14:00
    قیمت سنگ آهن چین به دلیل خوش بینی در بازار چین برای دومین هفته متوالی نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.
    افزایش قیمت سنگ آهن چین
    پ
    پ

    قیمت سنگ آهن چین به دلیل خوش بینی در بازار چین برای دومین هفته متوالی نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط Nasdaq در روز جمعه (۳ نوامبر) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه دسامبر که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۲۷ اکتبر تا ۳ نوامبر  2023 به  924.5 یوان در هر تن رسید که معادل ۱۲۶.۳۸ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۳ نوامبر) نسبت به هفته قبل ۶.۳ درصد افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز جمعه اعلام کردند افزایش قیمت سنگ آهن چین با خوش بینی در بازار چین در میان انگیزه های اقتصادی و عوامل بنیادی مطلوب پشتیبانی می شود.

    به نقل از چندین منبع خبری، معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه دسامبر در بورس سنگاپور در روز جمعه (۳ نوامبر) در محدوده  122.5 دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۲۷ اکتبر حدود ۵.۱ درصد افزایش یافته است.       

    شکل زیر قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان و بورس سنگاپور چین را در هفته ۲۷ اکتبر تا ۳ نوامبر  نشان می دهد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند قیمت سنگ آهن چین در هفته گذشته به دلیل خوش بینی ناشی از محرک های اقتصادی و عوامل بنیادی مطلوب در چین که بزرگترین مصرف کننده این کالا در جهان است، برای دومین هفته متوالی افزایش یافت. بررسی ها نشان می دهد رشد بازار به دلیل ترس از دخالت احتمالی دولت از سوی مقامات چینی در میان افزایش سرسام‌ آور قیمت‌ ها متوقف شده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، جو بازار سنگ آهن چین نیز با نشست مالی یک دهه ای سیاستگذاران چینی در ۳۰ تا ۳۱ اکتبر تقویت شد. در این کنفرانس اعلام شد که پکن تلاش‌ خود را برای کاهش ریسک بدهی ‌های دولت محلی و کمک به تامین مالی معقول برای همه انواع بنگاه ‌های املاک و اجرای سیاست ‌ها برای تامین تقاضای مسکن تقویت خواهد کرد.

    آقای Pei Hao تحلیل گر FIS گفت:

    کاهش بدهی محلی تا حدی نقدینگی را به بازار در حال رکود تزریق کرده، جو را تقویت می ‌کند و از تقاضا برای فلزات صنعتی حمایت خواهد کرد.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند علاوه بر این، هفته گذشته چین انتشار ۱ تریلیون یوان اوراق قرضه دولتی را تصویب کرد و لایحه‌ای را تصویب کرد که به دولت‌ های محلی اجازه می‌ دهد از بخشی از سهمیه اوراق قرضه ۲۰۲۴ خود برای حمایت از اقتصاد خود استفاده کنند.

    به نقل از برخی تاجران، موجودی کم در انبارهای موجود در چین، تقاضای پایدار، فاصله گسترده بین قیمت ‌سنگ آهن در بازار اسپات و بازار معاملات آتی و بهبود تمایل به محرک ‌های اقتصادی از بازار در هفته‌ های اخیر حمایت کرده است. با این حال، به دلیل کنترل احتمالی تولید در میان بدتر شدن شرایط هوا در شمال چین، خطر کاهش تقاضا نیز در این کشور وجود دارد.

    تحلیلگران Citigroup بر این باورند که سنگ آهن در مقایسه با سایر کالاهای متالورژیکی در حال حاضر مستعدترین محصول برای حمایت از سیاست است و تا ۱۳۰ دلار در هر تن افزایش یافته است.

    شرکت های فولادی مستقر در چین در سپتامبر ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن را به ۱۰۱.۲ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در سپتامبر ۲۰۲۳ با کاهش ۴.۹ درصدی  نسبت به ماه قبل همراه بوده است.

    فعالان بازار اعلام کردند در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در کشور چین میزان واردات سنگ آهن را به ۸۷۶.۶۵ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، متوسط قیمت واردات سنگ آهن به چین در در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۱۱.۹ دلار در هر تن گزارش شده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.