سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر   آذر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    رشد تجارت جهانی زغال کک در سال ۲۰۲۳

    شناسه : 80268 14 آبان 1402 - 15:00
    به نقل از چندین منبع خبری، طبق پیش بینی های انجام شده، تجارت جهانی زغال کک در سال 2023، 7 تا 8 درصد رشد خواهد کرد.
    رشد تجارت جهانی زغال کک در سال ۲۰۲۳
    پ
    پ

    به نقل از چندین منبع خبری، طبق پیش بینی های انجام شده، تجارت جهانی زغال کک در سال ۲۰۲۳، ۷ تا ۸ درصد رشد خواهد کرد.

    * بررسی رشد تجارت جهانی زغال کک

    به گزارش آرتان پرس، به گفته SteelMint، حجم تجارت زغال کک در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۷ تا ۸ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۲ رشد خواهد کرد. بررسی ها نشان می دهد این امر با افزایش جزئی در حجم تولید جهانی آهن تسهیل خواهد شد.

    فعالان بازار در روز شنبه (۴ نوامبر) اعلام کردند در سال ۲۰۲۳، صادرات زغال کک دریایی از کشور چین ممکن است به ۳۲۵ تا ۳۳۰ میلیون تن برسد. در حالی که در سال ۲۰۲۲ میزان صادرات زغال کک دریایی از این کشور حدود ۳۰۵ میلیون تن بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، افزایش مصرف جهانی زغال کک نتیجه افزایش جزئی تولید جهانی آهن خام در میان افزایش احتمالی شاخص‌ ها در چین به میزان ۲ درصد نسبت به سال قبل خواهد بود. باید توجه داشت که انتظار می رود که چین حدود ۶۷ درصد از ذوب آهن خام جهان را به خود اختصاص دهد که ممکن است تا پایان سال به ۱.۳۱۸ میلیارد تن برسد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در چین واردات زغال کک را بیش از ۶۰ درصد در سال افزایش دادند. با این حال، پیش بینی می شود در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳، سهم مغولستان و فدراسیون روسیه که عمده ترین صادرکنندگان این ماده خام به چین هستند، کاهش چشمگیری داشته باشد. باید توجه داشت که این امر به ایالات متحده، کانادا و استرالیا امکان می دهد تا عرضه زغال کک را به بازار چین افزایش دهند.

    به نقل از برخی تاجران، هند ممکن است در سال ۲۰۲۳ واردات زغال کک را به حدود ۷۲ میلیون تن برساند. باید توجه داشت که میزان واردات زغال کک به هند در سال ۲۰۲۳ حدود ۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز شنبه (۴ نوامبر) اعلام کردند ژاپن و اتحادیه اروپا احتمالاً واردات زغال کک را به ترتیب ۹ و ۷ درصد کاهش می دهند، زیرا چشم انداز ضعیف در بازار فولاد وجود دارد که به ویژه ناشی از تورم، سیاست پولی سخت، تقاضای کم در ساخت و ساز، گسترش تدریجی تولید فولاد بر اساس قراضه و غیره است.

    به نقل از چندین منبع خبری، بنابراین، رشد تجارت جهانی زغال کک با افزایش تولید فولاد اولیه در چین، هند و سایر کشورهای آسیایی تسهیل خواهد شد.

    چین در سپتامبر ۲۰۲۳، واردات زغال کک را به سطح بی سابقه ای افزایش داد و به ۱۰.۸۲ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات زغال کک به چین در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۵۸.۱ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

    بررسی ها نشان می دهد میانگین قیمت واردات زغال کک به چین در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۴۳ دلار در هر تن بوده است. این در حالی است که میانگین قیمت واردات زغال کک به چین در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۹ درصد نسبت به ماه آگوست افزایش یافته است، اما در مقایسه با سپتامبر سال گذشته با کاهش ۲۳.۲ درصدی همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.