چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر   آذر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    سقوط رقابت در رینگ آهن‌‌‌اسفنجی به ۱۰ درصد

    شناسه : 80425 23 آبان 1402 - 13:00
    تمامی آهن ‌‌‌اسفنجی عرضه ‌شده در رینگ صنعتی بورس‌کالا معامله و رقابت متقاضیان باعث شد تا ۹.۶ ‌درصد بر نرخ این محصول نسبت به قیمت پایه افزوده شود. با این حال، این رینگ نسبت به هفته قبل با فروکش رقابت خریداران مواجه بود.
    سقوط رقابت در رینگ آهن‌‌‌اسفنجی به ۱۰ درصد
    پ
    پ

    تمامی آهن ‌‌‌اسفنجی عرضه ‌شده در رینگ صنعتی بورس‌کالا معامله و رقابت متقاضیان باعث شد تا ۹.۶ ‌درصد بر نرخ این محصول نسبت به قیمت پایه افزوده شود. با این حال، این رینگ نسبت به هفته قبل با فروکش رقابت خریداران مواجه بود.

    * خبری که رینگ آهن‌‌‌اسفنجی را متلاطم کرد

     به گزارش آرتان پرس، رینگ آهن‌‌‌اسفنجی ظرف هفته جاری منتهی به ‌روز جمعه ۲۶ آبان‌ ماه همچنان پررونق بود و متقاضیان برای کسب سهم از عرضه این محصول به رقابت سنگین قیمتی روی آوردند. البته از میزان رقابت نسبت به معاملات در هفته قبل کاسته شد.

    معاملات آهن‌‌‌اسفنجی ظرف هفته‌‌‌های گذشته از آرامش نسبی برخوردار بود. این محصول عمدتا با نرخی نزدیک به قیمت پایه و در کانال قیمتی ۱۱ ‌هزار تومان معامله می‌‌‌شد؛ اما انتشار خبر گرانی گاز باعث شد تا رینگ آهن‌‌‌اسفنجی از دومین هفته آبان‌ماه با شوک جدیدی مواجه شود که نتیجه آن در افزایش تقاضا و رقابت‌‌‌های بیش از ۲۰ درصدی و صعود بهای برخی واحدهای تولیدی به کانال قیمتی ۱۳‌ هزار تومان مشهود بود. البته سیاستگذار برای کنترل اثرگذاری این جهش قیمتی، معاملات آهن‌‌‌اسفنجی در روز شنبه ۱۳ آبان ‌ماه را ابطال کرد و عرضه‌‌‌ها در روز دوشنبه ۱۵ آبان تکرار شد، در پی تکرار عرضه از میزان رقابت قیمتی در این رینگ کاسته شد، اما همچنان آهن‌‌‌اسفنجی برخی واحدهای تولیدی در کانال قیمتی ۱۳ ‌هزار تومان معامله شد.

    ظرف روز شنبه ۲۰ آبان‌ ماه، رینگ آهن‌‌‌اسفنجی میزبان عرضه ۹۷ ‌هزار تن آهن‌‌‌اسفنجی با قیمت پایه ۱۱ ‌هزار و ۳۴۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بود که برای این محصول تقاضایی بالغ بر ۱۴۴‌ هزار تن به ثبت رسید و در نهایت کل محصول عرضه‌ شده با میانگین قیمت ۱۲ ‌هزار و ۴۳۰ تومان معامله شد.

    البته در این رینگ نیز محصول یکی از واحدهای تولیدی در کف کانال قیمتی ۱۳ ‌هزار تومان معامله شد، اما عمده معاملات در کانال قیمتی ۱۲ ‌هزار تومان انجام شد. به این ترتیب میانگین نرخ فروش این محصول نسبت به قیمت پایه رشد ۹.۶ درصدی داشت. میانگین نرخ فروش آهن‌‌‌اسفنجی در هفته قبل برابر ۱۲ ‌هزار و ۹۱۰ تومان بود. بنابراین ظرف یک‌ هفته اخیر این محصول ۳.۷ ‌درصد ارزان شد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.