سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر   آذر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش میزان تولید محصولات فولادی در چین

    شناسه : 80545 30 آبان 1402 - 9:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید محصولات فولادی در چین در ماه اکتبر 2023 حدود 3.7 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.
    کاهش میزان تولید محصولات فولادی در چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید محصولات فولادی چین در ماه اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.

    * بررسی میزان تولید محصولات فولادی در چین

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت Nasdaq با استناد به اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد چین میزان تولید محصولات فولادی  در ماه اکتبر ۲۰۲۳ را به ۷۹.۰۹ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی  در ماه اکتبر ۲۰۲۳ در چین حدود ۳.۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی در کشور چین برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته است.

    فعالان بازار اعلام کردند میزان تولید محصولات فولادی در چین در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۱.۸ درصد در مقایسه با اکتبر ۲۰۲۲ کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد میانگین تولید روزانه محصولات فولادی در سپتامبر ۲۰۲۳ در چین ۲.۷۴ میلیون تن بود.

    به نقل از چندین منبع خبری، میانگین تولید روزانه محصولات فولادی در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۵۵ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میانگین تولید روزانه محصولات فولادی چین در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۶.۸ درصد نسبت به سپتامبر ۲۰۲۳ افت داشته است. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی در چین در سپتامبر ۲۰۲۳ کمترین رقم از دسامبر ۲۰۲۲ بوده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند میزان تولید محصولات فولادی چین برای چهارمین ماه متوالی در ماه اکتبر کاهش یافته است زیرا بیشتر فولادسازان عملیات تعمیر و نگهداری را در میان کاهش سودآوری و انتظارات غیر واقعی از تقاضا در فصل اوج مصرف عرضه می کنند.

    Nanjing Jiangsu Fushi  مدیر موسسه تحقیقاتی نانجینگ جیانگ سو فوشی، گفت:

    کاهش عمیق در حاشیه سود فولادسازان، برخی از فولادسازان را مجبور کرد تا تعمیرات سالانه واحدهای کوره بلند را زودتر از زمان برنامه ریزی شده آغاز کنند، که منجر به کاهش تولید محصولات فولادی در ماه اکتبر ۲۰۲۳ شد.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند به گفته شرکت مشاور Mysteel، کمتر از ۲۰ درصد از کارخانه ‌های فولاد چینی مورد بررسی تا پایان اکتبر با سود کار می ‌کردند که نسبت به مقدار ۳۳ درصدی کارخانه های دارای سود در پایان سپتامبر افت داشته است. بررسی ها نشان می دهد میزان تولید روزانه آهن خام در چین در طول ماه اکتبر به طور متوسط ۲.۴۵ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان تولید روزانه آهن خام در چین در طول ماه اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۱.۵ درصد نسبت به ماه قبل افت داشت و حدود ۲.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

    به نقل از برخی تاجران، در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، چین ۸۷۴.۷ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ در چین حدود ۱.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

    چین در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ میزان صادرات محصولات فولادی را به ۷۴.۷۳ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۲ حدود ۳۴.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، میزان واردات محصولات فولادی به کشور چین حدود ۶.۳۷ میلیون تن بوده است. باید توجه داشت که میزان واردات محصولات فولادی به کشور چین در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۳۰.۱ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

    این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی  در سال ۲۰۲۲ در چین حدود ۲.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی  در کشور چین به دلیل رکود اقتصاد و رکود در بازار املاک و مستغلات در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.