سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر   آذر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    توافق هند و استرالیا بر سر عرضه پایدار زغال کک

    شناسه : 80558 30 آبان 1402 - 16:00
    با توجه به داده های منتشر شده، هند و استرالیا بر سر عرضه پایدار زغال کک به توافق خواهند رسید و میزان تولید زغال کک در هند افزایش خواهد یافت.
    توافق هند و استرالیا بر سر عرضه پایدار زغال کک
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، هند و استرالیا بر سر عرضه پایدار زغال کک به توافق خواهند رسید و میزان تولید زغال کک در هند افزایش خواهد یافت.

    * بررسی میزان عرضه زغال کک در هند و استرالیا

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری SteelOrbis اعلام کرد دولت هند و استرالیا مذاکرات دوجانبه ای را برای اطمینان از تامین پایدار ذغال کک آغاز خواهند کرد. باید توجه داشت که دولت هند نیز به دنبال افزایش تولید داخلی این ماده خام است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۰ نوامبر) اعلام کردند هند به دنبال کمک به کارخانه های فولاد خود است که از کاهش عرضه و افزایش قیمت زغال کک دچار آسیب شده اند.

    به نقل از چندین منبع خبری، کارخانه های فولادی هند تقریباً ۷۰ میلیون تن زغال کک در سال وارد می کنند که حدود نیمی از این ذخایر از استرالیا تامین می شود. بررسی ها نشان می دهد از آنجایی که شرایط نامساعد جوی بر واردات مواد خام استرالیا تأثیر گذاشته است، فولادسازان هندی با کمبود مواجه هستند. باید توجه داشت که علیرغم افزایش خرید زغال کک ارزان ‌تر از روسیه، کارخانه ‌های محلی هند برای تامین برخی گریدهای خاص کاملاً به معادن استرالیا وابسته هستند.

    در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۲۰ نوامبر) گزارش دادند به گفته یک مقام دولتی هند، ماه گذشته به دلیل کاهش عرضه از معادن در کوئینزلند، قیمت زغال کک از استرالیا ۵۰ درصد افزایش یافت و از ۳۵۰ دلار در هر تن فراتر رفت.

    به نقل از برخی تاجران، SteelMint تخمین می زند که تا سال ۲۰۳۰ تولید محصولات فولادی در هند احتمالا به ۲۱۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت. باید توجه داشت که از حدود ۸۰ میلیون تن ظرفیتی که تا سال ۲۰۳۰ در هند راه اندازی می شود، ۶۶ درصد آن دارای فناوری BF-BOF خواهد بود.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند رشد تولید محصولات فولادی در هند با استفاده از روش مبدل، با توجه به پیش بینی تولید ۱۴۰ میلیون تن آهن خام در سال ۲۰۳۰، به ۱۱۷ میلیون تن زغال سنگ متالورژیکی نیاز دارد. باید توجه داشت که از مقدار اعلام شده، تقریباً ۸۸ میلیون تن زغال کک و بقیه زغال سنگ PCI خواهد بود.

    به نقل از برخی منابع خبری، در سال ۲۰۲۲ میزان تولید زغال کک در هند حدود ۶۰ میلیون تن بوده است، اما تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد آن به کک تبدیل شده است.

    تحلیلگران بازار اعلام کردند تنها مانعی که می تواند فولادسازان مستقر در هند را از دستیابی به اهداف تولید فولاد خود در سال ۲۰۳۰ باز دارد کمبود فزاینده زغال کک است که احتمال کمیاب شدن زغال کک با عیار مورد نظر و همچنین احتمال عدم تامین کل حجم مورد نیاز زغال کک در هند وجود دارد.

    به نقل از برخی تاجران، زغال هند خاکستر بالایی دارد، بنابراین بیشتر زغال‌ کک مورد نیاز هند از طریق واردات تامین می شود. باید توجه داشت که در حال حاضر حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد تقاضای مشاهده شده برای زغال کک در هند توسط منابع خارجی تامین می‌ شود.

    در این میان معامله گران گزارش دادند برای کاهش وابستگی هند به کشورهای خارجی در زمینه تامین زغال کک مورد نیاز، دولت برنامه ای را برای اکتشاف و تولید زغال کک داخلی تدوین کرده است. این برنامه شامل راه اندازی کارخانه های فرآوری و تخصیص معادن از طریق مزایده با هدف رسیدن به تولید ۱۴۰ میلیون تن زغال سنگ خام تا سال ۲۰۳۰ است.

    به نقل از چندین منبع خبری، پیش از این، EcoPolitic اعلام کرد که اگر کربن زدایی صنعت کندتر از حد انتظار باشد یا تقاضا برای محصولات فولادی بیشتر شود، صنعت فولاد جهان از ابتدای دهه ۲۰۳۰ می تواند کسری فزاینده زغال کک را احساس کند. باید توجه داشت که چنین پیش بینی از سوی کارشناسان در اجلاس تخصصی اتحادیه فولاد هند (ISA) اعلام شده است.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۰ نوامبر) اعلام کردند صنعت فولاد به یک پایگاه عرضه بسیار محدود وابسته است که عامل اصلی اختلالات و نوسانات است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.