شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    رشد بازار محصولات فولادی نورد شده اوکراین

    شناسه : 80583 02 آذر 1402 - 10:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان مصرف محصولات فولادی نورد شده در اوکراین از ژانویه تا اکتبر 2023 حدود 94.5 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد کرد.
    رشد بازار محصولات فولادی نورد شده اوکراین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان مصرف محصولات فولادی نورد شده در اوکراین از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۹۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد کرد.

    * بررسی بازار محصولات فولادی نورد شده اوکراین

    به گزارش آرتان پرس، داده های Ukrmetalurgprom نشان می دهد از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، شرکت های فولادی مستقر در اوکراین میزان مصرف محصولات فولادی نورد شده را به ۲.۹۰۳ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان مصرف محصولات فولادی نورد شده از اوکراین حدود ۹۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۰ نوامبر) اعلام کردند ظرفیت بازار داخلی محصولات فولادی نورد شده اوکراین برای ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۲.۹ میلیون تن بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ اوکراین ۹۳۷.۵ هزار تن محصولات فولادی نورد شده وارد کرد که ۳۲.۳ درصد از بازار مصرف داخلی را به خود اختصاص داد. باید توجه داشت که سهم واردات در مصرف داخلی محصولات فولادی اوکراین حدود ۰.۴ppt نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند ساختار واردات با برتری قابل توجهی از محصولات فولادی تخت بر محصولات فولادی طویل مشخص می شود. باید توجه داشت که در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ میزان واردات محصولات فولادی تخت به اوکراین حدود ۷۵.۵ درصد و میزان واردات محصولات فولادی طویل حدود ۲۴.۴ درصد بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در دوره ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲، تسلط محصولات فولادی تخت بر محصولات فولادی طویل کمی کمتر بود، اما همچنان قابل توجه بوده است. بررسی ها نشان می دهد در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۳ میزان واردات محصولات فولادی تخت به اوکراین حدود ۶۶.۲ درصد و میزان واردات محصولات فولادی طویل حدود ۳۲.۷ درصد بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در اوکراین حدود ۴.۳۶ میلیون تن محصولات فولادی نورد شده تولید کردند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی نورد شده در اوکراین در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱۳ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، شرکت های فولادی مستقر در اوکراین حدود ۲.۳۹۹ میلیون تن محصولات فولادی نورد شده صادر کرده و حدود ۱.۹۷ میلیون تن به بازار داخلی ارسال کرده اند. بررسی ها نشان می دهد سهم صادرات از کل تولید ۵۵ درصد بوده در حالی که در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ این میزان ۷۹.۷ درصد بوده است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۰ نوامبر) اعلام کردند سهم محصولات فولادی نیمه تمام در محموله های صادر شده از اوکراین در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۴۳.۱ درصد بوده است که با رقم اعلام شده برای سال ۲۰۲۲ که برابر ۴۳.۳ درصد بود مطابقت دارد.

    به نقل از چندین منبع خبری، سهم محصولات فولادی تخت در صادرات محصولات فولادی طی ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۳ به ۳۷ درصد رسیده است. این در حالی است که شاخص اعلام شده برای ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ که برابر ۳۷.۲ درصد گزارش شده بود، اندکی افت داشته است.

     در این میان معامله گران گزارش دادند سهم محصولات فولادی طویل در صادرات محصولات فولادی از اوکراین از ۱۹.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۹.۸ درصد در دوره ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳  افزایش یافته است.

    در اکتبر ۲۰۲۳ فولادسازان مستقر در اوکراین میزان تولید محصولات فولادی نورد شده را به ۴۳۶ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی نورد شده در اوکراین حدود ۱۶.۶ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در اوکراین حدود ۴.۳۶ میلیون تن محصولات فولادی نورد شده تولید کردند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی نورد شده در اوکراین در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱۳.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افت داشته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.