سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    افزایش قیمت سنگ آهن چین در سال ۲۰۲۴

    شناسه : 80944 12 آذر 1402 - 10:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین در سال 2024 ممکن است افزایش یافته و به 150 دلار در هر تن برسد.
    افزایش قیمت سنگ آهن چین در سال ۲۰۲۴
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین در سال ۲۰۲۴ ممکن است افزایش یافته و به ۱۵۰ دلار در هر تن برسد.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس ، تحلیلگران معتقدند قیمت سنگ آهن دریایی چین ممکن است در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۱۵۰ دلار در هر تن افزایش یابد. باید توجه داشت که برآوردهای مربوط به قیمت سنگ آهن در چین در میان انتظارات افزایش تقاضا در چین که ناشی از اقدامات محرک اخیر بوده، افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱ دسامبر) اعلام کردند برآوردهای مربوط به قیمت سنگ آهن در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مقدار اعلام شده در سال ۲۰۲۳ که برابر ۱۳۰ دلار در هر تن بود، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، ابتدای هفته منتهی به روز جمعه (۱ دسامبر)، قیمت سنگ آهن چین به ۱۳۵ دلار در هر تن رسید، اما به گفته وب سایت خبری Steelhome، همچنان بسیار پایین تر از رکورد ثبت شده در می ۲۰۲۱ می باشد که برابر ۲۳۲.۵ دلار در هر تن گزارش شده بود.

    در این میان معامله گران در روز جمعه (۱ دسامبر) گزارش دادند در هفته ‌های اخیر، پس از آنکه دولت چین از مجموعه‌ ای از اقدامات با هدف احیای اقتصاد این کشور رونمایی کرد، قیمت سنگ ‌آهن افزایش یافت. برخی از این اقدامات شامل بازار آشفته املاک و مستغلات است که مصرف ‌کننده کلیدی  محصولات فولادی به شمار می رود.

    به نقل از برخی تاجران، چین بیش از دو سوم سنگ آهن جهان را خریداری می کند و تقاضای آن قیمت ها و برنامه های تولید شرکت های معدنی پیشرو را تعیین می کند.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۱ دسامبر) اعلام کردند در سال ۲۰۲۳، به دلیل صادرات قوی ‌تر از حد انتظار فولاد از چین و رشد تقاضا برای محصولات فولادی از بخش ‌های زیرساختی و تولیدی، قیمت‌ ها از پیش ‌بینی‌ ها فراتر رفته است.

    به گفته برخی تحلیلگران، واردات سنگ آهن چین می تواند در سال ۲۰۲۳ به سطح بی سابقه ای برسد. برخی دیگر معتقدند که از سال ۲۰۲۰ که میزان تولید محصولات فولادی در چین به اوج خود یعنی ۱.۰۶۵ میلیارد تن رسید، دیگر رکورد جدیدی تجربه نخواهد کرد.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱ دسامبر) اعلام کردند در سال آینده، قیمت ها نیز با عرضه نسبتا محدود حمایت خواهند شد. بر اساس یادداشت تحقیقاتی شرکت مالی چینی CICC، عرضه جهانی سنگ آهن دریایی چین می تواند در سال ۲۰۲۴ به میزان ۳.۸ درصد رشد کند. اما تحلیلگران گزارش می کنند که تقاضا در خارج از چین نیز در حال رشد است که منجر به رقابت در این کشور می ‌شود.

    آقای David Casho مدیر تحقیقات Wood Mackenzie اظهار کرد:

    انتظار می رود در خارج از چین، تقاضای سنگ آهن در سال ۲۰۲۴ به لطف تقاضای قوی در هند و برخی بهبود زمین های از دست رفته طی دو سال گذشته در اروپا بهبود یابد.

    علاوه بر این به گفته Pei Hao ، تحلیلگر FIS که یک شرکت کارگزاری بین‌ المللی است، چین احتمالاً شاهد افزایش جزئی در عرضه قراضه فولادی در سال آینده خواهد بود.

    در این میان معامله گران در روز جمعه (۱ دسامبر) گزارش دادند کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت سنگ آهن چین در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ کاهش می یابد، در حالی که انتظار می رود در این دوره میزان عرضه افزایش یابد. بررسی ها نشان می دهد عامل دیگر موثر بر قیمت سنگ آهن چین ممکن است محدودیت تولید فولاد توسط پکن باشد.

    با توجه به داده های منتشر شده، BMI پیش بینی خود را برای میانگین قیمت سنگ آهن در سال آینده به ۱۲۰ دلار در هر تن رساند. این در حالی است که پیش بینی Goldman Sachs برای قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۴ به ۱۱۰ دلار در هر تن رسیده است. همچنین Wood Mackenzie نیز پیش بینی خود را برای میانگین قیمت سنگ آهن در سال آینده به ۱۰۸ دلار در هر تن افزایش داده است.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۱ دسامبر) اعلام کردند میانگین قیمت سنگ آهن برای سال ۲۰۲۳ حدود ۱۱۹ دلار در هر تن اعلام شده بود. بررسی ها نشان می دهد برای سال ۲۰۲۴، تحلیلگران محدوده وسیع تری را برای قیمت سنگ آهن پیش بینی می کنند که بین ۹۰ تا ۱۵۰ دلار در هر تن می باشد. باید توجه داشت که علت افزایش محدوده قیمت سنگ آهن چین تا حدی به دلیل عدم اطمینان در مورد محدودیت های تولید محصولات فولادی در چین و مداخله بالقوه دولت است.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، انتظار می رود در سال ۲۰۲۴ عرضه جهانی سنگ آهن رشد کند، اما کارشناسان در مورد چشم انداز آینده با توجه به چالش های بالقوه محتاط هستند. با توجه به بررسی های انجام شده انتظار می رود عرضه این ماده خام در سال آینده به لطف سرمایه گذاری در پروژه های جدید و تلاش برای بهبود عملیات معدنی افزایش یابد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.