شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش قیمت سنگ آهن چین پس از یک دوره صعودی طولانی

    شناسه : 80984 14 آذر 1402 - 16:00
    قیمت سنگ آهن چین پس از یک رالی 5 هفته ای به اوج خود رسید و هفته گذشته اندکی روند نزولی پیدا کرد.
    کاهش قیمت سنگ آهن چین پس از یک دوره صعودی طولانی
    پ
    پ

    قیمت سنگ آهن چین پس از یک رالی ۵ هفته ای به اوج خود رسید و هفته گذشته اندکی روند نزولی پیدا کرد.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط  HellenicShippingNew در روز دوشنبه (۴ دسامبر) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۲۴ نوامبر تا ۱ دسامبر ۲۰۲۳ به  ۹۷۵.۵ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۳۶.۵۵ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۱ دسامبر) نسبت به هفته قبل ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۴ دسامبر) اعلام کردند هفته گذشته، قیمت سنگ آهن چین شروع به کاهش کرد و به یک روند صعودی طولانی پایان داد.

    به نقل از چندین منبع خبری، معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه نوامبر در بورس سنگاپور در روز جمعه (۱ دسامبر) در محدوده  129.6 دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۲۳ نوامبر حدود ۳.۵ درصد کاهش یافته است.       

    تصویر زیر قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان و بورس سنگاپور چین را در هفته ۲۴ نوامبر تا ۱ دسامبر نشان می دهد.

    در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۴ دسامبر) گزارش دادند هفته گذشته به دلیل نگرانی فعالان بازار در مورد پیامدهای منفی مداخله دولت برنامه ریز چین در تجارت، قیمت سنگ آهن در این کشور اندکی کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد این آژانس برای دومین بار اعلام کرد که نظارت بر بازار سنگ آهن و ذخایر مواد خام در بنادر را برای جلوگیری از احتکار و سفته بازی و جلوگیری از افزایش سریع قیمت ها تشدید خواهد کرد.

    به نقل از برخی تاجران، اخیراً، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDMC) اعلام کرد که جلسه ای با نمایندگان بنادر بزرگ این کشور برای ارزیابی ذخایر سنگ معدن بندری و تعرفه های ذخیره سازی مواد خام برگزار کرده است.

    نماینده شرکت Navigate Commodities گفت:

    مقامات بر این باورند که قیمت سنگ ‌آهن چین مطابق با عرضه و تقاضا نیست زیرا بازار به خوش ‌بینی ناشی از بهبود موفقیت ‌آمیز بازار املاک واکنش نشان می ‌دهد.

    به نقل از برخی تاجران، علاوه بر این، تضعیف بازار فولاد در میان کاهش فصلی تقاضا نیز مانع از افزایش قیمت سنگ آهن در کشور چین شده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند کاهش قیمت سنگ آهن تا حدی به دلیل این واقعیت است که قیمت فولاد به دلیل مقاومت مصرف کنندگان نهایی نتوانست سود بیشتری ثبت کند. تحلیلگران Sinosteel Futures اعلام کردند تا زمانی که سیگنال‌ های واضح دیگری از بازار، شروع ذخیره ‌سازی زمستانی یا محرک ‌های جدید اقتصاد کلان وجود داشته باشد، قیمت ‌ها احتمالاً در کوتاه ‌مدت در یک محدوده کوچک نوسان خواهد داشت.

    به نقل از چندین منبع خبری، با این حال، کاهش قیمت ها به دلیل خوش بینی بازار در مورد حمایت دولت از بخش املاک و مستغلات محدود شده است. بررسی ها نشان می دهد در هفته‌ های اخیر، تعدادی مشوق برای بازار املاک و مستغلات رونمایی شده است که از جو مثبت در مورد تقاضای آتی فولاد و قیمت‌ های کالا حمایت کرده است.

    فعالان بازار اعلام کردند اگر پکن اصلاحات ساختاری بیشتری را اجرا کند، خوش بینی برای بازار سنگ آهن می تواند افزایش یابد. بررسی ها نشان می دهد علی‌ رغم کاهش تقاضا در صنعت املاک و مستغلات، تقاضای چین برای محصولات فولادی برای وسایل نقلیه الکتریکی و زیرساخت ‌های سبز در حال حاضر از میانگین بالای قیمت فولاد و سنگ آهن حمایت می ‌کند.

    تحلیلگران انتظار دارند که قیمت سنگ آهن در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۱۵۰ دلار در هر تن افزایش یابد. باید توجه داشت که سال آینده، قیمت ها با عرضه نسبتا محدود و افزایش تقاضا در چین حمایت می شود. علاوه بر این، انتظار می رود تقاضا برای مواد خام در هند ثابت بماند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.