شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن در چین

    شناسه : 81009 16 آذر 1402 - 12:00
    با توجه به داده های منتشر شده، شرکت های معدنی مستقر در چین ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن خود را از سال 2022 افزایش داده اند.
    افزایش ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن در چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، شرکت های معدنی مستقر در  چین ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن خود را از سال ۲۰۲۲ افزایش داده اند.

    * بررسی میزان ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، بر اساس گزارش انجمن صنعت آهن و فولاد چین (CISA) چین از سال ۲۰۲۲ ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن خود را ۵۰ میلیون تن افزایش داده است.  

    Luo Tiejun، نایب رئیس CISA اظهار کرد:

    یکی از بخش های یک برنامه استراتژیک مورد نظر انجمن صنعت آهن و فولاد چین که در مارس ۲۰۲۲ راه اندازی شد، ایجاد حدود ۵۰ میلیون تن ظرفیت اضافی برای افزایش تولید کنسانتره سنگ آهن است. باید توجه داشت که این محصول یک عنصر کلیدی برای فولادسازی به شمار می رود.

    به نقل از چندین منبع خبری، اکنون ظرفیت کل تولید سنگ آهن در چین مشخص نمی باشد، اما باید توجه داشت که چین به سرعت بخشیدن به توسعه پروژه های کلیدی سنگ آهن برای دستیابی به امنیت عرضه ادامه خواهد داد.

    Luo Tiejun، نایب رئیس CISA در ادامه تصریح کرد:

    بیش از دوازده پروژه کلیدی سنگ آهن از زمان اجرای این طرح آغاز شده است.

    در این میان معامله گران اعلام کردند داده های انجمن دولتی معادن متالورژی چین (MMAC) نشان می دهد کشور چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، میزان تولید کنسانتره سنگ آهن را به ۲۱۵.۵ میلیون تن رسانده است. این در حالی است که میزان تولید کنسانتره سنگ آهن در چین در مدت ذکر شده حدود ۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.

    بررسی ها نشان می دهد با توجه به داده های منتشر شده، پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۳ عرضه این محصولات به حدود ۲۹۵ میلیون تن برسد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با رشد ۳ درصدی همراه بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، بر اساس پیش بینی تحلیل گران شرکت بین المللی سرمایه چین، چین در سال ۲۰۲۴ حدود ۳۰۰ میلیون تن سنگ آهن تولید خواهد کرد.

    همچنین تحلیل گران بازار گزارش دادند کشور چین که تولید کننده پیشرو محصولات فولادی در جهان است، باید ۸۰ درصد از سنگ آهن مورد نیاز خود را وارد کند. بررسی ها نشان می دهد این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ عرضه داخلی کنسانتره با میزان آهن ۶۲ درصد را از حدود ۲۷۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ به ۳۷۰ میلیون تن افزایش دهد.

    CISA فعالانه به دنبال فرصت های جدید برای افزایش استفاده از منابع داخلی سنگ آهن مطابق با برنامه توسعه یافته توسط خود است. در نتیجه انتظار می رود تقاضا برای سنگ آهن در چین همچنان قوی بماند.

    فعالان بازار اعلام کردند بعید است کشور چین در کوتاه مدت مدل غالب فرآیند یکپارچه تولید محصولات فولادی در کوره های بلند و کوره های مبدل اکسیژن را تغییر دهد. بررسی ها نشان می دهد در عین حال، فناوری‌های جدید ذوب و تقاضای فزاینده برای آهن اسفنجی، نیاز به تولید سنگ آهن با کیفیت بالا را افزایش می‌ دهد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.