سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    کاهش واردات سنگ آهن اوکراین به اتحادیه اروپا

    شناسه : 81030 15 آذر 1402 - 12:00
    اتحادیه اروپا واردات سنگ آهن از اوکراین را در ماه سپتامبر 2023 حدود 9.3 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داد.
    کاهش واردات سنگ آهن اوکراین به اتحادیه اروپا
    پ
    پ

    اتحادیه اروپا واردات سنگ آهن از اوکراین را در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۹.۳ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داد.

    * بررسی میزان واردات آهن خام اوکراین به اتحادیه اروپا

    به گزارش آرتان پرس، داده های Eurostat در روز جمعه (۱ دسامبر) نشان می دهد اتحادیه اروپا در سپتامبر ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن از اوکراین را به ۱.۱ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود  ۹.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    همچنین بررسی ها نشان می دهد از نظر پولی، میزان سنگ آهن وارد شده از اوکراین به اتحادیه اروپا طی سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۲۵.۲ میلیون یورو بود که نسبت به سپتامبر ۲۰۲۲ با ۱۳.۴ درصد کاهش همراه بوده است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱ دسامبر) اعلام کردند  میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به کشورهای اتحادیه اروپا در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۴ برابر نسبت به سپتامبر ۲۰۲۲ افزایش یافته است. همچنین باید توجه داشت که عرضه سنگ آهن اوکراین به کشورهای اتحادیه اروپا در سپتامبر ۲۰۲۳ از نظر پولی حدود ۸۸.۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است. 

    داده های منتشر شده نشان می دهد اتحادیه اروپا در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن از اوکراین را به ۱۰.۳۸ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود  ۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    همچنین بررسی ها نشان می دهد از نظر پولی، میزان سنگ آهن وارد شده از اوکراین به اتحادیه اروپا طی ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱.۲۲ میلیارد یورو بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۱۹ درصد کاهش یافت است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۳ (ژانویه تا سپتامبر)، بزرگترین وارد کنندگان سنگ آهن ساخته شده در اوکراین در میان کشورهای اتحادیه اروپا شامل کشورهای زیر بوده است:

    بررسی ها نشان می دهد جمهوری چک اولین وارد کننده سنگ آهن از اوکراین بوده که در ۹ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۳.۲۴ میلیون تن سنگ آهن از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به جمهوری چک در ۹ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۲.۳ درصد نسبت به ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ افت داشته است.

    به نقل از منابع خبری، لهستان دومین کشور وارد کننده سنگ آهن از اوکراین بوده که در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۲.۵۱ میلیون تن آهن خام از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به لهستان در ۹ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۱۶.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.  

    باید توجه داشت که اسلواکی سومین وارد کننده سنگ آهن از اوکراین بوده که در ۹ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۳.۷۸ میلیون تن سنگ آهن از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اسلواکی در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۱۶ درصد نسبت به ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ رشد داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، چهارمین وارد کننده سنگ آهن از اوکراین کشور مجارستان بوده که در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۲۱۸.۴۵ هزار تن آهن خام از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به مجارستان در ۹ ماه اول ۲۰۲۳ با کاهش ۵۴.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.  

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند جمهوری چک در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۳۸۰.۴۱ هزار تن سنگ آهن از اوکراین وارد کرد که ۸۴.۲ درصد بیشتر از سپتامبر ۲۰۲۲ و ۱۸.۵ درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، لهستان در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ میزان واردات سنگ آهن از اوکراین را به ۳۴۱.۹ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به لهستان در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۲۲.۱ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و ۲۴۰.۵ درصد نسبت به سال قبل رشد کرد. 

    باید توجه داشت که اوکراین در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۳۳۴.۵ هزار تن سنگ آهن به اسلواکی صادر کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اسلواکی در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۶ درصد کمتر سپتامبر ۲۰۲۳ و حدود ۱۸۴.۹ درصد بیشتر از سپتامبر ۲۰۲۲ بوده است. بررسی ها نشان می دهد مجارستان در سپتامبر ۲۰۲۳ هیچ محموله سنگ آهن از اوکراین وارد نکرده است.

    تصویر زیر میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا در سپتامبر ۲۰۲۳ و ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ را نشان می دهد.

    صنعت فولاد اوکراین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ برای صادرات ۱۲.۶۴ میلیون تن سنگ آهن ارسال کرد که ۴۰.۸ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است. بررسی ها نشان می دهد درآمد حاصل از صادرات سنگ آهن از اوکراین در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ به ۱.۳۲ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۵۰.۴ درصدی همراه بوده است. بنابراین باید توجه داشت که حجم اصلی صادرات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا هدایت می شود.

    فعالان بازار اعلام کردند راه آهن اوکراین در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱.۲۰ میلیون تن سنگ آهن را برای صادرات حمل کرد که در مقایسه با ماه قبل ۱.۵ درصد رشد داشته است. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، حجم حمل و نقل سنگ آهن از راه آهن اوکراین به ۹.۳۱ میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۱۰.۲ درصدی همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.