شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش واردات محصولات فولادی نورد شده تخت به اوکراین

    شناسه : 81035 19 آذر 1402 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات محصولات فولادی نورد شده تخت به اوکراین در ماه اکتبر 2023 حدود 3 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.
    افزایش واردات محصولات فولادی نورد شده تخت به اوکراین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات محصولات فولادی نورد شده تخت به اوکراین در ماه اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

    * بررسی میزان واردات محصولات فولادی نورد شده تخت به اوکراین

    به گزارش آرتان پرس، داده های خدمات گمرکی دولتی نشان می دهد در اکتبر ۲۰۲۳، اوکراین میزان واردات محصولات فولادی تخت نورد شده را به ۹۵.۳ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی تخت نورد شده به اوکراین در ماه اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد هزینه واردات محصولات فولادی تخت نورد شده به اوکراین در ماه اکتبر ۲۰۲۳ به ۱۰۱.۰۳ میلیون دلار رسیده است که حدود ۰.۴۲۹.۸ درصد نسبت به ماه قبل رشد داشته است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱ دسامبر) اعلام کردند اوکراین در اکتبر ۲۰۲۳ در مقایسه با اکتبر ۲۰۲۲، هزینه واردات محصولات فولادی تخت نورد شده را ۱۵.۵ درصد افزایش داد. بررسی ها نشان می دهد حجم واردات محصولات فولادی تخت نورد شده به اوکراین در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۴۱.۱ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ رشد داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، بر اساس نتایج ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، اوکراین ۷۵۶.۳۲ هزار تن محصولات فولادی تخت نورد شده وارداتی به ارزش ۸۷۳.۳۷ میلیون دلار مصرف کرده است. بررسی ها نشان می دهد هزینه واردات محصولات فولادی تخت نورد شده از کشورهای خارجی به اوکراین در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹.۱ درصد و حجم تحویل ۲.۲ برابر افزایش یافته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، محصولات فولادی نورد شده تخت پوشش دار با عرض ۶۰۰ میلی متر و با کد نامگذاری ۷۲۱۰ بیشترین مقدار واردات به اوکراین را بین بقیه محصولات داشتند. بررسی ها نشان می دهد میزان محصولات فولادی تخت نورد شده پوشش دار وارد شده به اوکراین در ۱۰ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۳۷۵ هزار تن به ارزش ۴۴۵.۹ میلیون دلار بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، در ماه اکتبر ۲۰۲۳ واردات محصولات فولادی نورد شده تخت پوشش دار با عرض ۶۰۰ میلی متر و با کد نامگذاری ۷۲۱۰ به اوکراین به ۴۳.۲۵ هزار تن رسید که نسبت به ماه قبل ۱۸.۹درصد افزایش یافته است. باید توجه داشت که هزینه خرید این محصولات توسط اوکراین در ماه اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۸.۴۲ میلیون دلار رسید که نسبت به سپتامبر ۲۰۲۳ با افزایش ۱۳.۱ درصدی همراه بوده است.

    طبق داده های منتشر شده، در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ اوکراین حدود ۲۵۵.۵ هزار تن محصولات فولادی تخت نورد گرم بدون پوشش  با عرض ۶۰۰ میلی متر و با کد نامگذاری ۷۲۰۸ وارد کرد. بررسی ها نشان می دهد ارزش محموله های وارد شده به اوکراین در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۲۲۴.۲ میلیون دلار بوده است.  

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳۵.۴۶ هزار تن محصولات فولادی تخت نورد گرم بدون پوشش با عرض ۶۰۰ میلی متر و با کد نامگذاری ۷۲۰۸ به اوکراین وارد شد که نسبت به ماه قبل با کاهش ۱۸.۵ درصدی همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد ارزش محموله های وارد شده به اوکراین در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۲۸.۹۸ میلیون دلار بوده که نسبت به ماه قبل با کاهش ۱۹ درصدی همراه بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، در ماه اکتبر ۲۰۲۳، میزان عرضه محصولات فولادی تخت فولاد کربنی نورد سرد بدون پوشش با عرض ۶۰۰ میلی متر و با کد نامگذاری ۷۲۰۹ به اوکراین حدود ۹.۷۲ هزار تن به مبلغ ۷.۷۴ میلیون دلار بوده است. باید توجه داشت که میزان عرضه این محصولات ذکر شده به اوکراین در ماه اکتبر ۲۰۲۳ از نظر حجم واردات نسبت به ماه قبل حدود ۲.۷ برابر شده و از نظر پولی نسبت به ماه قبل ۲.۴ برابر شده است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱ دسامبر) اعلام کردند  بزرگترین تامین کنندگان محصولات فولادی نورد شده تخت پوشش داده شده با عرض ۶۰۰ میلی متر در اوکراین در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ شامل چین، ترکیه و لهستان بودند.  

    به نقل از برخی تاجران، در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ چین، ترکیه و لهستان از نظر پولی به ترتیب ۲۵.۲ درصد، ۲۳ درصد و ۱۶.۹ درصد محصولات فولادی نورد شده تخت پوشش داده شده با عرض ۶۰۰ میلی متر به اوکراین صادر کردند.

    بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳  ترکیه، اسلواکی و رومانی در مجموع بیش از ۷۰ درصد از محصولات فولادی تخت نورد گرم بدون پوشش با عرض ۶۰۰ میلی متر مورد نیاز اوکراین را به این کشور صادر کردند. باید توجه داشت که در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ ترکیه حدود ۴۳ درصد، اسلواکی حدود ۱۷.۴ درصد و رومانی حدود ۱۴.۸ درصد از محصولات فولادی تخت نورد گرم بدون پوشش با عرض ۶۰۰ میلی متر مورد نیاز اوکراین را تامین کردند.

    در این میان معامله گران گزارش دادند تامین کننده اصلی محصولات فولادی تخت نورد سرد بدون پوشش مورد نیاز اوکراین در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ کشور ترکیه بوده است که حدود ۵۹.۴ درصد از محصولات مورد نیاز اوکراین را در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ تامین کرده است.

    تصویر زیر میزان واردات محصولات فولادی نورد شده تخت به اوکراین در سال ۲۰۲۳ را نشان می دهد.

    به نقل از برخی تجار، افزایش واردات محصولات فولادی نورد شده تخت به اوکراین با نابودی کارخانه های فولادی ماریوپل مرتبط است که در تولید محصولات نورد تخت تخصص داشتند. علاوه بر این، در مارس تا می ۲۰۲۲، فعالیت اقتصادی به دلیل خصومت ها در سطح پایینی قرار داشت. بر این اساس بحث واردات محصولات فولادی برای کشور اوکراین در اولویت اول نبوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند انتظار می رود واردات محصولات فولادی تخت در بلند مدت، به ویژه در دوران بهبودی پس از جنگ، افزایش یابد و منابع وارداتی منبع اصلی تامین تقاضای داخلی خواهد بود. باید توجه داشت که در کوتاه مدت، با توجه به محدودیت های لجستیکی موجود در شرایط جنگ، واردات در سطح معینی تثبیت خواهد شد.

    اوکراین در سال ۲۰۲۲، واردات محصولات فولادی تخت را ۳۲.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داد و به ۴۷۲.۰۱ هزار تن رساند. این در حالی است که هزینه های واردات محصولات فولادی تخت به اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۹۸.۸۳ میلیون دلار گزارش شد که نسبت به سال قبل با کاهش ۲۴.۱ درصدی همراه بوده است.

    بررسی ها نشان می دهد بزرگترین تامین کنندگان محصولات فولادی تخت مورد نیاز اوکراین در سال ۲۰۲۲ شامل ترکیه، لهستان، اسلواکی و چین بودند.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱ دسامبر) اعلام کردند در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در اوکراین حدود ۵۸.۲۵ هزار تن محصولات فولادی تخت را به قیمت ۳۹.۱۷ میلیون دلار صادر کردند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.