جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    دخالت پاستور در وزارت صمت؛

    سود ۲۰۰ درصدی فولادی ها ادعای کذب است!

    شناسه : 81129 21 آذر 1402 - 9:00
    دنیانور عضو هیات رئیسه انجمن فولاد با انتقاد از دخالت های بخش دولتی در امور شرکت های فولادی گفت: صدور قیمت های دستوری توسط وزیر پیشین صمت موجب اختلال در بازار شده و نوسان قیمتی شدیدی ایجاد کرده است.
    سود ۲۰۰ درصدی فولادی ها ادعای کذب است!
    پ
    پ

    دنیانور عضو هیات رئیسه انجمن فولاد با انتقاد از دخالت های بخش دولتی در امور شرکت های فولادی گفت: صدور قیمت های دستوری توسط وزیر پیشین صمت موجب اختلال در بازار شده و نوسان قیمتی شدیدی ایجاد کرده است.

    * دلایل ملتهب شدن بازار فولاد ایران

    به گزارش آرتان پرس، در شرایطی که صنعت فولاد نیز مانند صنایع دیگر با چالش ها و موانع مختلفی مواجه است، احمد دنیانور عضو هیات رئیسه انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در گفتگویی از دخالت های بخش دولتی در امور شرکت های فولادی و ایجاد اختلال در بازار انتقاد می کند.

    دنیانور می گوید:

    وزیر پیشین وزارت صمت (سید رضا فاطمی امین) علیرغم اینکه الان در ریاست جمهوری مشغول است از دور وزارت صمت را اداره می کند. به عبارت ساده تر ایشان در پاستور نشسته و از آنجا برای وزارت صنعت، معدن و تجارت نسخه می پیچد.

    وی افزود:

    در واقع وزیر پیشین یکسری بخشنامه برای صنایع فولادی از ریاست جمهوری صادر و به وزارتخانه ابلاغ کرده است و به این ترتیب در امورات ما دخالت کرده و الان بازار را به هم ریخته است.

    این عضو هیات رئیسه انجمن تولید کنندگان فولاد ایران تاکید کرد:

    در واقع وزیر پیشین یکسری قیمت های دستوری صادر کرده و نوسان شدیدی را در بازار فولاد ایجاد کرده است؛ به این معنا که الان بازار دچار یکسری التهاباتی شده چون همانطور که می دانید تولید یک جریان است و یک لحظه مقطعی نیست و وقتی در این جریان اختلالی پیش بیاید کلیه نظامات این جریان به هم می ریزید.

    وی ادامه داد:

    با این تفاسیر در حال حاضر شرایط به نحوی شده است که تولید کننده نمی تواند کالا را بفروشد، تولید کننده پایین دستی نگران است که قیمت پایین تر از محصول او بیاید و غیره. اینها در مجموع تعادل بازار را به هم می زند.

    دنیانور با اشاره با احتمال قطعی گاز نیز گفت:

    از یکسو هم احتمال قطع گاز برای واحدهای تولید آهن اسفنجی موجب شده واحدهای فولادسازی و ذوب برای تامین مواد اولیه دچار نگرانی شوند.

    * حداکثر سود فولادی ها ۱۹ تا ۲۵ درصد است

    وی در ادامه بیان کرد:

    از سوی دیگر افراد بی مسئولیتی هم مانند برخی از نمایندگان مجلس برای مطرح شدن و رفتار رسانه ای مدام بر صنعت فولاد کشور می تازند و حرف های غیرکارشناسی می زنند و این باعث شده که صنعت فولاد کشور دچار التهاب شود. به عنوان مثال آقای «سیاه کلی» نماینده قزوین بدون علم و دانش ادعای سود ۲۰۰ درصدی برای صنعت فولاد کشور دارد و این حرف بی اساس را مدام در رسانه های تکرار می کنند در حالی که چنین چیزی نیست.

    دنیانور افزود:

    همانطور که می دانید واحدهای فولادی عمدتا واحدهای بورسی هستند و حداکثر سودی که در کدال اعلام شده ۱۹ تا ۲۵ درصد است.

    وی معتقد است نماینده نامبرده با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس برای مطرح کردن خود دائما از سوددهی ۲۰۰ درصدی صنعت فولاد کشور در رسانه های حرف می زند و چنین حرف های غیر کارشناسانه ای بر مصایب صنعت فولاد می افزاید.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.