سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    افزایش صادرات سنگ آهن اوکراین

    شناسه : 81157 23 آذر 1402 - 10:00
    با توجه به داده های منتشر شده، شرکت های فولادی اوکراین در نوامبر 2023 میزان صادرات سنگ آهن را 28 درصد نسبت به ماه قبل افزایش دادند.
    افزایش صادرات سنگ آهن اوکراین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، شرکت های فولادی اوکراین در نوامبر ۲۰۲۳ میزان صادرات سنگ آهن را ۲۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش دادند.

    * بررسی میزان صادرات سنگ آهن از اوکراین

    به گزارش آرتان پرس، داده های خدمات گمرکی دولتی نشان می دهد شرکت های معدنی اوکراین در نوامبر ۲۰۲۳،  صادرات سنگ آهن را تا ۱.۹۶ میلیون تن افزایش دادند. این در حالی است که میزان صادرات سنگ آهن از اوکراین در نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۲۷.۷ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۱ دسامبر) اعلام کردند از نظر پولی میزان صادرات سنگ آهن از اوکراین در نوامبر ۲۰۲۳ به ۱۵۵.۱۴ میلیون دلار رسیده است. باید توجه داشت که میزان صادرات سنگ آهن از اوکراین در نوامبر ۲۰۲۳ با ۶.۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل همراه بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، شرکت های معدنی مستقر در اوکرای در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ میزان صادرات محموله سنگ آهن به مصرف کنندگان خارجی را ۳۰.۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دادند.

    تصویر زیر میزان صادرات سنگ آهن از اوکراین در سال ۲۰۲۳ را نشان می دهد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند میزان صادرات سنگ آهن از اوکراین در نوامبر ۲۰۲۳ در مقایسه با نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۲.۵ افزایش یافته است. همچنین باید توجه داشت که درآمد حاصل از صادرات سنگ آهن از اوکراین در نوامبر ۲۰۲۳ با افزایش ۲.۱ نسبت به نوامبر ۲۰۲۲ همراه بوده است.

    بنابراین باید توجه داشت که میزان محموله های سنگ آهن صادر شده از اوکراین در نوامبر ۲۰۲۳ به بالاترین سطح خود از می ۲۰۲۲ افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد میزان صادرات سنگ آهن توسط بخش فولاد اوکراین در می ۲۰۲۲ حدود ۲.۲۸ میلیون تن بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند طی ماه های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳، شرکت های معدنی داخلی اوکراین ۱۶.۱۴ میلیون تن سنگ آهن به ارزش ۱.۶۲ میلیارد دلار برای صادرات حمل کردند. باید توجه داشت که حجم حمل و نقل سنگ آهن از اوکراین در ۱۱ ماه نخست ۲۰۲۳ نسبت به ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۳۰.۵ درصد کاهش داشته است. بررسی ها نشان می دهد میزان درآمد سالانه حاصل از صادرات سنگ آهن از اوکراین به کشورهای خارجی در ۱۱ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۴۲.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳، اسلواکی با ۲۸.۷ درصد بیشترین سنگ آهن اوکراین را مصرف کرده است. همچنین لهستان با ۲۰.۲ درصد در رتبه دوم و جمهوری چک با ۲۰.۲ درصد در رتبه سوم قرار دارند. بررسی ها نشان می دهد قبل از شروع جنگ در اوکراین، مصرف کننده اصلی سنگ آهن اوکراین کشور چین بوده، اما به دلیل محاصره بنادر اوکراین، تحویل مواد خام به جمهوری خلق چین غیررقابتی شده است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۱ دسامبر) اعلام کردند همزمان، یک کریدور موقت برای ارسال محموله ها از بندر Greater Odesa  در آگوست ۲۰۲۳ راه اندازی شد. باید توجه داشت که در طول نوامبر ۲۰۲۳ فعالیت این کریدور، ۱۴ فروند کشتی حدود ۱۴۰ هزار تن محصولات فولادی و بیش از ۶۲۰ هزار تن سنگ آهن از بنادر بنادر Odesa و Pivdenny اوکراین صادر کردند. بررسی ها نشان می دهد برخی از محصولات می توانست به چین ارسال شود که در نهایت می تواند موقعیت چین را در صادرات اوکراین بازگرداند.   

    به نقل از چندین منبع خبری در ماه اکتبر، فولادسازان مستقر در اوکراین تقریباً ۵۰۷ تن سنگ آهن (چهار کشتی فله از Pivdennyi) و ۲۱۳.۵ کیلوگرم محصولات فولادی (دو کشتی از Odesa) از طریق بنادر Greater Odesa صادر کردند.

    اوکراین در سال ۲۰۲۲ میزان صادرات سنگ آهن را به ۲۳.۹۸ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات سنگ آهن از اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۵.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افت داشته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند از نظر پولی میزان صادرات سنگ آهن از اوکراین در سال ۲۰۲۲ به ۲.۹۱ میلیارد دلار رسیده است. باید توجه داشت که میزان صادرات سنگ آهن از اوکراین در سال ۲۰۲۲ با ۵۷.۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.