چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    قیمت سنگ آهن چین همچنان به بالاترین حد خود در دو سال اخیر ادامه می دهد

    شناسه : 81171 21 آذر 1402 - 16:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسید و همچنان به افزایش خود ادامه مس دهد.
    قیمت سنگ آهن چین همچنان به بالاترین حد خود در دو سال اخیر ادامه می دهد
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسید و همچنان به افزایش خود ادامه می دهد.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط HellenicShippingNew نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته آخر نوامبر ۲۰۲۳ به  ۹۶۳.۵ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۳۲.۹۶ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته آخر نوامبر ۲۰۲۳ نسبت به هفته قبل ۰.۸ درصد افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۲ دسامبر) اعلام کردند رشد قیمت سنگ آهن چین بر خلاف چالش‌های موجود در بازار املاک و مستغلات چین همچنان به افزایش خود ادامه می دهد و محدودیت ‌های معاملات آتی تعدیل شده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه دسامبر در بورس سنگاپور در هفته آخر نوامبر ۲۰۲۳ در محدوده  130.96 دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در هفته قبل حدود ۳ درصد افزایش یافته است.        

    تصویر زیر قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان و بورس سنگاپور چین را در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ نشان می دهد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در هفته آخر نوامبر قیمت سنگ آهن به روند صعودی خود ادامه داد و برای پنجمین هفته متوالی روند مثبت خود را حفظ کرد. باید توجه داشت که در همان زمان، سرعت بهبود بازار در میان مشکلات مداوم در بازار املاک و مستغلات چین و تعدیل محدودیت ‌های معاملات آتی تا حدودی کاهش یافت.

    به نقل از چندین منبع خبری، اخیراً کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) گزارش داد که قیمت سنگ آهن در حال حاضر به طور غیر منطقی بالا است که منجر به تعدیل محدودیت های معاملات آتی کالای دالیان شد. در نتیجه، در پایان نوامبر ۲۰۲۳، بورس کالای دالیان محدودیت ۵۰۰ لات را برای حجم معاملات روزانه معاملات آتی سنگ آهن مربوط به قراردادهای تحویل در ژانویه تا می ۲۰۲۴ تعیین کرد.

    تحلیل گران بازار اعلام کردند در عین حال، افزایش قیمت کالاها توسط تقاضای واقعی پشتیبانی می ‌شود و شبیه‌ سازی‌ های معامله‌ گران در آن تاثیری ندارد. آخرین داده های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) نشان می دهد که تولید فولاد در کارخانه های بزرگ فولادی در پایان نوامبر ۲۰۲۳ به ۱.۹۷ میلیون تن در روز رسیده است که نسبت به پایان اکتبر با ۲.۴ درصد افزایش همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد برخی از شرکت ها در میان بهبود سودآوری و افزایش قیمت محصولات فولادی در حال افزایش تولید هستند.

    به نقل از برخی تجار، بازار املاک و مستغلات چین همچنان بر قیمت سنگ آهن فشار می آورد. بر اساس داده های رسمی، قیمت خانه های جدید در چین برای چهارمین ماه متوالی در ماه اکتبر کاهش یافت زیرا اقدامات حمایتی دولت نتوانست مشکلات انباشته مصرف کنندگان و بخش املاک و مستغلات را برطرف کند. با این حال باید توجه داشت که بازار همچنان به محرک های کافی برای تقویت فعالیت های ساخت و ساز امیدوار است. علاوه بر این، به لطف عرضه محدود از استرالیا و برزیل، قیمت سنگ آهن توانسته است در بالاترین حد خود در ۲ سال گذشته باقی بماند.

    فعالان بازار اعلام کردند در کوتاه مدت، قیمت کالاها احتمالا کاهش می یابد، اما کاهش محدود خواهد بود. بررسی ها نشان می دهد عوامل اصلی که بازار را تحت فشار قرار می دهد شامل کاهش احتمالی تقاضای فولاد به دلیل فصل زمستان در چین و محدودیت در حجم معاملات قراردادهای آتی سنگ آهن اعلام شده توسط دولت چین است.

    شرکت های فولادی چین در نوامبر ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن را به ۱۰۱.۲ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۴.۹ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند فولادسازان چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ میزان واردات سنگ آهن را به ۸۷۶.۶۵ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ با ۶.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است. باید توجه داشت که متوسط قیمت واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۱۱.۹ دلار در هر تن بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.