چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    اعمال محدودیت برای واردات آهن خام از روسیه به اتحادیه اروپا

    شناسه : 81204 22 آذر 1402 - 14:00
    با توجه به داده های منتشر شده، اتحادیه اروپا محدودیت هایی را برای واردات آهن خام از روسیه به اتحادیه اروپا اعمال خواهد کرد.
    اعمال محدودیت برای واردات آهن خام از روسیه به اتحادیه اروپا
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، اتحادیه اروپا محدودیت هایی را برای واردات آهن خام از روسیه به اتحادیه اروپا اعمال خواهد کرد.

    * بررسی محدودیت برای واردات آهن خام از روسیه به اتحادیه اروپا

    به گزارش آرتان پرس، اتحادیه اروپا در نظر دارد به عنوان بخشی از دوازدهمین بسته تحریمی روسیه، محدودیت هایی را برای واردات آهن خام و سایر کالاها از روسیه اعمال کند. باید توجه داشت که در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، اتحادیه اروپا واردات آهن خام از فدراسیون روسیه را ۴۰ درصد در سال افزایش داد.

    فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۲ دسامبر) اعلام کردند انتظار می رود بسته دوازدهم تحریم ها شامل ممنوعیت صادرات سایر محصولات آهن و فولاد از جمله مس، مفتول آلومینیوم، فویل و لوله به اتحادیه اروپا باشد. باید توجه داشت که این پیشنهاد همچنین شامل محدودیت های جدیدی برای پروپان مایع روسیه نیز می باشد.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، اتحادیه اروپا ۱.۲۵ میلیون تن آهن خام از روسیه وارد کرد که ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ میزان واردات محصولات مربوطه توسط مصرف کنندگان اروپایی به ۱.۱۷ میلیون تن رسیده بود. یعنی در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۳، اتحادیه اروپا مصرف آهن خام روسیه را فقط ۶ درصد در مقایسه با ۱۲ ماه سال ۲۰۲۲ افزایش داد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند میزان تحویل آهن خام از اوکراین به اتحادیه اروپا برای ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ تنها ۱۶۰.۹۴ هزار تن بود که ۱۰ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ بوده است. اوکراین در سال ۲۰۲۳، احتمالا صادرات این محصولات به اتحادیه اروپا را کاهش خواهد داد، زیرا میانگین صادرات ماهانه برای سال ۲۰۲۳ حدود ۱۷.۹ هزار تن بوده و در سال ۲۰۲۲ میزان آهن خام تحویل داده شده به اتحادیه اروپا به ۲۵۵.۵ هزار تن رسیده است. یعنی تامین کنندگان اوکراینی باید تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰۰۰۰۰ تن آهن خام به اتحادیه اروپا ارسال کنند تا میزان آهن خام تحویل داده شده به اروپا حداقل به سطح ۲۰۲۲ برسد.

    تصویر زیر تغییرات بازار آهن خام در روسیه و اوکراین را نشان می دهد.

    به نقل از برخی، در عین حال، اوکراین ظرفیت کافی برای جایگزینی تامین کنندگان روسی آهن خام در بازار اتحادیه اروپا را دارد. در حال حاضر، تولید کنندگان مهم در صنعت فولاد اوکراین شامل موارد زیر است:

    شرکت فولادی Kametstal  دارای ۳ کوره بلند با ظرفیت اسمی ۴.۳۵ میلیون تن است که دو مورد از آنها در حال بهره برداری هستند.

    شرکت فولادی Zaporizhstal  دارای ۴ کوره بلند با ظرفیت ۳.۸ میلیون تن است و اکنون هر سه کوره در حال کار هستند.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۱۲ دسامبر) اعلام کردند با این حال، چدن روسی به دلیل قیمت های تخفیفی که توسط فولادسازان روسی برای رقابت در بازارهای جهانی ارائه می شود، برای مصرف کنندگان اروپایی سودآورتر است. باید توجه داشت که فولادسازان اتحادیه اروپا با وجود این واقعیت که چنین اقداماتی جنگ روسیه در اوکراین را تامین مالی می کند، همچنان از این مزیت استفاده می کنند.

    به نقل از برخی تاجران، در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، صنعت آهن و فولاد اوکراین ۴.۳۹ میلیون تن آهن خام تولید کرد که ۱۹.۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. بررسی ها نشان می دهد در این مدت ۱.۰۶ میلیون تن آهن خام از اوکراین صادر شد که نسبت به سال قبل ۱.۶ درصد کاهش داشته است. بنابراین باید توجه داشت که این صنعت در حال حاضر بخش قابل توجهی از آهن خام را برای نیازهای خود تولید می کند، اما افزایش تقاضا از سوی اتحادیه اروپا در صورت ممنوعیت واردات از روسیه به ظرفیت های اوکراین اجازه می دهد تا با درصد بالاتری نسبت به درصد فعلی کار کند.

    فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۲ دسامبر) اعلام کردند قرار است بسته دوازدهم تحریم ها شامل ممنوعیت صادرات ماشین آلات اروپایی و قطعات تجهیزات مورد استفاده صنعت روسیه برای تولید سلاح در جنگ علیه اوکراین به روسیه باشد. باید توجه داشت که کالاهای ممنوعه شامل اجزا و مواد اولیه برای تولید پهپادها نیز خواهد بود.

    به نقل از برخی منابع خبری، بر اساس این پیش نویس، این بسته همچنین ممنوعیت الماس با منشاء روسی از اول ژانویه ۲۰۲۴ و ممنوعیت تدریجی واردات الماس های روسی فرآوری شده در کشورهای ثالث را در نظر گرفته است. این سند شامل طرح هایی برای تقویت کنترل بر محدودیت های قیمت نفت روسیه است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند در این هفته در مورد این پیشنهادها بحث کنند. هنوز مشخص نیست که تحریم ها چه زمانی به طور رسمی اعمال می شود، اما انتظار می رود که در اواسط دسامبر یا حداکثر تا پایان سال اتفاق بیفتد.

    اتحادیه اروپا در چارچوب یازدهمین بسته تحریم ها علیه فدراسیون روسیه، محدودیت های واردات کالاهای فولادی به این اتحادیه را تشدید کرده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.