جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    اتحادیه اروپا؛ تعرفه های ضد دامپینگ واردات کویل نورد گرم فولادی از ایران را تمدید کرد

    شناسه : 81264 25 آذر 1402 - 12:00
    با توجه به اطلاعات منتشر شده، اتحادیه اروپا تعرفه های ضد دامپینگ واردات کویل نورد گرم فولادی از برزیل، ایران و روسیه را تمدید کرده و تأیید کرده است که این تعرفه ها به قوت خود باقی خواهند ماند..
    اتحادیه اروپا؛ تعرفه های ضد دامپینگ واردات کویل نورد گرم فولادی از ایران را تمدید کرد
    پ
    پ

    با توجه به اطلاعات منتشر شده، اتحادیه اروپا تعرفه های ضد دامپینگ واردات کویل نورد گرم فولادی از برزیل، ایران و روسیه را تمدید کرده و تأیید کرده است که این تعرفه ها به قوت خود باقی خواهند ماند..

    * تمدید تعرفه های ضد دامپینگ واردات کویل نورد گرم فولادی ایران به اروپا

    به گزارش آرتان پرس، کمیسیون اروپا بررسی خود در مورد تعرفه های ضد دامپینگ فعلی بر واردات کویل نورد گرم فولادی (HRC) از برزیل، ایران و روسیه را نهایی کرده و تأیید کرده است که این تعرفه ها به قوت خود باقی خواهند ماند.

    فعالان بازار روز گذشته (۱۵ دسامبر) اعلام کردند نرخ عوارض ثابت تعرفه های ضد دامپینگ فعلی بر واردات کویل نورد گرم فولادی (HRC) از برزیل، ایران و روسیه به اتحادیه اروپا، بسته به کشور و کارخانه تولیدی بین ۱۷.۶ تا ۹۶.۵ یورو در هر تن متغیر است.

    به نقل از چندین منبع خبری، محدودیت های مربوط به تعرفه های ضد دامپینگ فعلی بر واردات کویل نورد گرم فولادی به اتحادیه اروپا برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ اعمال شد. باید توجه داشت که انجمن فولاد اروپا (EUROFER) در ژوئیه ۲۰۲۳ درخواست بررسی تعرفه های ضد دامپینگ را کرد. باید توجه داشت که منطق این بررسی این مورد بود که انقضای اقدامات حفاظتی می تواند منجر به تکرار دامپینگ و آسیب به صنعت اروپا شود. بنابراین بررسی واقعی در اکتبر ۲۰۲۲ آغاز شده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند عوارض ضد دامپینگ همچنان ۵۴.۵ تا ۶۳ یورو در هر تن برای تامین کنندگان برزیلی، ۵۷.۵ یورو در هر تن برای تامین کنندگان ایرانی و ۱۷.۶ تا ۹۶.۵ یورو به ازای هر تن برای تامین کنندگان روسیه خواهد بود. باید توجه داشت که در مورد کویل نورد گرم فولادی روسیه، کمترین نرخ برای Severstal و بالاترین برای MMK تعیین شده است.

    به نقل از برخی تجار، طبق گزارش اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱، واردات کویل نورد گرم فولادی از برزیل به اتحادیه اروپا ۱۸۵.۵ هزار تن و از روسیه بیش از ۲ میلیون تن بوده است. باید توجه داشت که سهم بازار آنها در این دوره به ترتیب ۰.۵۳ درصد و ۵.۸۴ درصد بوده است. باید توجه داشت که واردات این محصولات از ایران به اتحادیه اروپا پس از سال ۲۰۱۹ به طور کامل متوقف شده است.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۱۵ دسامبر) اعلام کردند در سال ۲۰۱۷، عوارض ضد دامپینگ بر واردات کویل نورد گرم فولادی از اوکراین نیز برای مدت ۵ سال وضع شد. باید توجه داشت که در ژوئن ۲۰۲۲، برای حمایت از اقتصاد اوکراین در مواجهه با تجاوز روسیه به طور موقت به حالت تعلیق درآمد. بررسی ها نشان می دهد در فوریه ۲۰۲۳، اتحادیه اروپا سرانجام اقدام حفاظتی را لغو کرد و به تحقیقات در مورد این مسئله پایان داد. این اتفاق پس از آن رخ داد که انجمن فولاد اروپا (EUROFER) درخواست خود را پس گرفت، بر این اساس که صنعت اتحادیه اروپا با توجه به وضعیت فعلی صنعت فولاد اوکراین، بعید است تحت تأثیر این واردات قرار گیرد.

    دولت بریتانیا تصمیم گرفت که حداقل تا سال ۲۰۲۷ تعرفه های ضد دامپینگ و جبرانی بر واردات کویل نورد گرم فولادی (HRC) از چین، برزیل، ایران و روسیه را حفظ کند. باید توجه داشت که تعرفه های ضد دامپینگ تعیین شده تا ۷ آوریل ۲۰۲۷ معتبر است. بررسی ها نشان می دهد اقدامات علیه محصولات فولادی نورد شده از روسیه، برزیل و ایران تا ۷ اکتبر ۲۰۲۷ به قوت خود باقی خواهد ماند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.