جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    واردات آهن خام به ترکیه کاهش یافت

    شناسه : 81268 25 آذر 1402 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات آهن خام به ترکیه از ژانویه تا اکتبر 2023 حدود 17.8 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل بوده است.
    واردات آهن خام به ترکیه کاهش یافت
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات آهن خام به ترکیه از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۱۷.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل بوده است.

    * بررسی میزان واردات آهن خام از اوکراین به ترکیه

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری SteelOrbis با اشاره به داده های موسسه آمار ترکیه (TUIK) اعلام کرد در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، شرکت های فولادی مستقر در ترکیه میزان واردات آهن خام از اوکراین را به ۱۰۹.۳ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات آهن خام از اوکراین به ترکیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۱۷.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱۵ دسامبر) اعلام کردند فولادسازان مستقر در ترکیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۱.۱۲ میلیون تن آهن خام وارد کردند. این در حالی است که میزان واردات آهن خام به ترکیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۵.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افت داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، هزینه واردات آهن خام  به ترکیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۵۱۴.۰۵ میلیون دلار گزارش شده است. باید توجه داشت که هزینه واردات آهن خام  به ترکیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ با کاهش ۲۹.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.

    در این میان معامله گران در روز جمعه (۱۵ دسامبر) گزارش دادند تامین کننده اصلی مواد خام به ترکیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، فدراسیون روسیه است. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، میزان تحویل مواد خام از روسیه به ترکیه به ۷۷۸.۹۱ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان آهن خام وارد شده از روسیه به ترکیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۰.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، از نظر میزان واردات آهن خام به ترکیه، کشور اوکراین در رده دوم و هند در رتبه سوم قرار دارند. باید توجه داشت که در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ میزان تحویل آهن خام از اوکراین به فولادسازان ترکیه به ۷۴.۴۲ هزار تن رسید.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند صنعت فولاد ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۱۳۲.۱ هزار تن آهن خام وارد کرده است. باید توجه داشت که مقدار اعلام شده برای میزان واردات آهن خام به ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۹.۷ درصد نسبت به ماه سپتامبر افزایش یافته  و حدود ۲.۵ برابر بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، هزینه واردات آهن خام به ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ به ۵۵.۴۹ میلیون دلار رسیده است. باید توجه داشت که هزینه واردات آهن خام به ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۹۸ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ و حدود ۷.۶ درصد نسبت به ماه قبل رشد داشته است.

    شرکت های فولادی مستقر در ترکیه در سال ۲۰۲۲، واردات آهن خام از اوکراین را به ۱۵۷.۵۵ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات آهن خام از اوکراین به ترکیه در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۶.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افت داشته است.

    فعالان بازار اعلام کردند همچنین فولادسازان ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۲.۹۶۵ میلیون تن رساندند که بیشترین مقدار اعلام شده از ژوئن ۲۰۲۲ بوده است. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۶ درصد نسبت به سپتامبر ۲۰۲۳ افزایش داشته بود. همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان تولید محصولات فولادی ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ با کاهش ۸.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.