سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    قیمت سنگ آهن چین برای دومین هفته متوالی کاهش یافت!

    شناسه : 81283 25 آذر 1402 - 16:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین برای دومین هفته متوالی کاهش یافت و به 986.5 یوان در هر تن رسید.
    قیمت سنگ آهن چین برای دومین هفته متوالی کاهش یافت!
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین برای دومین هفته متوالی کاهش یافت و به ۹۸۶.۵ یوان در هر تن رسید.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط Nasdaq در روز گذشته (۱۵ دسامبر) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه می که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۸ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ به ۹۳۵ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۳۱.۵۱ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۱۵ دسامبر) نسبت به هفته قبل ۲.۳ درصد کاهش یافته است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱۵ دسامبر) اعلام کردند کارخانه های فولادی در میان انتظارات منفی ناشی از تحریک اقتصادی در چین، خرید مواد خام را کند کرده اند.

    به نقل از چندین منبع خبری، معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه در بورس سنگاپور در روز جمعه (۱۵ دسامبر) در محدوده  134 دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۸ دسامبر حدود ۰.۰۷ درصد افزایش یافته است.        

    تصویر زیر قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان و بورس سنگاپور چین را در هفته ۸ تا ۱۵ دسامبر نشان می دهد.

    در این میان معامله گران در روز جمعه (۱۵ دسامبر) گزارش دادند معاملات آتی سنگ آهن پس از یک افزایش طولانی و قابل توجه در ماه های اکتبر تا نوامبر ۲۰۲۳، در ماه دسامبر با کاهش همراه شد. بررسی ها نشان می دهد در میان کاهش تقاضا و پیش ‌بینی عدم محرک اقتصادی قوی از سوی مقامات در سال ۲۰۲۴، جو بازار بدتر شد.

    Chu Xinli تحلیلگر China Futures گفت:

    عادی است که شاهد اصلاح قیمت سنگ آهن چین به سمت روند نزولی باشیم، زیرا هجوم اخیر رشد قیمت عمدتاً ناشی از انتظارات قوی برای محرک های اقتصاد کلان بوده است.

    به نقل از برخی تجار، اخیرا رهبران چین در نشست اقتصادی سالانه خود کسری بودجه ۳ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴ را تصویب کردند. در عین حال، انتظار می رفت این رقم در سال ۲۰۲۳ حدود ۳.۸ درصد باشد. این امر نشان می ‌دهد که پکن در سال آینده محرک ‌های مالی قابل توجهی را در نظر نمی ‌گیرد که اعتماد فعالان بازار را به بهبود تجارت کاهش داده است.

     همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۱۵ دسامبر) اعلام کردند که علاوه بر این، کاهش مداوم تقاضا برای سنگ آهن نیز تأثیر منفی بر قیمت گذاری دارد. به گفته Mysteel، میانگین تولید روزانه آهن خام در کارخانه های فولادی چین برای ۷ هفته متوالی کاهش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، افزایش قیمت کک بر صنعت فشار وارد می ‌کند. تحلیلگران ANZ اعلام کردند که این امر می‌ تواند منجر به کاهش تولید کارخانه‌ های فولاد شود که تأثیر منفی بر تقاضای سنگ آهن خواهد داشت.

    فعالان بازار اعلام کردند در هفته گذشته، پکن و شانگهای حداقل نسبت سپرده برای پیش پرداخت برای خریداران مسکن را کاهش دادند که نشان دهنده تلاش های مجدد مقامات چینی برای بازگرداندن بازار ضعیف املاک و مستغلات است. باید توجه داشت که این امر از جو بازار حمایت کرد و کاهش قیمت سنگ آهن را محدود کرد.

    به نقل از چندین منبع خبری، انتظار می‌ رود قیمت سنگ‌ آهن در کوتاه ‌مدت در میان تقاضای قوی همچنان در سطح فعلی باقی بماند. باید توجه داشت که فولادسازان باید در میان عرضه محدود موجودی ها را دوباره پر کنند.

    تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت سنگ آهن دریایی ممکن است در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۱۵۰ دلار در هر تن افزایش یابد. بررسی ها نشان می دهد سال آینده، قیمت ها با عرضه نسبتا محدود و افزایش تقاضا در چین حمایت خواهد شد. علاوه بر این، انتظار می رود تقاضا برای مواد خام در هند ثابت بماند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.