سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    دی ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آذر   بهمن »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش تولید سنگ آهن چین

    شناسه : 81377 02 دی 1402 - 16:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید سنگ آهن چین در 11 ماه نخست 2023 با افزایش 7.1 درصدی نسبت به سال قبل همراه بود.
    افزایش تولید سنگ آهن چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید سنگ آهن چین در ۱۱ ماه نخست ۲۰۲۳ با افزایش ۷.۱ درصدی نسبت به سال قبل همراه بود.

    * بررسی میزان تولید سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های اداره ملی آمار چین (NBSC) نشان می دهد میزان تولید سنگ آهن چین از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ به ۹۰۴.۰۳ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن چین در ۱۱ ماه نخست ۲۰۲۳ با ۷.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ همراه شد.

    فعالان بازار روز گذشته (۲۲ دسامبر) اعلام کردند در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳، میزان تولید سنگ آهن چین به ۸۵.۵۷ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن چین در ۱۱ ماه نخست ۲۰۲۳ با ۶.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل و ۱.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل همراه شد.

    به نقل از چندین منبع خبری، قیمت سنگ آهن تا اواسط نوامبر ۲۰۲۳ یک روند کلی صعودی داشت در حالی که این روند در پایان ماه نوامبر معکوس شد. باید توجه داشت که در ابتدای دسامبر ۲۰۲۳، قیمت مواد خام در ابتدا افزایش یافت، اما در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ در میان وخامت شرایط آب و هوایی در چین و تقاضای ضعیف فولادسازان، کاهش مداوم را آغاز کرد.

    آژانس رتبه‌ بندی Fitch Ratings اخیراً گزارش داد که پیش ‌بینی قیمت سنگ ‌آهن چین در سال ۲۰۲۳ را به سمت رشد بررسی کرده است و برای سال جاری در محدوده ۱۱۰ دلار در هر تن اعلام کرد، در حالی که در پیش ‌بینی قبلی حدود ۱۰۵ دلار در هر تن اعلام شده بود. باید توجه داشت که پیش ‌بینی‌ های انجام شده برای سال ‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ بدون تغییر باقی مانده و به ترتیب ۸۵ دلار در هر تن، ۷۵ دلار در هر تن و ۷۰ دلار در هر تن گزارش شده است.

    به نقل از برخی تجار، در ماه آگوست ۲۰۲۳، بانک سرمایه گذاری Goldman Sachs پیش بینی قیمت سنگ آهن خود را برای نیمه دوم سال جاری ۱۲ درصد کاهش داد و به ۹۰ دلار در هر تن رسید. باید توجه داشت که این امر به دلیل پیش بینی مازاد عرضه ۶۸ میلیون تنی سنگ آهن و کاهش تولید محصولات فولادی در چین است. در عین حال، تحلیلگران ING انتظار داشتند قیمت این ماده خام در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ به ۱۰۵ دلار در هر تن و در سه ماهه چهارم به ۱۰۰ دلار در هر تن برسد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.