سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    دی ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آذر   بهمن »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش تقاضای محصولات فولادی چین در سال ۲۰۲۴

    شناسه : 81415 04 دی 1402 - 15:00
    درحالی که میزان تولید فولاد چین در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۳ به ۹۵۲.۱۴ میلیون رسیده، طبق برآورد موسسه MPI در سال ۲۰۲۴ تقاضا برای فولاد در چین ۱.۷ درصد سالانه کاهش خواهد یافت.
    کاهش تقاضای محصولات فولادی چین در سال ۲۰۲۴
    پ
    پ

    درحالی که میزان تولید فولاد چین در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۳ به ۹۵۲.۱۴ میلیون رسیده، طبق برآورد موسسه MPI در سال ۲۰۲۴ تقاضا برای فولاد در چین ۱.۷ درصد سالانه کاهش خواهد یافت.

    * بررسی میزان تقاضای محصولات فولادی چین

    به گزارش آرتان پرس، با توجه به پیش بینی انجام شده توسط موسسه برنامه ریزی و تحقیقات صنعت متالورژی چین (MPI)، تقاضا برای محصولات فولادی در چین در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۳.۳ درصد کاهش خواهد یافت و در سال ۲۰۲۴ حدود ۱.۷ درصد نسبت به سال گذشته افت خواهد داشت.

    فعالان بازار در روز شنبه (۲۳ دسامبر) اعلام کردند کاهش تقاضا برای محصولات فولادی چین با کاهش قابل توجه فعالیت های ساختمانی رخ خواهد داد.

    به نقل از چندین منبع خبری، بر اساس گزارش MPI، میزان مصرف محصولات فولادی در چین در سال ۲۰۳۰ به ۸۹۰ میلیون تن خواهد رسید که منجر به مازاد قابل توجهی در بازار خواهد شد.

    در این میان معامله گران در روز شنبه (۲۳ دسامبر) گزارش دادند در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳، میزان تولید محصولات فولادی در کشور چین به ۹۵۲.۱۴ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در کشور چین در ۱۱ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، چین در سال ۲۰۲۳، چین حدود ۸۲.۶۶ میلیون تن محصولات فولادی صادر کرده است که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ و فراتر از پیش بینی های قبلی است.

    همچنین معامله گران گزارش دادند در عین حال، صنعت فولاد کشور تحت فشار قابل توجهی از ناحیه بدهی بخش املاک و مستغلات قرار دارد. بر اساس پیش ‌بینی ‌های MPI، تقاضا برای فولاد ساختمانی در سال ۲۰۲۳ به ۵۰۶ میلیون تن خواهد رسید که نسبت به سال قبل با ۴.۸ درصد کاهش همراه خواهد شد. باید توجه داشت که تقاضا برای فولاد ساختمانی در سال ۲۰۲۴ به میزان ۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش خواهد یافت.

    به نقل از برخی منابع خبری، به گفته محققان تقاضا از بخش زیرساخت به جبران نسبی کاهش در بازار املاک و مستغلات کمک خواهد کرد.

    Xiao Bangguo معاون MPI گفت:

    انتشار ۱ تریلیون یوان بدهی دولتی و همچنین بدهی دولت محلی که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ صادر می شود، از بخش زیرساخت در سال ۲۰۲۴ حمایت می کند.

    چین از کار انداختن ظرفیت فولاد منسوخ را تسریع خواهد کرد و به تشویق توسعه تولید فولاد کوره قوس الکتریکی (EAF) برای کاهش انتشار کربن ادامه خواهد داد. باید توجه داشت که طبق برنامه تا سال ۲۰۲۵ سهم دومی باید ۱۵ درصد از کل حجم باشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.