سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    دی ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آذر   بهمن »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    پیش بینی افزایش فروش جهانی سنگ آهن

    شناسه : 81505 07 دی 1402 - 11:00
    با توجه به پیش بینی های انجام شده، میزان فروش جهانی سنگ آهن در پایان سه ماهه چهارم 2023 بیشتر از سه ماهه قبل خواهد بود.
    پیش بینی افزایش فروش جهانی سنگ آهن
    پ
    پ

    با توجه به پیش بینی های انجام شده، میزان فروش جهانی سنگ آهن در پایان سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ بیشتر از سه ماهه قبل خواهد بود.

    * بررسی میزان فروش جهانی سنگ آهن

    به گزارش آرتان پرس، شرکت معدنی برزیلی Vale انتظار دارد فروش و قیمت سنگ آهن جهانی در پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ کمی بیشتر از سه ماهه قبل باشد. باید توجه داشت که این شرکت نسبت به سایر فعالان بازار دیدگاه خوش بینانه تری نسبت به چین دارد.

    آقای Marcello Spinelli معاون اجرایی شرکت معدنی Vale در جریان بحث درباره نتایج مالی شرکت در ماه های ژوئیه تا سپتامبر اظهار کرد:

    شرکت معدنی Vale شاهد تعادل عرضه و تقاضای سنگ آهن در جهان است. در عین حال، معدن کاران حمایت قوی از هیچ منطقه ای را برای افزایش عرضه مواد اولیه با کیفیت بالا مشاهده نمی کنند و کاهش آنها را متذکر می شود.

    فعالان بازار در روز سه شنبه (۲۶ دسامبر) اعلام کردند دیدگاه شرکت معدنی Vale نسبت به چین در حال حاضر نسبت به برخی دیگر از فعالان بازار صعودی ‌تر است و این امر جو بازار را برای سطوح و قیمت‌ های فروش سنگ ‌آهن در سه ‌ماهه چهارم به صورت مثبت پیش‌ بینی می‌ کند.

    Marcello Spinelli معاون اجرایی شرکت معدنی Vale همچنین گفت:

    شرکت معدنی Vale همچنین از امکان فروش سنگ معدن به هند بسیار قدردانی می کند و اخیرا قراردادی را برای تامین ۵ میلیون تن مواد خام به این کشور امضا کرده است.

     به نقل از چندین منبع خبری، چین معمولاً بیش از ۷۰ درصد از منابع سنگ آهن جهان را از طریق دریا مصرف می کند. بررسی ها نشان می دهد پس از کندی اخیر رشد قیمت سنگ آهن، شرکت معدنی Vale دولت کشور چین را هدف روشنی برای حفظ اهداف تولید ناخالص داخلی، حمایت از زیرساخت ها و افزایش سطح تولید کشور می بیند.

    Marcello Spinelli معاون اجرایی شرکت معدنی Vale در ادامه تصریح کرد:

    من پیش ‌بینی می‌ کنم که چین احتمالاً سطح بالای صادرات محصولات فولادی خود را در سال ۲۰۲۴ متعادل می‌ کند، زیرا بخش زیرساخت داخلی شروع به تقاضای فولاد بیشتری خواهد کرد. باید توجه داشت که به دلیل کمبود قراضه فولادی مورد نیاز برای کوره های قوس الکتریکی، سنگ معدن تقاضای بیشتری خواهد داشت.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در سه ماهه سوم ۲۰۲۳، شرکت برزیلی ۶۹.۷۱ میلیون تن سنگ آهن فروخت. این در حالی است که میزان سنگ اهن فروخته شده در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ حدود ۶۵.۳۸ میلیون تن بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، قیمت پایه مواد خام دارای ۶۲ درصد محتوای آهن در چین از ۱۰۳.۳ دلار در هر تن در ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۲ به ۱۱۴ دلار در هر تن در ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۳ افزایش یافت.

    به طور همزمان، طبق گزارش S&P Global قیمت سنگ آهن در بنادر چین در ۳۰ اکتبر در میان تقاضای قوی ناشی از فعالیت قوی کارخانه فولاد چین به بالاترین حد خود در ۱۶ ماه گذشته رسید. وب سایت خبری Platts تخمین می زند که شاخص های سهام برای سنگ آهن دارای محتوای آهن ۶۲ درصد در بنادر در محدوده ۹۷۲ یوان در هر تن FOT شرق چین باشد که معادل ۱۳۲.۸ دلار در هر تن می باشد. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده بالاترین سطح از ژوئن ۲۰۲۲ بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند با وجود حاشیه‌ سود منفی، کارخانه‌ های فولاد چین در سطوح بالای ظرفیت کوره بلند کار می ‌کردند که تقاضای سنگ معدن را پشتیبانی می‌ کرد. علاوه بر این، برخی از انواع محصولات فولادی مانند محصولات فولادی تخت گالوانیزه و محصولات فولادی نورد سرد حاشیه سود خوبی داشتند.

    رشد ذخایر سنگ آهن بندری در چین به دلیل افزایش تعداد کشتی های تخلیه ممکن است فشار محدودی بر قیمت ها داشته باشد. باید توجه داشت که نرخ‌ های بالاتر کار در کارخانه ‌های فولاد چین ممکن است آنها را به افزایش حجم خرید در بنادر در مقابل ذخایر کم سنگ معدن در شرکت‌ ها وادار کند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.