سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    دی ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آذر   بهمن »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش قیمت سنگ آهن چین

    شناسه : 81546 10 دی 1402 - 11:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین در بورس دالیان چین افزایش یافت و به 138 دلار در هر تن رسید.
    افزایش قیمت سنگ آهن چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین در بورس دالیان چین افزایش یافت و به ۱۳۸ دلار در هر تن رسید.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط  Nasdaq در روز جمعه (۲۹ دسامبر) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه می که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۲۰ تا ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳ به ۹۸۵.۵ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۳۷.۹۳ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۲۹ دسامبر) نسبت به هفته قبل ۴.۹ درصد افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۲۹ دسامبر) اعلام کردند کارخانه های فولادی چین در میان انتظارات منفی ناشی از تحریک اقتصادی در چین، خرید مواد خام را کند کرده اند.

    به نقل از چندین منبع خبری، معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه در بورس سنگاپور در روز جمعه (۲۹ دسامبر) در محدوده  140.22 دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۲۰ دسامبر حدود ۴.۶ درصد افزایش یافته است.        

    تصویر زیر قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان چین را از ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۳ نشان می دهد.

    در این میان معامله گران در روز جمعه (۲۹ دسامبر) گزارش دادند طبق گزارش S&P، قیمت سنگ آهن در شمال چین تا ۲۶ دسامبر به ۱۴۱.۴۵ دلار در هر تن CFR رسید.

    به نقل از برخی آنها، طی هفته آخر دسامبر به دلیل اخبار خوش بینانه بانک های دولتی چین و تقاضای قوی، قیمت سنگ آهن به شدت افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد پنج عدد از بزرگترین بانک های چین نرخ بهره برخی از سپرده ها را کاهش داده اند که به افزایش نقدینگی کمک کرده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند فولادسازان چینی واکنش مثبتی به این خبر نشان دادند زیرا مقامات به دنبال افزایش مخارج مصرف کننده و تحریک رشد اعتبار هستند.

    Atilla Widnell  مدیر عامل Navigate Commodities اظهار کرد:

    از آنجایی که مرز پایین قیمت سنگ آهن چین در حدود ۱۳۶ دلار در هر تن است، احتمالاً شاهد افزایش قیمت ها به ۱۴۵ تا ۱۵۸ دلار در هر تن برای سنگ آهن چین در سه ماهه آینده خواهیم بود.

    فعالان بازار در روز جمعه (۲۹ دسامبر) اعلام کردند این چشم انداز با افزایش تولید در کوره های بلند چینی، ذخیره سازی فعال توسط فولادسازان چینی قبل از تعطیلات، و کاهش محموله های دریایی به دلیل برنامه های تعمیر و نگهداری فصلی در تاسیسات شرکت های معدنی جهانی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ پشتیبانی می شود.

    به نقل از برخی منابع خبری، انتظار می ‌رود در هفته ‌های آینده روند مثبت در میان افزایش تقاضا برای مواد خام ادامه یابد، زیرا کارخانه‌ های فولاد چین ذخایر مواد خام خود را برای تامین نیازهای تولید در فصل تعطیلات پر می ‌کنند.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در عین حال، به دلیل نگرانی معامله گران در مورد دخالت مقامات چینی در تنظیم قیمت، رشد بازار تا حدودی محدود بوده است. علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد چندین شهر در شمال چین، از جمله مرکز فولاد تانگشان، برنامه ‌هایی را برای راه ‌اندازی واکنش اضطراری به دلیل بدتر شدن کیفیت هوا اعلام کرده ‌اند.

    به نقل از برخی تاجران، آژانس رتبه بندی Fitch Ratings اخیرا پیش بینی قیمت سنگ آهن خود را برای سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ افزایش داده است. باید توجه داشت که این شرکت انتظار دارد قیمت سنگ آهن در سال جاری ۱۱۸ دلار در هر تن برسد.

    همچنین طبق پیش بینی انجام شده توسط آژانس رتبه بندی Fitch Ratings قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۴ به ۹۵ دلار در هر تن، در سال ۲۰۲۵ به ۸۰ دلار در هر تن و در سال ۲۰۲۶ به ۷۵ دلار در هر تن خواهد رسید.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲۹ دسامبر) اعلام کردند فعالان بازار در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که قیمت سنگ آهن در نیمه اول سال ۲۰۲۴ ممکن است به ۱۵۰ دلار در هر تن افزایش یابد. باید توجه داشت که BMI پیش بینی خود را برای میانگین قیمت سنگ آهن چین در سال آینده به ۱۲۰ دلار در هر تن، Goldman Sachs به ۱۱۰ دلار در هر تن و Wood Mackenzie به ۱۰۸ دلار در هر تن افزایش داد.

    به نقل از برخی تاجران، JP Morgan پیش بینی کرده است که قیمت سنگ آهن چین در سال ۲۰۲۳ به ۱۱۷ دلار در هر تن، در سال ۲۰۲۴ به ۱۱۰ دلار در هر تن و در سال ۲۰۲۵ به ۱۰۵ دلار در هر تن خواهد رسید.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.