سه شنبه, ۲۷ آذر , ۱۴۰۳ 16 جماد ثاني 1446 Tuesday, 17 December , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    دی ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « آذر   بهمن »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    فروپاشی صادرات مقاطع طویل به عراق و افغانستان

    شناسه : 81616 13 دی 1402 - 13:00
    یک فعال فولادی گفت: مقاصد صادراتی فولاد کشور مانند افغانستان و عراق تعرفه شدیدی برای محصولات نهایی ایرانی وضع کرده‌اند و به نظر می‌رسد واردات محصولاتی مانند میلگرد و تیرآهن به مقاصد مهم صادراتی به ویژه افغانستان، به صفر رسیده است.
    فروپاشی صادرات مقاطع طویل به عراق و افغانستان
    پ
    پ

    یک فعال فولادی گفت: مقاصد صادراتی فولاد کشور مانند افغانستان و عراق تعرفه شدیدی برای محصولات نهایی ایرانی وضع کرده‌اند و به نظر می‌رسد واردات محصولاتی مانند میلگرد و تیرآهن به مقاصد مهم صادراتی به ویژه افغانستان، به صفر رسیده است.

    * لزوم جایگزینی بازاریابی فولاد به جای فروش زیر قیمت محصولات

    به گزارش آرتان پرس، حجت شهپری فرد از فعالان صنعت فولاد در خصوص رشد شارپی صادرات مواد اولیه فولاد اظهار کرد: زنجیره فولاد به ۳ دسته مواد خام، نیمه خام و محصولات نهایی تقسیم‌بندی می‌شود که مواد خام مانند آهن اسفنجی، گندله و سنگ آهن، نیمه خام مانند شمش و اسلب و نهایی نیز مانند میلگرد، تیرآهن و ورق هستند. می‌توان گفت امروزه اولین و مهم‌ترین علت افزایش صادرات محصولات نهایی کاهش قیمت آنها در بازار داخلی است.

    وی در ادامه اضافه کرد:

    از سوی دیگر، مقاصد صادراتی فولاد کشور مانند افغانستان و عراق تعرفه شدیدی برای محصولات نهایی ایرانی وضع کرده‌اند. این درحالیست که کشوری مانند عراق در سال‌های اخیر، به یکی از مقاصد مهم صادرات میلگرد ایران تبدیل شده است.

    این فعال فولادی تصریح کرد:

    با تداوم این روند، به نظر می‌رسد واردات محصولاتی مانند میلگرد و تیرآهن به مقاصد مهم صادراتی به ویژه افغانستان، به صفر رسیده است. به همین دلیل بخش بازار اصلی و نهایی در مقاطع طویل از بین رفت.

    شهپری فرد در پایان با اشاره به اهمیت بحث بازاریابی کارخانجات نوردی خاطرنشان کرد:

    ناگفته نماند بازاریابی شرکت‌های محصولات نهایی نیز مسئله مهم و تأثیرگذاری در روند صادراتی فولاد کشور است. در واقع امروزه اکثر فولادسازان به جای بازاریابی، به استراتژی فروش محصولات زیر قیمت بازار جهانی روی آورده‌اند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.