در سال گذشته ۱/۳ صادرات فولاد چین به کشورهای ASEAN بوده است و با رسیدن به ۳۴.۳ میلیون تن اولین مقصد صادراتی فولاد چین محسوب می شود.
کره جنوبی در سال گذشته ۱۲.۳ میلیون تن فولاد از چین خریداری کرد و پس از ویتنام در جایگاه دوم قرار گرفت.
روش چینی ها در افزایش قابلیت رقابت
چینی ها طی سالیان با افزودن مقدار ناچیزی از عناصر آلیاژی خود را مشمول دریافت مشوقهای صادراتی تعیین شده از طرف دولت چین نمودند و نیز توانستند با همین روش تعرفه های وضع شده علیه خود را در کشورهای دیگر خنثی کنند و به راحتی حضور رقبای دیگر خود را در بازارهای بین المللی کمرنگ کردند.
سه ماهه اول سال و افزایش تقاضای داخلی چین
در سه ماهه اول سال جاری تقاضای فولاد در بخش ساخت وساز و پروژه های زیر بنائی در چین افزایش یافت و باعث افزایش قبمتهای داخلی در این کشور و در نتیجه افزایش قیمتهای صادراتی فولاد گردید.
در نتیجه رقابت پذیری چین در برابر رقبای خود یعنی روسیه و هند کاهش یافت و عرصه را برای حضور انها در بازارهای جهانی فراهم کرد.
اما با رسیدن به ماه آوریل تقاضا کاهش یافت و عکس سناریوی بالا در حال اتفاق افتادن است و درصورتی که در چین تقاضای جدیدی برای فولاد ایجاد نشود قطعا با قدرت بیشتر به بازارهای صادراتی بازخواهد گشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ثبت دیدگاه