شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    بهمن ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « دی   اسفند »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی

    شناسه : 82495 09 بهمن 1402 - 11:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی به دلیل عرضه محدود از ابتدای سال 2024 در حال افزایش است.
    افزایش قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی به دلیل عرضه محدود از ابتدای سال ۲۰۲۴ در حال افزایش است.

    * بررسی قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری Fastmarkets اعلام کرد قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی در بازارهای کلیدی از ابتدای سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است. باید توجه داشت که در اروپا، عرضه پایین محصولات داخلی و پایان سهمیه واردات، از قیمت کویل نورد گرم فولادی پشتیبانی می ‌کند. در ایالات متحده آمریکا نیز روند مشابه است، اما عرضه همچنان از تقاضا بیشتر است، که رشد قیمت را مهار می کند. در بازار چین نیز، قیمت کویل نورد گرم فولادی از اواسط دسامبر سال ۲۰۲۳ ثابت مانده است.

    تصویر زیر قیمت های جهانی کویل نورد گرم فولادی را در دوره ۱۲ تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳ نشان می دهد.

    * بررسی قیمت کویل نورد گرم فولادی در اروپا

    فعالان بازار در روز شنبه (۲۷ ژانویه) اعلام کردند قیمت کویل نورد گرم فولادی در اروپای غربی در دوره ۱۲ تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ به ۷۳۰ تا ۷۶۰ یورو در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی در اروپای غربی در مدت ذکر شده حدود ۱۰ یورو در هر تن یا ۱.۳ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

    به نقل از چندین منبع خبری، از ابتدای سال ۲۰۲۴، قیمت محصولات فولادی نورد شده در اروپا حدود ۶۰ یورو در هر تن یا ۸.۶ درصد افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد قیمت محصولات فولادی نورد شده در اروپای غربی اکنون به بالاترین سطح خود از اواخر ماه می ۲۰۲۳ رسیده است. به طور کلی باید توجه داشت که بازار از نوامبر سال گذشته روند بهبودی ثابتی داشته است.

    در این میان معامله گران در روز شنبه (۲۷ ژانویه) گزارش دادند در بازار ایتالیا، قیمت کویل نورد گرم فولادی تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳، در محدوده ۷۲۰ تا ۷۴۰ یورو در هر تن Ex-Works بود. باید توجه داشت که قیمت این محصول در بازار ایتالیا در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ حدود  20 یورو در هر تن یا ۲.۸ درصد بیشتر از ۱۲ ژانویه بوده است. بررسی ها نشان می دهد از ابتدای سال ۲۰۲۴ قیمت محصولات ذکر شده به میزان ۴۰ یورو در هر تن افزایش یافته است.

    به نقل از برخی تجار، قیمت کویل نورد گرم فولادی اروپا در اوایل ژانویه افزایش قابل توجهی داشته است. باید توجه داشت که این امر با افزایش سطح قیمت هدف برای محصولات مربوطه توسط ArcelorMittal تسهیل شد. باید توجه داشت که که ArcelorMittal تولید کننده اصلی کویل نورد گرم فولادی در بازار اتحادیه اروپا است. این شرکت خاطرنشان کرد که قیمت های پیشنهادی خود را به دلیل فرصت های محدود واردات و عرضه کم در بازار داخلی، ۵۰ یورو در هر تن افزایش داده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند شرکت ArcelorMittal آشکارا ۸۰۰ یورو در هر تن را هدف قیمت کویل نورد گرم فولادی قرار داده است، اگرچه خریداران آماده کار در چنین سطوحی قرار ندارند. بررسی ها نشان می دهد اکثر خریداران حاضر به پرداخت بیش از ۷۵۰ یورو در هر تن برای کویل نورد گرم فولادی اروپا نیستند و دلیل آن مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه های لجستیک است.

    به نقل از برخی منابع خبری، مذاکرات بر سر قراردادهای سالانه بین کارخانه های فولاد و صنعت خودرو اروپا همچنان ادامه دارد. باید توجه داشت که میانگین قیمت خودروسازان برای کویل نورد گرم فولادی حداقل ۸۰۰ یورو در هر تن است و برخی معاملات با قیمت های بالاتر انجام می شود. باید توجه داشت که در ابتدای مذاکرات در ماه نوامبر، صنعت خودروسازی خواستار تخفیف حداقل ۱۰۰ یورو در هر تن نسبت به قراردادهای سال گذشته شد که مبلغ را به ۸۰۰ تا ۸۵۰ یورو در هر تن می رساند.

    فعالان بازار اعلام کردند انتظار می‌رود قیمت کویل نورد گرم فولادی در اروپا در کوتاه ‌مدت افزایش یابد، زیرا بازار کمبود عرضه دارد و سهمیه ‌های واردات برای سه ماهه اول به پایان رسیده است. بررسی ها نشان می دهد زمان تحویل محصولات از کارخانه های محلی در حال حاضر به ماه مارس تا آوریل رسیده است.

    * بررسی قیمت کویل نورد گرم فولادی در ایالات متحده امریکا

    بررسی ها نشان می دهد در ایالات متحده، قیمت کویل نورد گرم فولادی برای دوره ۱۲ تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۴ به ۱۰۸۰ تا ۱۱۲۰ دلار در هر تن رسیده بود. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی در ایالات متحده امریکا در هفته منتهی به ۱۹ دسامبر حدود ۳۰ دلار در هر تن یا ۲.۶ درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

    در این میان معامله گران در روز شنبه (۲۷ ژانویه) گزارش دادند در عین حال، از ابتدای ژانویه، قیمت کویل نورد گرم فولادی در حال رشد بوده و به ۱۱۵۰ دلار در هر تن رسیده است. باید توجه داشت که تا پایان سال ۲۰۲۳، کویل نورد گرم فولادی با قیمت ۱۰۸۰ تا ۱۱۱۰ دلار در هر تن در بازار ایالات متحده امریکا عرضه شد.

    به نقل از برخی تاجران، روند صعودی قیمت کویل نورد گرم فولادی در ایالات متحده امریکا که در اوایل ژانویه ۲۰۲۴ ثبت شد، توسط قیمت گذاری در خارج از کشور، به ویژه در اروپا حمایت شد. علاوه بر این، یکی از عوامل افزایش قیمت این محصول، افزایش قیمت تمام شده سنگ آهن بوده است. در عین حال بازار انتظار ندارد که روند صعودی قیمت کویل نورد گرم فولادی در ایالات متحده امریکا طولانی مدت ادامه یابد، زیرا تقاضا کمتر از عرضه می باشد.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز شنبه (۲۷ ژانویه) اعلام کردند در هفته ۱۲ تا ۱۹ ژانویه، قیمت کویل نورد گرم فولادی در بازار ایالات متحده امریکا متحده شروع به کاهش کرد و برای اولین بار از سپتامبر روند نزولی به خود گرفت. باید توجه داشت که این اتفاق در میان تقاضای ضعیف و وفاداری فولادسازان رخ داد.

    به نقل از برخی منابع خبری، تولید در حال حاضر در سطح نسبتا پایینی قرار دارد که عاملی کلیدی در رشد و حفظ قیمت کویل نورد گرم فولادی ایالات متحده امریکا است. بررسی ها نشان می دهد اگرچه ژانویه از نظر تقاضا بهتر از دسامبر بود، اما هنوز کافی نیست و فولادسازان مجبورند تولید خود را بیشتر کاهش دهند تا قیمت ها را در سطح سودآور نگه دارند. در حال حاضر زمان تحویل سفارشات ۴ تا ۵ هفته است که طبیعی می باشد.

    فعالان بازار در روز شنبه (۲۷ ژانویه) اعلام کردند بنابراین، افزایش شدید قیمت ها در اوایل ژانویه با هدف آزمایش اینکه آیا مصرف کنندگان مایل به پرداخت بیشتر برای یک کویل نورد گرم هستند یا خیر انجام شد. انتظار می رود در آینده نزدیک بازار به ثبات برسد و اگر فولادسازان آمریکایی به کاهش بیشتر ظرفیت و کاهش عرضه متوسل شوند، احتمالاً قیمت ها بیشتر افزایش خواهد یافت.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.