جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    بهمن ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « دی   اسفند »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش واردات آهن خام ایالات متحده امریکا از اوکراین

    شناسه : 82516 11 بهمن 1402 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، ایالات متحده امریکا میزان واردات آهن خام از اوکراین را در نوامبر 2023 حدود 2.2 برابر نسبت به ماه قبل افزایش داد.
    افزایش واردات آهن خام ایالات متحده امریکا از اوکراین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، ایالات متحده امریکا میزان واردات آهن خام از اوکراین را در نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۲ برابر نسبت به ماه قبل افزایش داد.

    * بررسی میزان واردات آهن خام به ایالات متحده امریکا

    به گزارش آرتان پرس، داده های Comtrade سازمان ملل متحد نشان می دهد در نوامبر ۲۰۲۳، ایالات متحده امریکا واردات آهن خام از اوکراین را به ۶۶.۸۸ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات آهن خام از اوکراین به ایالات متحده امریکا در نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۲ برابر نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. در عین حال بررسی ها نشان می دهد ذخایر مواد اولیه در ایالات متحده امریکا نسبت به نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۰.۳ درصد افت داشته است.

    فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۸ ژانویه) اعلام کردند در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در ایالات متحده امریکا  حدود ۹۳۸.۲ هزار تن آهن خام ساخت اوکراین مصرف کردند. باید توجه داشت که میزان آهن خام مصرف شده ایالات متحده امریکا  با افزایش ۸۵.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ همراه بوده است. در عین حال باید توجه داشت که میزان واردات آهن خام از اوکراین به ایالات متحده در مقایسه با قبل از جنگ در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۹.۹ درصد افت داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، به طور کلی، از ابتدای سال ۲۰۲۳، میزان صادرات آهن خام اوکراین به ایالات متحده افزایش شدیدی داشته است، به طوری که در ژانویه و فوریه به ترتیب ۱۱۶.۹ هزار تن و ۱۵۶ هزار تن از این محصول به ایالات متحده امریکا ارسال شده است. این رقم نیز در می و ژوئیه از ۱۰۰ هزار تن فراتر رفت و به ترتیب ۱۲۳.۹۵ و ۱۱۹.۶ هزار تن اعلام شد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در ماه های سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۳، محموله های آهن خام صادر شده از اوکراین به ایالات متحده امریکا به شدت کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود از آگوست ۲۰۲۲ رسید. باید توجه داشت که در آگوست ۲۰۲۲ حدود ۲۳.۴ کیلوگرم آهن خام از اوکراین به ایالات متحده امریکا وارد شد. بررسی ها نشان می دهد که میزان حمل و نقل محموله های آهن خام از اوکراین به این کشور در نوامبر ۲۰۲۳ از سر گرفته شد.

    به نقل از برخی تاجران، در سال ۲۰۲۲، میانگین محموله های ماهانه آهن خام ارسال شده از اوکراین به ایالات متحده امریکا حدود ۴۵.۸۵ هزار تن بوده است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۳، این شاخص به ۸۵.۲۹ هزار تن رسید. باید توجه داشت که میانگین ماهانه آهن خام ارسال شده از اوکراین به ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴۰.۲ هزار تن بوده است.

    تصویر زیر میزان واردات آهن خام از اوکراین به ایالات متحده امریکا را در سال ۲۰۲۳ نشان می دهد.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز یکشنبه (۲۸ ژانویه) اعلام کردند در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳، اوکراین حدود ۱.۱۹ میلیون تن آهن خام صادر کرد. این در حالی است که میزان صادرات آهن خام از اوکراین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، میزان صادرات آهن خام از اوکراین در ماه نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۷۷.۳۶ هزار تن گزارش شد. این در حالی است که شاخص اعلام شده در نوامبر ۲۰۲۳ با افزایش ۴۶ درصدی نسبت به ماه قبل و کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به نوامبر ۲۰۲۲ همراه بوده است.

    فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۸ ژانویه) اعلام کردند بنابراین طبق بررسی های انجام شده، ایالات متحده مصرف کننده اصلی آهن خام تولید شده در اوکراین است. باید توجه داشت که مصرف کنندگان مستقر در ایالات متحده ۷۸.۸ درصد از کل صادرات را تشکیل می دهند، در حالی که کشورهای اروپایی ۲۱.۱ درصد را به خود اختصاص می دهند.

    اوکراین در نوامبر ۲۰۲۳، میزان اوکراین تولید آهن خام را به ۵۴۱ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان تولید آهن خام در اوکراین در نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۵.۷ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۲۳ افزایش داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ فولادسازان مستقر در اوکراین حدود ۵.۴۵ میلیون تن آهن خام تولید کردند. این در حالی است که میزان تولید آهن خام در ۱۱ ماه نخست ۲۰۲۳ در اوکراین حدود ۱۱.۳ درصد نسبت به با توجه به داده های منتشر شده، ایالات متحده امریکا میزان واردات آهن خام از اوکراین را در نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۲ برابر نسبت به ماه قبل افزایش داد.قبل کاهش داشته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.