شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    بهمن ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « دی   اسفند »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    ارائه طرح تشویقی برای افزایش تولید فولاد هند

    شناسه : 82562 11 بهمن 1402 - 12:00
    با توجه به خبرهای بدست آمده، دولت هند یک طرح تشویقی برای صنعت فولاد در نظر گرفته است تا ظرفیت تولید این محصولات را افزایش دهد.
    ارائه طرح تشویقی برای افزایش تولید فولاد هند
    پ
    پ

    با توجه به خبرهای بدست آمده، دولت هند یک طرح تشویقی برای صنعت فولاد در نظر گرفته است تا ظرفیت تولید این محصولات را افزایش دهد.

    * بررسی طرح تشویقی صنعت فولاد هند

    به گزارش آرتان پرس، وب سیایت خبری SteelOrbis اعلام کرد دولت هند در حال کار بر روی فاز دوم طرح تشویقی مرتبط با تولید (PLI) برای صنعت فولاد است که در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۹ ژانویه) اعلام کردند دولت به دنبال این است که به تولید کنندگان محصولات فولادی برای ایجاد ظرفیت فشار بیشتری اعمال کند.

    به نقل از چندین منبع خبری، در آوریل تا نوامبر (۸ ماه از سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴) تولید محصولات فولادی در کشور هند حدود ۹۴ میلیون تن برآورد شده است. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در کشور هند در مدت ذکر شده، حدود ۱۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال مالی گذشته افزایش داشته است. بنابراین، دولت هند به دنبال آن است که مشوق‌ های بیشتری برای افزایش ظرفیت شرکت‌ های فولادی فراهم کند.

    در این میان معامله گران گزارش دادند فاز دوم این طرح در حال حاضر با در نظر گرفتن تجربه فاز اول با نمایندگان صنعت در حال مذاکره است. به عنوان بخشی از برنامه طرح تشویقی مرتبط با تولید (PLI)، دولت برای شرکت های فولادی که بر اساس ظرفیت اضافی در این برنامه شرکت می کنند، مشوق های مالی ارائه می دهد.

    به نقل از برخی تاجران، بر اساس برخی برآوردها، حدود ۴۸۱ میلیون دلار از صندوق ایجاد شده توسط دولت برای اجرای مرحله اول برنامه PLI بلااستفاده مانده است. باید توجه داشت که کل بودجه سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ حدود ۷۶۱ میلیون دلار گزارس شده است.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۹ ژانویه) اعلام کردند به عنوان بخشی از فاز اول همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۹ ژانویه) اعلام کردند، حدود ۶۷ شرکت فولادی برای مشارکت در این طرح با دولت قرارداد امضا کردند و متعهد شدند که ۳.۶۱ میلیارد دلار برای ایجاد ظرفیت های جدید فولادی سرمایه گذاری کنند.

    Steel Faggan Singh Kulaste وزیر جوان فولاد هند گفت:

    دولت هند تامین مواد اولیه صنعت فولاد را تضمین کرده، استفاده از قراضه فولادی را ترویج می کند و بر استفاده از هوش مصنوعی و جدیدترین فناوری های صنعت فولاد برای افزایش تولید پافشاری می کند. به عقیده من افزایش قابل توجهی در تولید و تقاضای فولاد هند در سال ۲۰۲۴ به دلیل پروژه های زیرساختی پیش بینی می شود.

    Steel Faggan Singh Kulaste از تولیدکنندگان فولاد مستقر در هند مانند SAIL و RINL دولتی خواست تا طیف محصولات خود را برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد بخش‌های مختلف متنوع کنند.

    در این میان معامله گران گزارش دادند انجمن فولاد هند (ISA) نسبت به رشد سریع واردات و قیمت بالای مواد خام که بر بازار داخلی تأثیر می گذارد، ابراز نگرانی کرد و امیدوار بود که مقامات اقدام قاطع در این باره انجام دهند.

    هند و استرالیا در مورد تامین پایدار زغال کک مذاکره خواهند کرد. از این طریق مقامات هندی به دنبال کمک به کارخانه های فولادسازی خود هستند که از افت عرضه و افزایش قیمت این ماده اولیه تحت فشار هستند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.