جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    بهمن ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « دی   اسفند »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش واردات قراضه فولادی به ترکیه

    شناسه : 82659 16 بهمن 1402 - 12:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات قراضه فولادی به ترکیه در سال 2023 حدود 10 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
    کاهش واردات قراضه فولادی به ترکیه
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات قراضه فولادی به ترکیه در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

    * بررسی میزان واردات قراضه فولادی به ترکیه

    به گزارش آرتان پرس، داده های موسسه آمار ترکیه (TUIK) نشان می دهد شرکت‌ های فولادی مستقر در ترکیه واردات قراضه فولادی را در سال ۲۰۲۳ به ۱۸.۸۳ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات قراضه فولادی به ترکیه در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    فعالان بازار در روز یکشنبه (۴ فوریه) اعلام کردند ایالات متحده امریکا بزرگترین تامین کننده قراضه فولادی مورد نیاز ترکیه در سال ۲۰۲۳ بوده است که در طول این سال حدود ۴.۴۹ میلیون تن از این محصول به ترکیه ارسال کرد. بررسی ها نشان می دهد پس از ایالات متحده امریکا، هلند و بلژیک بزرگترین تامین کنندگان قراضه فولادی به ترکیه بوده اند.

    به نقل از چندین منبع خبری، در دسامبر ۲۰۲۳، واردات قراضه فولادی توسط فولادسازان مستقر در ترکیه حدود ۱.۶۶میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان واردات قراضه فولادی به این کشور در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۳۱.۱ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ و ۶.۸ درصد نسبت به نوامبر ۲۰۲۳ رشد داشته است. باید توجه داشت که میزان عرضه قراضه فولادی وارداتی به فولادسازان ترکیه در ماه دسامبر ۲۰۲۳ برای سومین ماه متوالی رشد داشته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند قراضه فولادی قدیمی بیش از ۹۹ درصد یا ۱.۶۵ میلیون تن از واردات قراضه فولادی به ترکیه در ماه دسامبر ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. باید توجه داشت که میانگین قیمت این قراضه فولادی وارداتی به ترکیه در دسامبر ۲۰۲۳ در محدوده ۳۸۵ دلار در هر تن بود. این در حالی است که قیمت محصول ذکر شده در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۳۶۷ دلار در هر تن نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ و ۳۸۸ دلار در هر تن نسبت به نوامبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، پنج تامین کننده بزرگ قراضه فولادی مورد نیاز ترکیه در ماه دسامبر ۲۰۲۳ شامل ایالات متحده امریکا، هلند، دانمارک، رومانی و ونزوئلا بوده است. بررسی ها نشان می دهد ایالات متحده امریکا در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۴۰۲ هزار تن قراضه فولادی به ترکیه ارسال کرد که نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ با رشد ۴۱.۴ درصدی همراه بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند میزان صادرات قراضه فولادی از هلند به ترکیه در دسامبر ۲۰۲۳ برابر ۲۳۶ هزار تن بوده است. این در حالی است که میزان واردات این محصول از هلند به ترکیه در دسامبر ۲۰۲۳ افزایش ۱۰۴ درصدی را نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ تجربه کرده است.

    به نقل از برخی منابع خبری، دانمارک در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۲۳.۷ هزار تن قراضه فولادی به ترکیه ارسال کرد. باید توجه داشت که میزان واردات قراضه فولادی از دانمارک به ترکیه در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۷۶.۲ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ رشد داشته است.

    فعالان بازار در روز یکشنبه اعلام کردند میزان صادرات قراضه فولادی از رومانی به ترکیه در دسامبر ۲۰۲۳ برابر ۱۰۲.۸ هزار تن بوده است. این در حالی است که میزان واردات این محصول از رومانی به ترکیه در دسامبر ۲۰۲۳ افزایش ۳۳.۸ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است.

    به نقل از برخی تاجران، ونزوئلا در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۹۷.۱۵ هزار تن قراضه فولادی به ترکیه ارسال کرد. باید توجه داشت که میزان واردات قراضه فولادی از ونزوئلا به ترکیه در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۲۶۳ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ رشد داشته است.

    ترکیه واردات قراضه فولادی را در سال ۲۰۲۲ به ۲۰.۹۳ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات قراضه فولادی به ترکیه در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۶.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد کاهش حجم واردات قراضه فولادی به کشور با حجم کم کارخانجات فولاد داخلی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند ترکیه از نظر تولید فولاد در رتبه هشتم جهان قرار دارد. باید توجه داشت که شرکت های فولادی مستقر در ترکیه در سال ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۳۳.۷ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط شرکت های مستقر در ترکیه در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.