جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    بهمن ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « دی   اسفند »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش سود خالص صنعت فولاد چین

    شناسه : 82663 16 بهمن 1402 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان سود خالص صنعت فولاد چین در سال 2023 حدود 157.3 درصد نسبت به سال 2022 رشد داشته است.
    افزایش سود خالص صنعت فولاد چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان سود خالص صنعت فولاد چین در سال ۲۰۲۳ در حدود ۱۵۷.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد داشته است.

    * بررسی میزان سود خالص صنعت فولاد چین

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری Kallanish با اشاره به اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد صنعت فولاد چین در سال ۲۰۲۳ سود خالص خود را به ۵۶.۵ میلیارد یوان رساند که معادل ۷.۹۵ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که میزان سود خالص این صنعت در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵۷.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز یکشنبه (۴ فوریه) اعلام کردند افزایش شاخص سود خالص صنعت فولاد چین در سال ۲۰۲۳ با بهبود تقاضا برای محصولات فولادی و پایین بودن مقدار پایه برای مقایسه تسهیل شد.

    به نقل از NBS، رشد تقاضا برای محصولات فولادی در چین در سال ۲۰۲۳ بهبود یافته و پا مقایسه نسبت به سال قبل پایین بوده است. باید توجه داشت که بیش از نیمی از سود خالص صنعت فولاد چین در سال ۲۰۲۳ در ماه های نوامبر تا دسامبر به دست آمده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند سود سالانه در صنعت معدن چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۵.۴۵ میلیارد یوان گزارش شده است. این در حالی است که سود سالانه در صنعت معدن چین در سال ۲۰۲۳ با رشد ۶.۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، با این حال، نرخ رشد سود سالانه در هر دو صنعت فولاد و معدن چین در سال ۲۰۲۳ ممکن است اغراق آمیز باشد. اگر این شاخص را بر اساس داده های منتشر شده قبلی برای سال ۲۰۲۲ محاسبه کنیم، رشد سود خالص در صنعت فولاد چین در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل تنها ۵۴.۵ درصد بوده است و در بخش معدن، سود سالانه ۶.۸ درصد کاهش یافته است.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز یکشنبه (۴ فوریه) اعلام کردند به طور کلی، طبق گزارش NBS، کل سود ناخالص شرکت ‌های بزرگ صنعتی چین در سال ۲۰۲۳ به ۷.۶۹ تریلیون یوان رسید که معادل ۱.۰۷ تریلیون دلار است. باید توجه داشت که کل سود ناخالص شرکت ‌های بزرگ صنعتی چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است.

    شرکت های فولادسازی چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۰۱۹ میلیارد تن محصولات فولادی تولید کردند. این در حالی است که میزان محصولات فولادی تولید شده در چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۰.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، روند نزولی در صنعت فولاد کشور چین پس از دو سال متوالی کاهش تولید متوقف شده است. بررسی ها نشان می دهد دوره ای که به افزایش تولید فولاد در سال ۲۰۲۳ کمک کرد، ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ بوده است، زیرا ۵ ماه آخر سال شاهد کاهش ماهانه در حجم محصولات فولادی تولید شده در چین بودیم.

    فعالان بازار در روز یکشنبه (۴ فوریه) اعلام کردند چین در سال ۲۰۲۳ میزان صادرات محصولات فولادی خود را به ۹۰.۳ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در سال ۲۰۲۳ با ۳۶.۲ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، طبق بررسی های انجام شده، میزان محموله های فولادی صادراتی از چین در سال ۲۰۲۳ به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ رسیده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.