سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « بهمن    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران خطاب به وزیر صمت:

    معدن به اندازه مرغ و تخم‌مرغ وقت شما را نمی‌گیرد!

    شناسه : 82877 01 اسفند 1402 - 11:00
    رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران خطاب به وزیر صمت گفت: شما وزیر صنعت، معدن و تجارت هستید. خواهشم این است که شما ۳۰ درصد از وقت‌تان را برای معدن بگذارید. آنقدری که مرغ و تخم مرغ وقت شما را می‌گیرد، معدن نمی‌گیرد.
    معدن به اندازه مرغ و تخم‌مرغ وقت شما را نمی‌گیرد!
    پ
    پ

    رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران خطاب به وزیر صمت گفت: شما وزیر صنعت، معدن و تجارت هستید. خواهشم این است که شما ۳۰ درصد از وقت‌تان را برای معدن بگذارید. آنقدری که مرغ و تخم مرغ وقت شما را می‌گیرد، معدن نمی‌گیرد.

    * معدن به اندازه مرغ و تخم‌مرغ وقت شما را نمی‌گیرد!

    به گزارش آرتان پرس؛ نهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور حداکثری نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد. این نشست میزبان عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

    بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت بخش معدن، گفت: در حال حاضر عربستان با چندین میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، به دنبال رسیدن به درآمد ۱.۲ هزار میلیارد دلاری از بخش معدن است و برای درآمد ۳ هزار میلیارد دلاری در سال ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی کرده است؛ درحالیکه در کشورمان با توجه به سیاست‌گذاری‌هایی که صورت می‌گیرد، رشد ۱۳ درصدی در بخش معدن شبیه شوخی است.

    شکوری با بیان اینکه باید شورای سیاست‌گذاری و همچنین اتاق فکر در حوزه معدن تشکیل شود، تصریح کرد: کل سرمایه‌گذاری در ایران از ابتدا در بخش معدن به ۴۵۰ میلیارد دلار هم نمی‌رسد، این در شرایطی است که عربستان برای رسیدن به هدف درآمد ۳ تریلیون دلاری تاکنون ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی و ۴۵۰ میلیارد دلار سرمایه داخلی جذب کرده است.

    او در ادامه با انتقاد از محدودیت و ممنوعیت واردات ماشین‌آلات معدنی، گفت:

    تولید کننده داخلی ماشین‌های بی‌کیفیت را سه برابر قیمت به معدنکاران تحمیل می‌کند و می‌خواهد همان بلایی که خودروساز سر مردم آورده است، بر سر معدن‌کاران بیاورد.

    شکوری در خاتمه، با بیان اینکه وصول عوارض غیر کارشناسی شده از فعالان معدنی، گرفتاری‌های زیادی را به وجود آورده است، افزود:

    مقرر شد نیم درصد عوارض به بهانه حمایت از دانش ‌بنیان‌ها داده شود؛ این در حالی است که بودجه ۱۲ هزار میلیاردی برای آنها در نظر گرفته شده است در این شرایط دریافت عوارضی که ۴۰ برابر شده است، اگر پر کردن خزانه دولت نیست، چه هست؟

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.